هر شبکه اجتماعی رازهایی را در دل خودش جا داده که اگر از آن ها آگاه باشید، میتوانید بهترین استفاده را از آن کنید. با دانستن راز و رمزهای تبلیغ در اینستاگرام هم میتوانید برنده تبلیغ در اینستاگرام شوید و میزان فروشتان را افزایش دهید.
۱) یک عکس خوب نیازی به توضیح ندارد
همانطور که انسل آدامز درباره هنر عکس و عکاسی گفته: «یک عکس خوب نیازی به توضیح ندارد، و اصلا نمیتوان آن را در قالب کلمات گنجاند» و شبکه اجتماعی اینستاگرام هم که بر پایه اشتراکگذاری عکس ایجاد شده است. پس حرف اول را در این شبکه اجتماعی، عکس میزند. باید به این مورد توجه بسیاری داشته باشید تا عکسهای با کیفیت بالا برای برند و کسب و کارتان تهیه کنید تا در دنیای تبلیغات اینستاگرام باعث افزایش فروش، شهرت برند و در نهایت به یاد ماندن تبلیغتان در ذهنها باشید. جدایی از این شما باید عکسهای طبیعی و به قولی اینستاگرامی تهیه کنید تا کاربران تنها به دلیل مضمون تبلیغاتی بودن، آنها را رد نکنند.
هرچقدر عکسهایی که در تبلیغات اینستاگرام و کمپینهای تبلیغاتیتان استفاده می کنید با دیگر پستهایتان همخوانی داشته و طبیعی باشد، کاربران دقت بیشتری میکنند و به راحتی از آن گذر نمیکنند.
فروش شرکت غذایی فیلادلفیا با اشتراکگذاری عکسی رویایی و اشتهاآور، تا ۴۱ درصد افزایش یافت.
۲) ماهرانه و زیرپوستی تبلیغ کنید
این را باید درنظر داشته باشید که کاربران باهوشاند و شما قرار است برای جامعهای از این کاربران باهوش، تبلیغ ایجاد کنید. کاربران تبلیغات مستقیم را دوست ندارند پس پستهایتان را باید طوری طراحی کنید که این حس را به کاربران منتقل نکند. سعی کنید برندینگ پستتان را کاهش دهید.
با اینکه شما برای پست تبلیغتان هزینه میکنید و دوست دارید برندتان به چشم بیاید و همچنین لوگوی برند روی عکس وسوسهانگیز است، اما در این کار باید خلاقیت به خرج دهید و با استفاده از عناصر خلاقانه برند، کسب و کار یا محصولتان را معرفی کنید. حتما میپرسید چطور؟ چنکا مثالی از سونی یکی از بزرگترین برندهای جهان، در این زمینه برایتان میزند.
سونی در یک پست بر خلاف دیگر پستهایش از برندسازی کمتری استفاده کرد. فکر میکنید نتیجه آن چه شد؟ بالا رفتن ۴۳ رتبه در یادآوری تبلیغات، بالا رفتن ۶ رتبه در آگاهسازی محصول و همچنین افزایش ۶ رتبه در انتقال پیام.
نانیگانز که شرکتی فعال در زمینه تکنولوژی تبلیغات است در سایت مارکتینگلند (marketingland) اینطور نوشته است:
«اگر دوست دارید لوگویتان را در تبلیغتان قرار دهید این کار را ماهرانه انجام دهید. در غیر این صورت از یک سمبل یا یک رنگ خاص، نه خیلی غالب، برای برندسازی خود استفاده کنید»
آیا میدانستید معدن طلای جدیدی کشف شده آن هم در اینستاگرام؟! حتما کشف معدن طلا در اینستاگرام را بخوانید
۳) نوشته کمتر؛ یک قانون نانوشته
تا الان برایتان مشخص شده که اینستاگرام بر پایه عکس کار میکند و هرچقدر پستتان واقعیتر به نظر برسد احتمال برنده شدن شما در تبلیغات اینستاگرام بیشتر است. پس تبلیغ در اینستاگرام را به چشم هنر ببینید.
