
دیجیتال برندینگ
چگونه در فضای مجازی باید دیجیتال برندینگ انجام دهید
۱- دفترهای مجازی خود را به دقت باز کنید !
هر جزء از صفحه یا سایت شما در فضاهای مجازی باید مانند دفتر واقعی شما در فضای فیزیکی به دست طراحان و متخصصان خبره طراحی و اجرا شود.
به همان نسبتی که برای دکوراسیون و رنگ دفتر خود هزینه و زمان و تخصص در نظر می گیرید باید برای دفاتر مجازی خود نیز اینگونه عمل کنید. اجزای برند شما با هم هویت شما و سازمانتان را تشکیل می دهند، پس با یک طراحی سطح پایین و غیر قابل استفاده برند خود را در معرض تهدید قرار ندهید.
۲- تکنولوژی در فضای مجازی
حتما زمانی را به یاد دارید که دیوار خانه ها تنها از آجر و سقف خانه ها از تیر چوبی ساخته می شد و هدف تنها ساخت خانه بود و گزینه هایی مانند استاندارد و ضد زلزله بودن و زیبایی و راحتی یا در آن لحاظ نمی شد یا به دلیل نبود بودجه بی اهمیت بود، اما امروزه به کمک تکنولوژی و طراحی و قوانین، ساختمان های بی کیفیت از دور خارج شده اند و ما از هر نظر چه با بودجه و چه بدون بودجه “باید ” استانداردهایی را حتی به صورت حداقلی رعایت کنیم!
دنیای وب نیز مانند ساختمان ها دارای استانداردها و تکنولوژی هایی هستند که باید برای قابل استفاده بودن در طراحی ها مد نظر قرار گیرند،به دلیل سرعت فوق العاده ی تکنولوژی متاسفانه بسیاری از شرکت ها و افراد متخصص نیز که سالها در این زمینه فعالیت کرده اند هنوز با شرایط جدید خود را وفق نداده اند.
بخوانید: پرسنال برندینگ خانم ها چگونه امکان پذیر است؟
نمونه آن طراحی سایت هایی است که روی گوشی های موبایل به راحتی قابل استفاده نیستند یا به اصطلاح ریسپانسیو (Responsive) نیستند و یا عدم تغییر در سایت هایی که از سالیان پیش هنوز بروزرسانی نشده اند!
دیجیتال برندینگ با اسمارت مدیا
۳- تجربه بازدیدکنندگان و کاربران
در فضاهای مختلف مجازی شامل وب سایت ها، شبکه های اجتماعی ، وبلاگ ها و … آنچه باید بسیار مورد توجه قرار گیرد ” تجربه و حسی ” است که در ذهن و قلب بازدید کننده ایجاد می شود.
طراحی مناسب اجزای گرافیکی ، طراحی و تولید محتوای مناسب ، چیدمان اجزای سایت، در دسترس بودن اجزای مهم مانند خدمات قابل ارائه، محصولات و … از مهمترین عواملی است که باید در نظر گرفت .
بخوانید: تفاوت بزرگ برندینگ و بازاریابی
دفاتر مجازی شما برای دیجیتال برندینگ از نظر بروز بودن و اطلاعات ارائه شده باید با دفاتر واقعی شما نیز در جهت حفظ یکپارچگی برند هماهنگ باشند، بازدیدکنندگان و کاربران “نباید ” با مراجعه به دفاتر مجازی شما فکر کنند که برند شما غیر فعال است و با خارج شدن از آن تجربه بدی را کسب کنند!
۴- تحقیقات بازار و مشتریان هدف
قبل از ورود به هر شبکه و افتتاح دفتر مجازی خود استراتژی و هدف خود را مشخص کنید. به خاطر داشته باشید که تمام شبکه ها و دفاتر مجازی برای شما مناسب نیستند، چه بسیار شرکت های تولیدی که به دلیل عدم شناخت صحیح از بازار در شبکه های موبایلی نظیر اینستاگرام و … با ترفندهای گوناگون نظیر خرید فالوور و لایک به دنبال جذب مخاطب های بسیاری هستند که هیچ پیوندی با کسب و کار آنها ندارد و حتی می تواند برای شما خطرناک باشد!
هر شبکه و ابزار کاربران و خدمات خاصی دارند که باید با استفاده از آنها برند خود را در جایگاه خودش عرضه کنید.
۵- پشتیبانی مناسب
زمانی که می خواهید دفتری را افتتاح کنید باید به نیروی انسانی آن نیز توجه کنید.
طراحی وب سایت بدون در نظر گرفتن نیروی پشتیبان و متخصص برای اداره تمام یا بخشی از آن اشتباهی است که بسیاری از کسب و کارها مرتکب آن می شوند و با از بین رفتن زمان و بودجه و البته این جزء از برند بخش مهمی از تجارت خود را دچار چالش پیدا و پنهان می کنند.
بسیاری از طراحان تنها برای شما یک وب سایت یا صفحه اجتماعی طراحی می کنند و بقیه کار را به شما و گروهتان واگذار می کنند که در این حالت وجود یک فرد خبره در تیم شما یا کنار شما به عنوان همکاری و مشاور ضروری است اما برخی طراحان و شرکت ها با ارائه ی بسته ها ی مختلف شما را در تولید و پشتیبانی از دفترتان یاری می کنند که شما با توجه به وضعیت و اهداف و استراتژی برندسازی حضورتان در بازار باید تصمیم نهایی را بگیرید.
بخوانید: نظر خود را درباره چگونه برندسازی آنلاین باید انجام دهید را برای ما بنویسید!
منبع: اسمارت مدیا
نظرات و سوالات کاربران