امروزه حضور در شبکههای اجتماعی و داشتن کسب و کار در شبکه های اجتماعی برای کسبوکارها و افرادی که بدنبال پرسنال برندینگ هستند زیاد بایسته است. اگر قصد دارید برند شما بیشتر در معرض رویت قرار بگیرد یا با پیروان و مشتریان خود ارتباط مستقیم برقرار کنید ساخت حساب و ایجاد پروفایل در شبکههای اجتماعی یکی از بهترین راهکارها است.
شما باید به پروفایلهای خود در شبکههای اجتماعی به چشم یک صفحه فرود نگاه کنید که ممکن است نخستین تصویر از برند شما را در ذهن مشتریان ایجاد و آنها را با محصولات و خدمات شما آشنا کند. به ویژه حالا که گوگل هوشمندتر شده است و در برخی از کلمات جستجو شده لینکها و اطلاعاتی را از شبکههای اجتماعی نیز در نتایج خویش نمایش میدهد.
در پیوسته به چند نکته برای پیاده سازی یک پروفایل استاندارد در شبکههای اجتماعی خواهیم پرداخت.
۱. اسم و عنوان
قراردادن اسم کامل شخصی یا نام کامل برند برای این دسته ضروری است. در بعضی شبکههای اجتماعی نام شما درواقع اسم حساب کاربری شما خواهد بود. وانگهی توجه داشته باشید این نام در آدرس (URL) مشابه https://twitter.com/AnetworkSupport نمایش دیتا میشود و با توجه به اینکه کاربران، برند یا نام شخص در گوگل جستجو میشود با قرار دادن اسم درست و به صورت کامل شانس هدایت کاربران را به صفحههای خود خواهید داشت.
۲. نام کاربری (Username)
برخی شبکههای اجتماعی چگونگی اسم کاربری و نام نمایش دیتا شده در پروفایل را جدا مشخص میکنند. برای نمونه در توییتر نام کاربری با اسم نمایش یافته در پروفایل میتوانند متفاوت باشد.
همینطور که گفتیم بهتر است نام کاربری خویش را نیز به نحوی گزینش کنید که تقریبا به اسم اصلی شخص یا برند باشد. اگر از پیش نام شما رزرو شده است با کمی تغییر اسم کاربری (Username) خود را برگزیدن کنید.
برای رسیدگی چگونگی در دسترس بودن اسم کاربری موردپسند در شبکههای اجتماعی مختلف میتوانید از ابزار KnowEm بهرهگیری کنید.
۳. عکس پروفایل
درباره عکسهای پروفایل نظرات زیاد است. به طور تجربی گاهی در لینکداین نگریستن کردهایم که کمپانی فلان دارای یک عکس شخصی است یا آقا یا خانم فلان حائز عکس یک لوگوی شرکتی است!
بنابراین یک راهکار ساده وجود دارد که اگر دارای یک صفحه بازرگانی هستید و وانگهی برند و علامت بازرگانی شما شناخته شده است، میتوانید عکس پروفایل را لوگوی کمپانی قرار دهید. اگر در حال پرسنال برندینگ یا یک شخصی حقیقی به عنوان تارنگار نویس، مهندس، تاجر، کارآزموده و غیره پروفایل خویش را ایجاد کردهاید بهتر است عکس شخصی قرار دهید چون در این حالت کاربران برادر دارند با تصویر یک شخص وابستگی برپا کنند الی لوگوی شرکتها.
هنگامی که یک عکس را برگزیدن کردید مطمین شوید که در همهی سایر شبکههای اجتماعی سایر نیز همان عکس را قرار دادهاید.
۴. لینک و آدرس سایت
این گزینه ممکن است برای برخی از شبکههای اجتماعی در دسترس باشد، ولی مطمین شوید که هر فرصتی را برای نمایش آدرس سایت از دست ندهید. حتی میتوانید یک صفحهفرود ویژه برای کاربرانی که از طریق این کانال با شما آشنا میشوند در عقیده بگیرید و کد تخفیف ویژه برای به کارگیری خدمات یا محصولات خویش ارایه دهید.
همچنین باید دقت کنید که در برخی شبکههای اجتماعی مثل لینکداین چندین گزینه مانند: وبسایت شخصی، وبسایت شرکت، تارنگار و غیره وجود دارد و باید آدرس درست را برای هریک پیمان دهید.
۵. بیوگرافی شما
بخش بیوگرافی معمولا در مرز یک یا دو جمله به شما فرصت میدهد الی شخص یا کسبوکار خویش را معرفی کنید. به کارگیری کلماتی که به روشنی و صراحت چگونگی شما را بازگو کند را در اجازه کار پیمان دهید. درواقع قرار است خیلی خلاصه بگویید شما یا شرکتتان چه خدمات یا محصولاتی را ارایه میدهید.
حتما این بخش را جدی بگیرید و آن را تکمیل کنید. برخی از شبکههای اجتماعی شمار کاراکتر اکثریت را برای فضای بیوگرافی در عقیده میگیرند و این یعنی فرصت بیشتری برای شناسایی در مزایای رقابتی و ویژگیها در برگزیدن دارید.
۶. دسته علاقهمندیها
برخی از پروفایلها دستور میدهند اطلاعات اکثریت درباره خودتان را در معرض دید سایر کاربران پیمان دهید. مشابه کتابهای باره علاقه، موسیقی، فیلم، ورزش، فعالیتها و غیره. بسیاری از ملت این بخش را نادیده میگیرند، مخصوصا وقتی مربوط به یک پروفایل کسبوکار است. این موارد را به عنوان نکاتی برای جلب اعتماد و همینگونه نمایش در جستجوی مرتبط با کلمات دوست داشتنی در نظر بگیرید. قاعدتا یک یا دو کتاب پسندیده یا موسیقی جالب در علاقهمندیهای شما هستی دارد.
۷. تصویر پسزمینه پروفایل
امکان قرار دادن تصویر بعد زمینه در شبکههای اجتماعی مشابه لینکداین، توییتر، فیسبوک، یوتیوب در دسترس است. این پسزمینه به شما پروانه میدهد اطلاعات اضافی دیگر را که مایل هستید به مخاطبان ارایه دهید در قالب تصویر و المانهای گرافیکی نمایش دهید.
مزایای برتر کسبوکار یا شناسایی آخرین محصولات از مواردی است که میتوانید با یک طرح گرافیکی پسندیده از طریق تصویر پسزمینه به مخاطبان شناسایی کنید.
۸. رسیدگی تنظیمات حریم خصوصی
بعد از اینکه مشخصات و توضیحات را تکمیل و عکس ها پروفایل و پسزمینه را برگزیدن کردید، باید چگونگی تنظیمات حریم خصوصی را رسیدگی کنید. گزینههای در دسترس برای شبکههای اجتماعی گوناگون متفاوت است. ولی باید تصمیم بگیرید که میخواهید کل تنظیمات را برای کاربران عمومی در عقیده بگیرید یا بعضی موارد را تنها با فالورها به اشتراک بگذارید.
بخش از تنظیمات حریم خصوصی در اینستاگرام
بهتر است چگونگی تماشا بیوگرافی، لینکها، عکس پروفایل و مشخصات پیشفرض را به صورت عمومی پیمان دهید الی گام نخست وابستگی را با مخاطبین خود حفظ کنید.
۹. تکاپو در شبکههای اجتماعی
هنگامی که چگونگی تنظیمات پروفایل تمام میشود، ماموریت شما در جهت ایجاد و حفظ تعامل با مخاطبان در شبکههای اجتماعی آغاز میشود. در ادامه سه دستورکار را برای این مورد در نظر بگیرید:
فقط آغاز به اضافه کردن فالور نکنید، بلکه با آنها وابستگی استوار کنید.
فقط اضافه شدن به گروهها کافی نیست، باید در آنها پرکار باشید.
فقط شروع به ارسال شمار زیادی پست نکنید، بلکه مخاطبان خویش را بشناسید و آنچه که برادر دارند را به اشتراک بگذارید.
۱۰. رشد و گسترش
در نهایت همواره باید به فکر ارشد کردن دایره پیوستگی خویش در شبکههای اجتماعی باشید. برای این قصد باید پروفایل خود را به افراد مختلف معرفی کنید. فلذا لینک پروفایل خویش را در بخشهای ذیل پیمان دهید:
وبسایت شخصی یا سایت کسبوکار
امضای ایمیل
بیزینس کارت
و…
نظرات و سوالات کاربران
تو اینستاگرام برای بهتر دیدده شدن و تبلیغ بهتر است از اکانت رو سوئیچ به اکانت بیزینس کرد.
به نظر من بهتره که با یه حساب کاربری و یک نام در شبکه های مجازی تبلیغات کرد.
پروفایلهای خویش در شبکههای اجتماعی گوناگون را به یکدیگر متصل کنید و یک حساب اصلی را بیشتر پروموت کنید