۸ نکته کلیدی پروژه های سمپلینگ و پروموشن

سمپلینگ و پروموشن

سمپلینگ و پروموشن یکی از ارکان مهم در بازاریابی وبازاریابی دیجیتال است. در این مطلب به ارائه نکات کلیدی این موضوع می پردازیم:

۱- از میان تنوع کالاهایی که دارید در انتخاب محصولی که می خواهید سمپل آن را ارائه دهید دقت کنید.

باید قبل از اینکه تصمیم بگیرید پروژه سمپلینگ را شروع کنید انتخاب درستی از محصولی که میخواهید سمپل آن را ارائه دهید داشته باشید،در این انتخاب تمامی ارزش های رقابتی محصولاتتان را بررسی نمایید.

۲-  در اجرا حساس باشید.

گاهی اوقات شاهد این بوده ایم که برخی موارد به ظاهر ساده و جزئی به طور کل برندی را زیر سوال برده است لطفا لطفا حتما حتما توجه داشته باشید که همین جزئیات بسیار ساده پروژه های سمپلینگ و پروموشن در ضمیر نا خود آگاه مصرف کننده تاثیر می گذارد.

به عنوان مثال ما به پروژه های بسیاری از برندهایی که محصولات نوشیدنی مثل چای و آبمیوه داشته اند دقت کرده ایم و شاهد این بوده ایم علاوه بر اینکه محصولات با کیفیتی دارند فقط به علت انتخاب نادرست نوع لیوان یکبار مصرفی که در پروژه ها استفاده کرده اند به برندشان آسیب جدی وارد کرده اند و مصرف کننده پس از استفاده از سمپل محصولاتشان واکنش خوبی نسبت به محصول نداشتند و در عمل به نوعی ضد تبلیغ اتفاق افتاده است

یا در برخی از موارد مشاهده کرده ایم برندهایی بسیار نامی و قدرتمند از کانترها یا لباس فرم های بی کیفیت استفاده کرده اند، شک نکنید تمامی این موارد اگر خوب اجرا شود می تواند به برند شما هویتی قدرتمند دهد و اگر به آنها توجه نشود باعث صدمه و لطمه به هویت برند شما می شود.

۳-  حتما در پروژه هایتان از لباس های فرم برند شده استفاده نمایید

همانطور که قبلا اشاره شد تمامی جزئیات پروژه دست به دست هم می دهند تا هویت سازمانی برند شما را به مخاطبانتان نشان دهند،قدرت مجموعه شما،تعداد کارمندانتان، قدرت مالی و مرغوبیت مواد مصرفی را شاید هیچکدام از مخاطبانتان در لحظه ای که می خواهند محصول شما را خریداری کنند موارد ذکر شده را نمی بینند به خصوص برای برندهای جدید، به همین دلیل پروژه های سمپلینگ و پروموشن از حساسیت بسیار بالایی برخوردارند و نیرویی که پشت کانتر ایستاده است معرف تمامی موارد ذکر شده فوق است و به نوعی کل هویت سازمانی شما را با نوع پوشش،صحبت کردن و ارتباط برقرار کردن با مصرف کننده نمایان می سازد پس بهترین و زیبا ترین لباس های فرم را متناسب با هویت رنگی برند و رنگ سازمانی برای پروژه های سمپلینگ و پروموشن در نظر بگیرید.

۴- جذب نیروی حرفه ای مهم ترین عامل موفقیت یک پروژه سمپلینگ و پروموشن است.

نیروهای اجرایی باید بر تمامی مهارتهای ارتباطی،فن بیان و زبان بدن مسلط باشند،نوع صحبت کردن نیرو،میزان بلندی صدا و نحوه معرفی محصولات در پروژه های گوناگون متفاوت است، نیروهای اجرایی بسیاری از شرکت ها را با توجه به نوع پروژه انتخاب می نماییم،به عنوان مثال ملاک های جذب نیرو برای یک شرکت آرایشی و بهداشتی که محصولات تخصصی زیبایی و مراقبت از پوست را دارد با پروژه ای که معرفی دستگاه های ورزشی به سالن های بدنسازی را دارد کاملا متفاوت می باشد.

۵- روی تمامی کلماتی که سمپلرها یا پروموترها در مورد محصولات شما استفاده می کنند باید تمرکز کنید و بهترین جمله را انتخاب نمایید.

تجربه به ما ثابت کرده است گاهی وقتها صرفا با تغییر خلاقانه یک جمله کوچک نتایج باورنکردنی و متفاوتی در پروژه های سمپلینگ و پروموشن حاصل می شود، به همین منظور ما تمامی ویژگی های محصولات شما را بررسی می نماییم و جملات خلاقانه و متفکرانه ای برای این ویژگی ها طراحی می کنیم و به تیم اجرایی آموزش می دهیم.

