ریپرتاژ آگهی یکی از بهترین راه ها برای دیجیتال مارکتینگ است. مدیران دیجیتال مارکتینگ استارت آپ ها و برند های مشهور در تمامی بخش های تبلیغات و بازاریابی آنلاین برای اطلاع رسانی و برندسازی استراتژی های منحصر به فردی را بکار میگیرند . آنها میدانند که امروز یکی از مهمترین بخش های دیجیتال مارکتینگ و سئو رپرتاژ آگهی است که استفاده درست از تمام پتانسیل های آن برای موفقیت هر برندی حیاتی است .
رپورتاژ روزنامه و رپورتاژ آگهی تلویزیونی از قدیم به عنوان استراتژی های بازاریابی و تبلیغات مورد استفاده برند های بزرگ در تمام دنیا بوده است و حالارپورتاژ خبر و مقاله در سایت های خبری محبوب به عنوان یکی از استراتژی های بسیار تاثیرگذار دردیچیتال مارکتینگ و سئو مورد استقبال مدیران موفق قرار گرفته است .
بخوانید : جدید ترین روش بازاریابی آنلاین و سئو
رموز موفقیت برند ها برای دستیابی به بهترین نتیجه از رپورتاژ آگهی :
قبل از انتشار رپورتاژ آگهی
- به تولید محتوا و طراحی وب سایت خود بیشتر توجه کنید
- برای انتشار مقالات آموزشی مرتبط در سایت خود بصورت مستمر برنامه ریزی داشته باشید
- وضعیت سرور و هاستینگ سایت خود را از نظر سرعت و آپ تایم بررسی کنید و مطمئن شوید که بهترین شرایط را داشته باشد
- از نظر برنامه نویسی وب سایت در حالت استاندارد قرار داشته باشد
- محصولات و خدمات در بسته بندی مناسب همراه با اطلاعات کامل آماده بازدید کاربران باشد
- برای پاسخگویی به کاربران بصورت ۲۴ ساعته کاملا آماده باشید
- وضعیت سئو سایت خود را از نظر محتوا و کلمات کلیدی و سایر موارد به دقت چک کنید
- به لینک سازی های داخلی سایت کاملا توجه کنید
- وب سایت را بصورت پیوسته بروز رسانی کنید
- وبمستر گوگل را بصورت کامل بررسی کنید و اگر در بخش های مختلف ارور هایی را مشاهده کنید بسرعت آنها را برطرف کنید
- بک لینک های دریافتی قبلی را کاملا بررسی کنید
تولید محتوای رپورتاژ
- برای تولید محتوا عجله نکنید و از کارشناسان این حوزه کمک بگیرید
- در هنگام ریپورتاژ نگاری به استاندارد های جدید سئو ، بازاریابی ، برندسازی و خبرنگاری توجه ویژه ای داشته باشید
- انتشار رپورتاژ در یکی دو سایت در یک مقطع زمانی محدود تاثیرگذاری خاصی ندارد بنابراین برای کمپین رپورتاژ در طول سال برنامه ریزی کنید
- برای هر سایت یک محتوای مخصوص با توجه دسته بندی اخبار آن سایت آماده کنید و از انتشار رپورتاژ با محتوای تکراری اجتناب کنید
- هنگام نوشتن رپورتاژ بیشتر خلاقیت داشته باشید ، لازم نیست در محتوا های مختلف بارها ویژگی های خاصی از کار خود را تکرار کنید
- رپورتاژ بصورت مقاله میتواند تاثیرگذاری بسیار عالی داشته باشد
- ازکلمات کلیدی بیش از حد استفاده نکنید
- مهمترین کلمه کلیدی را به صفحه اول و دو تا چهار کلمه کلیدی دیگر را به سایر صفحات مهم و مرتبط لینک دهید
- از لینک کردن کلمات مختلف در یک محتوا به صفحه اول خودداری کنید و فقط یک کلمه را به هر صفحه لینک دهید
- از یک تا سه تصویر تاثیرگذار با کیفیت خوب در محتوای خبر استفاده کنید
انتشار رپورتاژ
- محتوای خود را با انتشار در سایت های کم بازدید و زرد هدر ندهید
- فقط برای انتشار رپورتاژ آگهی در سایت های معتبر برنامه ریزی کنید
- مطمئن شوید که خبر و لینک های فالو مدت دار نباشند و دراقع پس مدت مشخصی حذف نشوند
- نمایش تیتر خبر در صفحه اول خبرگزاری ها در میزان تاثیرگذاری آن تاثیر بسزایی دارد
- برای انتشار اخبار در کمپین برنامه ریزی زمانی کنید و اگر پروموشن تبلیغاتی شما تاریخ خاصی ندارد لازم نیست همه خبر ها در یک روز منتشر شود
- مثلا اگر ۲۰ سایت در کمپین دارید انتشار آنها در یک بازه دوماهه بهتر است
- در طول سال برای انتشار رپورتاژ برنامه داشته باشد
- در تعداد سایت بیشتری رپورتاژ منتشر کنید تا از رقبای خود شرایط بهترین پیدا کنید
بررسی تاثیرگذاری رپورتاژ
- برای مشاهده تاثیر رپورتاژ در بهبود رتبه گوگل عجله نکنید زیرا همیشه تاثیرگذاری تکنیک های سئو زمانبر بوده است
- از طریق گوگل آنالایتیک ، بررسی رتبه گوگل و میزان فید بک های دریافتی ، سایت هایی که تاثیرگذاری بیشتری داشته اند را شناسایی کنید
- در سایت هایی که نتیجه بهتری داشته اند بیشتر رپورتاژ منتشر کنید
نظرات و سوالات کاربران