شاید فکر می کنید چقدر دور از ذهن ، ۶۰ آمار چشمگیر سئو ، خب بهتر است ادامه مقاله را بخوانید تا متوجه شوید این آمار سئو واقعی است و چگونه ممکن است همین آمار به بهبود سایت شما کمک کند. سئو یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو یکی از مهمترین و ارزشمندترین تکنیک های دیجیتال مارکتینگ برای جذب مشتری و ترافیک برای وب سایتهاست.
هر شرکتی که در فضای آنلاین فعالیت میکند، چه در قالب استارآپ و شرکتهای کوچک، و چه در هیبت یک کسب و کارهای بزرگ و غولآسا به سئو نیاز دارد. با این حال ارزش سئو آنچنان که باید و شاید مورد توجه قرار نگرفته چون به نظر میرسد بسیاری از اطلاعات در منابع و سایتهای تخصصی پخش و پراکندهاند. به همین خاطر قصد داریم همهی این آمارها را یکجا جمع کنیم. این گزارش شامل جست و جوی ارگانیک، بودجهی سئو شرکتها، رفتار کاربران و اطلاعات موتور جستجوی مشهور گوگل خواهد بود.
در ادامه بیش از ۶۰ آمار جالب و خیرهکننده درباره بهینه سازی موتورهای جستجو را با هم مرور میکنیم.
آمار جستجوی ارگانیک
۳۲.۵ درصد: متوسط ترافیک که “لینک یک گوگل” به تنهایی جذب میکند
۹۱.۵ درصد: متوسط ترافیک که لینکهای “صفحه اول گوگل” جذب میکنند.
۵۱ درصد: متوسط ورودی سایتها از جستجوی ارگانیک (۱۰ درصد از جستجوی پولی، ۵ درصد از شبکههای اجتماعی و ۳۴ از منابع دیگر است).
۴۰ درصد: سهم درآمد ناشی از جستجوی ارگانیک.
۷۳ میلیارد: تماسهای تلفنی که از طریق نسخه موبایل گوگل تا آخر سال ۲۰۱۸ گرفته خواهد شد
۸.۵: میانگین تعداد لینکهای “ارگانیک” در صفحهی اول موبایل به طور متوسط در هر جستجوی موبایل گوگل ۱.۵ لینک پولی یا Adword نشان میدهد
۸.۵۹: میانگین تعداد لینکهای “ارگانیک” در صفحه اول دسکتاپ که گوگل نشان میدهد. به طور متوسط ۱.۴۱ لینک پولی در جستجوی نسخه دسکتاپ نشان داده میشود
آمار بودجه سئو در کسب و کارها
۶۵ میلیاردلار: مقدار بودجهی که شرکتها در سال ۲۰۱۶ روی سئو هزینه کردند.
۷۲.۰۲ میلیاردلار: پیش بینی بودجهیی که قرار است برندها و آژانسهای تبلیغاتی در سال ۲۰۱۸ رو سئو خرج کنند. انتظار میرود این عدد تا سال ۲۰۲۰ به ۷۹.۲۷ میلیاردلار برسد.
۵۰۰۰ دلار: هزینهی ماهانهی بیشتر کسب و کارها روی سئو
۷۷.۸ درصد: درصد درآمد کسب شده توسط گوگل از محل تبلیغات در موتورهای جستجو برای سال ۲۰۱۷. درصد باقی مانده سهم بینگ و یاهو و … میشود.
آمار جستجوی محلی (local search)
۸۰ درصد: جستجوهای همراه با عبارت “نزدیک من” near me روی نسخه موبایل اتفاق میافتند. (آمار ۳ ماه چهارم ۲۰۱۴)
۴ از ۵: کاربران از موتورهای جستجو برای پیدا کردن اطلاعات محلی و نزدیک محل زندگی استفاده میکنند.
۱۸ درصد: جستجوهای محلی با موبایل و در یک روز منجر به خرید میشوند.
۸۸ درصد: کاربران از موبایل برای جستجو استفاده میکنند و ۸۴ درصد از لپتاپ یا تبلت.
۵۴ درصد: از کاربران موبایل برای ساعت کار (فروشگاهها و شرکتها) جستجو میکنند و ۵۳ درصد برای پیدا کردن مسیر رفتن به فروشگاه های نزدیک محل زندگی خود.
۴ از ۵: کاربر دوست دارند تبلیغات نشان داده شده براساس شهر، کدپستی و immediate surroundings شخصی سازی شود.
۷۰ درصد: کاربران دوست دارند روی تبلیغات آدرس و دکمه برای تماس تلفنی باشد.
۲.۱ برابر: شدن میزان جستجو ها برای پیدا کردن فروشگاه ها یا غذاخوریهایی که در این لحظه باز هستند.
۱.۳: میزان افرایش در جستجوی موبایل برای عبارتهای “از کجا بخرم” “از کجا پیدا کنم” و “از کجا بگیرم” در سال گذشته
۶۵ درصد: افراد از گوشی خود در لحظه های خرید (I-want-to-buy moments ) استفاده میکنند.
۷۶ درصد: کسانی که برای چیزی در اطراف محل زندگی خودشان جستجو میکنند نهایتاً تا ۲۴ ساعت آینده از آن کسب و کار بازدید میکنند. و ۲۸ درصد آنها در پایان خرید انجام می دهند.
بخوانید : سئو کنیم یا از ادوردز استفاده کنیم ؟ |
آمار رفتار کاربران
۵۱.۳ درصد: کاربران اینترنت از گوشی و تبلت استفاده می کنند در حالی که ۴۸.۷ درصد از لپ تاپ کار استفاده میکنند.