۶- سعی کنید به جای کنترل های شدید روی نیروها از سیاست های انگیزشی استفاده نمایید.

یکی از بزرگترین مشکلات و دغدغه های صاحبان کالا برای سرمایه گذاری روی پروژه های سمپلینگ و پروموشن تجربه های تلخ گذشته آنها و نارضایتی آنها از نحوه اجرای پروژه های سمپلینگ و پروموشن بوده است به جرات می توان گفت در ۶۰ درصد از پروژه ها کارفرمایان از نحوه اجرای کار نیروها راضی نبوده اند و یکی از بزرگترین علت های آن انگیزه نداشتن نیروها بوده است.

اکثر نیروهای سمپل یا پروموت دانشجو هستند و یا به این حرفه به عنوان شغل دوم نگاه می کنند و با توجه به اینکه در شرکتها استخدام رسمی نیستند و به صورت پروژه ای فعالیت می نمایند انگیزه لازم و کافی برای اجرای پروژه ها را ندارند و از طرفی هم برای اکثر شرکتها مقرون به صرفه نیست که نیروی سمپلینگ یا پروموتر به صورت دائمی استخدام نمایند،تجربه به ما نشان داده است که باید فرآیندی را در نظر بگیریم که نیروها به جای اینکه حقوق نفر بر ساعت دریافت نمایند و برایشان کیفیت کار مهم نباشد سیستم های انگیزشی مثل پورسانت های پلکانی و یا تارگت های پلکانی را برای آنها تعیین نماییم، با این روش انگیزه بیشتری حاصل می گردد و کیفیت اجرای پروژه های سمپل یا پروموشن بسیار بالاتر می رود.

۷- دنباله رو نباشید ، خلاق باشید !

همیشه ایده های جدید و خلاقانه که برای اولین بار اجرا می شوند جایگاهی ماندگار در ذهن مصرف کننده ها بدست می آورند سعی کنید همیشه پیشتاز باشید و از مشاورنی حرفه ای، خلاق و نو اندیش برای این امر کمک بگیرید.

۸- تناسب بین هویت و شخصیت برند را با فیلدهایی که برای اجرای پروژه های سمپلینگ و پروموشن در نظر می گیرید رعایت فرمایید.

تمامی چارچوب ها و خط قرمزهایی که مدیران برندینگ برای برند شما تعیین نموده اند را رعایت فرمایید و در تمامی ابعاد تبلیغاتی گروه مخاطب،تارگت بازار،نحوه اجرای تبلیغات و …. را متناسب با همان چارچوب ها به انجام برسانید،در بسیاری از مواقع دیده شده است که عدم رعایت موقعیت برند با فیلدهایی که برای انجام پروژه در نظر گرفته شده است می تواند آسیب های جدی را به برند وارد نماید.

شرکت ها هر چقدر هم که بودجه های سنگین در زمینه تبلیغات ATL مثل تلویزیون و بیلبرد خرج کنند باز هم تا زمانی که به تصمیم مصرف کننده احترام نگذارند نمی توانند به صورت مطلوب مشتری های وفادار جذب کنند،سمپلینگ یعنی قدرت یک برند که به مخاطب خود نشان می دهد به قدری نسبت به کیفیت محصولاتتان مطمئن هستید که قبل از اینکه مخاطب خرید کند حاضر هستید نمونه رایگان آن را در اختیارشان قرار دهید بنابراین انتخابی صحیح داشته باشید،معمولا محصولاتی که از جانب شرکت ها برای سمپل انتخاب می شوند با یکی از اهداف ذیل است:

  • معرفی کالای جدیدی از یک برند
  • لانچ برندی جدید در بازار
  • معرفی ویژگی خاصی از محصول
  • رقم زدن تجربه واقعی استفاده از محصول

۹- مخاطب را درست انتخاب کنید.

سمپل بازه ای بسیار گسترده دارد و مختص به یک صنف خاص نمی شود، برای یک نوشیدنی طعم و مزه است،برای یک عطر بو و رایحه است،برای یک اسباب بازی احساس آن است، برای یک کالای آرایشی و بهداشتی تجربه واقعی کوچک شده محصول است .


آیا نیاز به مشاوره در مورد خدمات ما دارید ؟

برای مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر درباره خدمات ما تماس بگیرید

021-41895000

یا در صورت تمایل فرم زیر را تکمیل کنید تا با شما تماس بگیریم

تکمیل فرم

نظرات و سوالات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *