چگونه محتوای پرفروش بنویسیم
در سال ۲۰۱۷ برای کانال اینستاگرام حدود ۸۰۰ میلیون کاربر گزارش شد. این محتوای پرفروش از محبوبیت بدست آمده بر اساس استوریهای اینستاگرام بدست آمده است. مثل همیشه، کلید موفقیت از طریق هر استراتژی بازاریابی ترکیبی از یک برنامه ریزی خوب و چند منبع مفید است. با انتخاب ابزار بازاریابی اینستاگرام صحیح از یک لیست همیشه در حال گسترش، اطمینان حاصل کنید که عکسهای شما در زمانی ایده آل و مناسب، که نشانگر وفاداری طولانی مدت شماست، به مشتریان شما نمایش داده میشوند. از کدام ابزار بازاریابی اینستاگرام باید استفاده کرد؟
در اینجا ۹ ابزار بازاریابی اینستاگرام که شما دائما باید استفاده کنید وجود دارد:
۱- برنامه ریزی با Sprout Social:
بر اساس اینستاگرام حدود ۵۰% از کاربران یک کسب و کار را دنبال میکنند. همچنین در حدود ۷۵% از دیدن یک وبسایت با تبلیغات خوشحال میشوند. اگرچه این خبر خوبیست ولی نکتهی قابل توجه و مهم این است که حضور شما در اینستاگرام، در گرفتن و دادن پیامهای مناسب در زمان مناسب به مشتریان، بسیار مهم و موثر است. فقط حضور داشتن در حوزهی اجتماعی کافی نیست. هر برندی نیاز به دقت در محاسبهی مخاطبین خود و نیازهای آنها دارد. همچنین استراتژی پست گذاری برای ایجاد محتوای پرفروش که با دقت مشتریان را به سمت مسیر خرید هدایت میکند، تنظیم میکند. با ابزار بازاریابی اینستاگرام نظیر Sprout Social، شما فرصت مدیریت کردن چند اکانت اینستاگرام به طور همزمان را دارید. همچنین شما بهترین زمان برای نشان دادن پستها در پروفایلتان به مشترریان را محاسبه کرده و به نمایش میگذارید.
همانطور که انواع ابزار بازاریابی اینستاگرام با گزینههای خاص خودشان کار میکند، Sprout Social، همهی گزینهها را با هم دارد. همچنین راه حل برنامهریزی شدهای دارد که شامل در صف گذاشتن ابزار به نحویست که همیشه با یک پست جدید آماده به کار باشید. همچنین میتوانید برچسبهای سفارشی به هر کمپین اعمال کرده و از ViralPost برای تعیین زمان مناسب برای پست گذاشتن برای هر مخاطب، استفاده کنید. این ابزار بازاریابی اینستاگرام به بازاریابان کمک میکند تا ارزش شبکه های اجتماعی از میان برنامه ریزی و انتشار ویژگیها را بیشتر درک کنند.
۲- هشتگ (Hashtags for Likes)، برنامه ای برای لایک کردن هشتگ ها:
هنوز هم کمپینهایی وجود دارد که به طور خاص برای هشتگ با شرکتی نظیر توییتر همکاری داشته باشند. حقیقت این است هشتگ ها راهی بسیار عالی برای دسترسی به مخاطبین خاص و سازماندهی کردن کمپین ها در اینستاگرام هستند. مشکل اینجاست که شما فقط میتوانید ۳۰ هشتگ در هر پست استفاده کنید و پیشنهاد میشود ۱۰ هشتگ یا کمتر استفاده کنید. از میان ۱۰ هشتگ، ۷ هشتگ آن در اینستاگرام با نام تجاری یک برند خاص همکاری دارد.
اطمینان حاصل کردن از استفاده از ترکیب صحیح از اصطلاحاتی که دنبال کنندگان یا فالوورها بتوانند جستجو کنند، دنبال کنند و با محتوای پرفروش شما ارتباط نزدیک برقرار کنند، از اهمیت فراوانی برخوردار است. ابزار بازاریابی اینستاگرام هشتگ یک برنامهی ساده و موثر برای جستجو از میان محبوبترین هشتگ ها در صنعت شماست. شما میتوانید جستجوی خود را در مینه ی کسب و کارتان بهبود ببخشید. حتی به سادگی میتوانید به بزرگترین موضوعات برندها به صورت روزانه نگاهی بیندازید.
۳- برنامهی تجزیه و تحلیل Simply Measured:
ساختن یک کمپین اینستاگرام برای سازمانتان تنها گام اول به سمت وابستگی نام تجاری است. اگر میخواهید بدانید که کدام کلمات، عبارات و تصاویر به شما در دستیابی اهداف کمک میکنند، باید از تجزیه و تحلیلهایتان استفاده کنید. ابزار بازاریابی اینستاگرام نظیر Simply Measured به شرکتها کمک میکنند تا تحلیلهای پشت کمپینها را بدون دردسر ببینند. با تجزیه و تحلیل برای هر چیزی از پستهای استاندارد گرفته تا استوریهای اینستاگرام، این ابزار بازاریابی اینستاگرام به شما بینشی در زمینهی به اشتراک گذاشتن مکالمات مربوط و پیگیری آنها را در زمینهی اخبار نیاز دارید را در اختیارتان قرار میدهد. دو پکیج مبتدی و پیشرفته برای انتخاب وجود دارد. پکیج کامل و پیشرفتهی آن برای چشم اندازهای عمیق، آمار رقابتی و تجزیه و تحلیل کانال متقابل است. هر دو ورژن میتوانند به راحتی توسط ابزار بازاریابی اینستاگرام Simply Measured دسته بندی شوند.