در پستهای تبلیغاتی فیسبوک قانون محدودیت ۲۰درصدی متن برای هر عکس وجود دارد، در حالی که اینستاگرام این محدودیت را ندارد چون اینستاگرام میداند عکسهایی که نوشته دارند بازدید کمتری میخورند و به قولی این یک قانون نانوشته در اینستاگرام است.
ایزی کانوس پرینتس (Easy Canvas Prints) یک شرکت تجارت الکترونیک امریکایی است که در زمینه تبدیل عکسها به پرینتهای سفارشی فعالیت میکند. این شرکت در تبلیغات اینستاگرامی خود نتیجه شگفتانگیزی به دست آورده: کاهش هزینه جذب هر مخاطب جدید تا ۵۵% و ۳٫۱۹% بازگشت بودجه تبلیغات (۳۰۰ درصد بازگشت سرمایه)!
۴) کپشن ها را کوتاه بنویسید
این را میدانیم که امروزه مصرفکنندگان و کاربران شبکههای اجتماعی زمان و دقت زیادی را برای هر چیزی نمیگذارند. کار همه شبکههای اجتماعی رساندن مقداری خبر و شایعه به کاربران با کمترین زمان برای مطالعه است. اینستاگرام هم از این دایره خارج نیست. حتی باید گفت که در اینستاگرام نسبت به شبکههای اجتماعی دیگر، کاربران تمایل کمتری به خواندن دارند.
همانطور که در عکسها از متن کمتری استفاده شود بهتر است، این قانون نانوشته را در متن همراه عکسها یا همان کپشنها هم باید رعایت کرد.
طول ایدهآل متن هر پست در فیسبوک ۴۰ کاراکتر است و این موضوع در کپشنهای اینستاگرام هم صدق میکند و نباید بیشتر از ۴۰ کاراکتر باشد. این یکی دیگر از رمز و رازهای تبلیغ در اینستاگرام است.
۵) تست تبلیغات را فراموش نکنید
اینستاگرام به یکی از شبکههای اجتماعی محبوب در زمینه کسب و کار تبدیل شده است و یکی از دلایل آن هم فیسبوک است. فیسبوک تصمیم گرفت تا اینستاگرام یک روند تبلیغاتی ساده اما موثر را در پیش بگیرد.
با این حال، برندها و صاحبان کسب و کار باید بدانند، همیشه تکرار کارهای موفق قبلی شان موثر نیست، هرچند ممکن است انجام این کارها گاهی نتیجه مثبتی داشته باشند، اما قبل از هزینه کردن برای جذب مخاطب، تبلیغات خود را آزمایش کنند.
شما باید به این پی ببرید که مخطبانتان در اینستاگرام به چه مواردی علاقه دارند و چه چیزهایی را رد میکنند. حتی اگر جامعه مخاطبان شما همان جوانان فیسبوکی باشند، تضمینی برای موثر واقع شدن کارهایی که قبلا در فیسبوک انجام میدادید وجود ندارد. بهتر است با چند کمپین کوچک واکنشهای مخاطبانتان را بسنجید و از عوامل موثر آگاه شوید.
رمز و رازهای بسیاری در تبلیغات اینستاگرام است و این ۵ نکته از راز و رمزهای تبلیغ در اینستاگرام ، تعداد کمی از این نکات است. چنکا که در زمینه دیجیتال مارکتینگ و اینفلوئنسر مارکتینگ فعالیت دارد قصد دارد درباره کسب درآمد از اینستاگرام با اینفلوئنسر مارکتینگ صحبت کند تا شما صاحبان برند و کسب و کار بهترین راه با دانستن چند نکته قبل از ورود به دنیای تبلیغات اینستاگرام راه برای تبلیغات فعالیتتان انتخاب کنید.
منبع : چنکا
نظرات و سوالات کاربران