۱۵ درصد: از کاربران وب آمریکا در طول روز “یک یا چند جستجو” انجام میدهند. ۴۵ درصد حداقل در یک هفته یک جستجو انجام میدهند و ۶۸ درصد در ماه “یک جستجو یا بیشتر” انجام میدهند.
۷۹ درصد: کاربران قبل از خرید چیزی حداقل یک فعالیت مرتبط با آن خرید روی گوشی انجام میدهند
۳۹ درصد: خریدها به نحوی از جستجو درباره آن خرید متاثر میشوند.
۳: میانگین تعداد کلماتی که فرد در یک جستجو وارد میکند.
~۸ درصد: از عبارت سرچ شده در گوگل در قالب یک سوال پرسیده میشوند.
۸ درصد: از جستجوهای انجام شده در گوگل، کاربر روی هیچ لینکی کلیک نمیکند و جستجوی دیگری را آغاز میکند
۲۱ درصد از جستجوها منجر به کلیک روی یک (یا بیشتر) لینک جستجو میشود
۸ درصد: از جستجوها منجر به pogo-sticking میشوند. یعنی کاربر یک عبارت را جستجو کرده وارد سایت میشود ولی فوراً روی دکمه back مرورگر کلیک کرده و صفحه نتایج گوگل باز میگردد.
آمار لینک بیلدینگ
+۱۰۰۰ کلمه: متوسط تعداد کلمات مقالاتی که بیشترین بک لینک را میگیرد و در شبکههای اجتماعی شیر میشود.
۴۱ درصد: از شرکتهای بزرگ لینک بیلدینگ را سخترین تکنیک سئو میداند.
آمار گوگل
۱۳۰ تریلیون: تعداد صفحات وب که سال ۲۰۱۶ توسط گوگل شناسایی و ایندکس شده است.
۲ تریلیون: تعداد جستجوهایی که هر سال درون گوگل انجام میشود (یعنی در هر ثانیه ۶۳ هزار جستجو، در هر دقیقه ۳.۸ میلیون جستجو، در هر ساعت ۲۲۸ میلیون جستجو، در هر روز ۵.۵ میلیارد جستجو، در ماه ۱۶۷ میلیارد جستجو اتفاق میافتد)
۱+ میلیارد: تعداد افرادی که هر ماه از گوگل استفاده میکنند.
۴۰ الی ۶۰ میلیارد: میانگین تعداد جستجوهایی که هر ماه در آمریکا انجام میشود.
۱۶۰۰+: تعداد آپدیتهای الگوریتم گوگل درسال ۲۰۱۶
۸۱.۱۲ درصد: سهم گوگل از بازار موتورهای جستجو
۱۵ درصد: جستجوهای غیرتکراری که هر روز مردم انجام میدهد. این کلمات قبلاً استفاده نشده است و یونیک است.
۱ دقیقه: میانگین زمان کل یک جستجو (از زمان وارد کردن عبارت تا بارگذاری نتایج و کلیک کردن روی یک لینک به علاوه زمان برگشتن و انتخاب لینک دیگر)
۳۰ درصد: جستجوهایی که روی موبایل اتفاق میافتد مربوط به مکان location مربوط است.
۶۶ درصد: از جستجوهای (یکتای) گوگل به یک کلیک یا بیشتر روی نتایج منجر میشود. در حالی که ۳۴ درصد از جستجو ها به هیچ کلیکی منتهی نمیشود.
۳.۴ درصد: درصد از جستجوهای (منحصربه فرد) گوگل منجر به یک کلیک روی لینکهای پولی AdWords میشود.
۰.۹ درصد: از جستجوهای گوگل منجر به کلیک روی لینک های گوگل Map میشود
~۰.۵ درصد: از کلیک روی لینک های گوگل مربوط به Knowledge Graph است
۳ درصد: از کلیک های روی نتایج جستجو مربوط به image blocks است
~۰.۲۳ درصد: از کلیک روی نتایج جستجو مربوط به Twitter block است
۱.۸ درصد: از کلیک روی نتایج گوگل مربوط به لینک های یوتیوب است
۰.۱۶ درصد: از جستجوها به کلیک روی لینک های personalized Gmail/Google Mail میانجامد
۰.۵۵ درصد: از کلیک ها در صفحه جستجوی گوگل متعلق به لینک های خرید گوگل Google Shopping است
۱۱.۸ درصد: از جستجوهای منحصر به فرد در گوگل به کلیک روی متعلقات دیگر گوگل مثل YouTube, Google Maps, Gmail, Google Books, Google Play Store , +Google میانجامد
۲۵ درصد: از جستجوها خارج از لیست ۱۰۰ میلیون کیبورد برتر است
۴۰.۹ درصد: از جستجو های روی موبایل به کلیک روی نتایج ارگانیک ختم میشود. ۲ درصد به کلیک روی لینک های پولی گوگل و ۵۷.۱ درصد به هیچ کلیکی منجر نمیشود
۶۲.۲ درصد: از جستجو های روی دستکتاپ به کلیک روی لینک های ارگانیک منجر میشود ۲.۸ درصد به کلیک روی لینک های پولی adword و ۳۵ درصد به هیچ کلیکی نمیآنجامد.
سئو و سایر روشهای بازاریابی
۴۵ درصد: از شرکتها باور دارند بازاریابی محتوا به شدت با استراتژی سئو گرده خورده است.
منبع : http://cylog.ir
نظرات و سوالات کاربران