۴- اندازه گیری تصویر با ابزار Landscape by Sprout Social:
برای کمپین اینستاگرامتان، وضوح تصویر بینهایت حیاتی است. هیچکس دوست ندارد یه دسته عکس بد ریخت از محصولات یا سرویسهایش را در صفحهی اینستاگرامش قرار دهد. به همین دلیل است که ابزارهای بازاریابی اینستاگرام که به هر ابعادی از پلتفرمها سازگاری دارند، آنقدر مهم هستند. Landscape یک ابزار کاملا رایگان اندازه گیری تصویر است که به شما این اجازه را میدهد یک تصویر را به چندین فایل چندگانه بالقوه تبدیل کنید. همچنین آن را برای شبکه ی اجتماعی مورد نظرتان بهینه سازی کنید. تمام چیزی که لازم است انجام دهید بارگزاری تصویر در صفحه و انتخاب شبکه ی مورد نظر برای انتشار است.
زمانی که پکیج اینستاگرام را انتخاب میکنید، گزینههای اندازه گیری خود را بر اساس نوع ارتباط با مخاطبین خود انتخاب میکنید. این کار به شما کمک میکند تا قسمتهای برش داده شده را بررسی کرده و مطمئن شوید چیز ارزشمندی را از تصویر برش ندادهاید.
۵- ابزار MailChimp برای کمپینهای اینستاگرام:
بازاریابان در حال حاضر از ارزشمند و محتوای پرفروش خدماتی چون MailChimp زمانی که صحبت از بازاریابی ایمیلی به میان میآید، آگاه هستند. اگرچه چیزی که نمیدانند این است که MailChimp به عنوان یک ابزار بازاریابی اینستاگرام نیز عمل میکند. هرچه شرکتهای بیشتری از اینستاگرام به عنوان راهی برای گسترش محصولات و خدماتشان استفاده میکنند، لازم است مطمئن شوید که شما یک استراتژی برای افزایش دادن کسب و کار خود در میان بقیهی افراد دارید. با استفاده از راهنماهای مشابه مانند ساخت ایمیل، MailChimp ساختن کمپین را ساده کرده است.
زمانی که شما یک کمپین ایمیل از طریق MailChimp میسازید، ممکن است که از ابزار بازاریابی اینستاگرام برای ساختن پیوندهای اجتماعی نیز استفاده کنید. این محصول به شما هرچه بخواهید برای پیدا کردن مشتری همانند مشتریهایی که در لیست مشتریان خود دارید، میدهد. این ابزار بازاریابی اینستاگرام به شما این امکان را میدهد تا کشف کنید که کدام پستها نتایج درستی برای برند شما در پی خواهد داشت. بر اساس گزارشات خود شرکت، لیستهای MailChimp 29% نرخ بازگشت سود بهتری را در پی خواهد داشت.
بخوانید: چگونه خبرنامه ایمیلی موثر داشته باشیم!
۶- استفاده از ابزار بازاریابی اینستاگرام CrowdFire به منظور افزایش فالوور یا دنبال کننده:
بدست آوردن فالوورهای واقعی اینستاگرام به برندها کمک میکند تا فروش بیشتری داشته باشند. در حالی که شما نیاز دارید تا در استراتژیهای تعاملی سرمایه گذاری کنید، تمرکز بر ایجاد فالوورهای واقعی و حقیقی از اهمیت بسیاری برخوردار است. متاسفانه افزایش فالوور همچنان یکی از مشکلات بزرگ بازاریابان شبکه های اجتماعی که در تلاش برای ایجاد کمپینهای مخاطبین هستند، وجود دارد.
تولید محتوای پرفروش عالی همیشه اولین گام برای ایجاد یک مخاطب است. اما شما همچنان میخواهید اطمینان حاصل کنید که مخاطبینتان تمامی پستها را میبینند. CrowdFire یک ابزار بازاریابی اینستاگرام کاملا رایگان است. این ابزار به شما کمک میکند با کمترین تلاش یا سرمایه گذاری، دستاوردهای خود را افزایش دهید. این ابزار اساس این اجازه را میدهد تا فالوورهای خود را در دیگر کسب و کارها دنبال کنید. این کار به شما کمک میکند تا به میزان ترافیکی که میخواهید بدست آورید، دسترسی پیدا کنید.
از آنجا که تحقیقات نشان میدهند، حدود ۳۰ درصد از همهی افرادی که شما دنبال میکنید در نهایت شما را دنبال خواهند کرد. ابزار بازاریابی اینستاگرام نظیر CrowdFire به شما کمک میکند تا محبوبیت به دست آورید و محتوای پرفروش داشته باشید. فقط به یاد داشته باشید که میخواهید فالوورهای حقیقی و واقعی بدست آورید. با تعداد بسیاری رباتها که در زمینهی جذب فالوور وجود دارند بسیار راحت میتوان ادعا کرد که تعداد فالوور بالایی دارید. ولی موضوع اینجاست که آیا این تعداد فالوور غیر واقعی ارزش مشارکتی بیهوده را دارد؟ آیا این جمعیت بیهوده بر مدیریت شبکه های اجتماعی شما لطمه وارد نمیکند؟
بخوانید: چگونه در اینستاگرام تبلیغات موثر داشته باشیم!
۷- ابزار ویرایش تصویر VSCO:
همانطور که میدانید محتوای پرفروش اینستاگرام محبوبیت بسیاری در میان کاربران دارد. کاربران به طور روزانه در حدود ۶۰ میلیون تصویر بر روی این پلتفرم قرار میدهند. کسانی که برجسته میشوند و نسب به بقیه بیشتر میدرخشند، کسانی هستند که الهام بخش، پیگیر و علاقه مند به مخاطبین خود هستند. VSCO یک ابزار بازاریابی اینستاگرام است که به عنوان یکی از ابزارهای بسیار طرفدار ویرایش عکس در جهان شناخته شده است. این ابزار در سال ۲۰۱۳ به بازار عرضه شد. VSCO به شرکتها این شانس را میدهد که در میان جمعیت عظیم اینستاگرام، تصاویر و عکسهایشان را به خوبی ویرایش کنند و به خوبی بدرخشند.
VSCO تعداد بسیاری فیلترهای کارآمد مفید رایگان برای انتخاب دارد. علاوه بر آن این فیلترها یک سری خصوصیات دیگر برای این ابزارها وجود دارد که از طریق app store آنها را خریداری کرد. حتی خصوصیات دیگری نیز وجود دارد که شما میتوانید خودتان این ویژگیها را تنظیم کنید. از جمله این ویژگیها میتوان از کنتراست، وضوح تصویر، دمای رنگ، اشباع تصویر را نام برد. برای آشنا شدن و حس کردن آنچه که این ابزار بازاریابی اینستاگرام قادر به انجام است، شما کافیست صفحهی آنها در اینستاگرام را دنبال کنید. با دنبال کردن این صفحه با کارها و محصولات خارق العادهی آنها بیشتر آشنا خواهید شد.
۸- برچسب جغرافیایی زدن از طریق Ink361:
تا به حال در یک کنسرت بودهاید که قبل از شروع برنامه، دست اندر کاران نام محل برگذاری را بلند اعلام کرده باشند؟ این قضیه زمانی اتفاق میافتد که یک خواننده، برند و یا کسب و کار آن محل را به رسمیت میشناسد. این ممکن است تنها، قسمتی از دلیلی باشد که بدانیم چرا پستهایی با برچسب موقعیت مکانی بیش از ۷۹% بیشتر از دیگر پستها در اینستاگرام دنبال کننده دارند.
ابزار بازاریابی اینستاگرام مانند Ink361 در ابتدا خود را به عنوان یک برنامه کاربردی معرفی میکنند که عملکرد و پاسخ تمایلات رقیبان را اندازه گیری میکنند. اگرچه شاید محبوبترین ویژگی این منابع داشتن یک گزینهی بینندهی نقشه است. این گزینه به کاربران این امکان را میدهد تا مردم را بر اساس مکان جغرافیایی عکسها کشف کنند.
Ink361 میتواند مخاطبینتان را با فضاهای جغرافیایی آشنا سازد. این ابزار بازاریابی اینستاگرام، ابزاری کامل برای برندهاییست که میخواهند روی محل و یا مکانی خاص بر اساس جمعیت شناسی آن منطقه بر روی کمپپینها و مخاطبینشان تمرکز کنند.
۹- ابزار Facebook Power Editor برای تبلیغات:
و آخرین ابزار لیست برای محتوای پرفروش ابزار بازاریابی اینستاگرام Facebook Power Editor است. بسیار سخت است که در مورد ابزار بازاریابی اینستاگرام صحبت کنیم بدون اینکه به گریزی به فیسبوک نزنیم. از زمانی که غول شبکه های اجتماعی اینستاگرام را خریداری کرد، به برندها یک راه جدیدی برای ساختن استراتژیهای اجتماعی داد. آن هم استفاده از برنامهی Facebook Power Editor بود. امروزه مشتریان نسبت به گذشته زمان بیشتری صرف شبکه های اجتماعی میکنند. اطمینان حاصل کردن از مسلط بودن بر ابزار بازاریابی اینستاگرام که به شما اجازه میدهد از استراتژی موفقیت بازاریابی میان مشتری و فروشنده از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. آمار افرادی که پستهای کسب و کار فیسبوک خود را به حساب کاربری اینستاگرامشان پیوند میدهند، بسیار غافلگیرانه است.
بخوانید: چرا طراحی مهم ترین اصل تبلیغات است؟
منبع: آپراک
نظرات و سوالات کاربران