تولید محتوای دیجیتال و تاثیر آن در اعتبار دامنه ( domain authority )

تولید محتوای دیجیتال

 

تولید محتوای دیجیتال و تاثیر آن در اعتبار دامنه ( domain authority )

ما در عصر دیجیتال و تولید محتوای دیجیتال زندگی میکنی ، تولید محتوای دیجیتال نیز نوعی از دیتاهایی است که در عصر جدید تولید می شود .همه مدیران وب سایت ها خواستار رتبه بهتر در موتورهای جستجو هستند. صدها عامل دست به دست هم می دهند تا رتبه نهایی سایت تعیین شود. اما از بین همه عوامل موثر در سئو یک عامل هست که همواره جزء مهمترین عوامل تعیین کننده سئو بوده است و آن اعتبار دامنه Domain Authority-DA می باشد.

اعتبار دامنه چیست؟ اعتبار دامنه یک امتیاز از ۰ تا ۱۰۰ است که توسط سایت MOZ به سایت ها داده می شود و این امتیاز نشان دهنده نحوه رتبه گیری سایت در گوگل و سایر موتورهای جستجو است.

یک وب سایت با اعتبار دامنه بالا به احتمال بیشتری برای کسب رتبه بالاتر در گوگل دارد.

بخوانید: شاخص های گوگل برای رتبه بندی چیست؟

 

ضرورت افزایش اعتبار دامنه در چیست؟

افزایش اعتبار دامنه احتمال دریافت رتبه بهتر در گوگل و سایر موتورهای جستجو را بالا می برد. احتمال آنکه سایتی که اعتبار دامنه بالاتری دارد رتبه بهتری از سایتی که اعتبار دامنه پایین تری دارد، دریافت کند، بیشتر است.

برخی حقایق درباره اعتبار دامنه:

۴۰ عامل مختلف برای سنجش اعتبار دامنه مد نظر قرار می گیرد.
سایت هایی که در گوگل رتبه بهتری دریافت می کنند، اعتبار دامنه بیشتری نیز کسب کرده اند.
اعتبار دامنه بالاتر => رتبه بالاتر در گوگل=> ترافیک بیشتر در سایت
اعتبار دامنه را نمی توان یک شبه بالا برد
عواملی که برای افزایش اعتبار دامنه ضروری هستند را در ادامه توضیح خواهیم داد.

۷ گام موثر در افزایش اعتبار دامنه سایت

اعتبار دامنه را نمی توان خریداری کرد. اعتبار دامنه یک سایت به سایت دیگر قابل انتقال نیست. برای افزایش اعتبار دامنه خود باید استراتژی قدرتمندی را دنبال کنید. تولید محتوای دیجیتال عالی تولید کنید و صبر زیادی داشته باشید.

 تولید محتوای دیجیتال با کیفیت ارائه دهید

در باره طول تولی د محتوای دیجیتالو تعداد کلمات یک محتوای با کیفیت مقالات زیادی خوانده اید ولی باید توجه داشته باشیدکه محتوای طولانی لزوماً یک محتوای با کیفیت نیست و یک محتوای کوتاه نیز لزوماً بی کیفیت نیست. اصولاً گوگل برای تشخیص کیفیت تولید محتوای دیجیتال به نحوه بازخورد مخاطب با تولید محتوای دیجیتال ارزش بیشتری میدهد. بنابراین صرف تعداد کلمات یک مقاله باعث نمی شود که آن مقاله رتبه بهتری از مقاله کوتاه تر رقیب دریافت کند.

یکی از عواملی که گوگل برای کیفیت تولید محتوای دیجیتال در نظر می گیرد منحصر به فرد بودن محتوا است. اهمیت منحصر به فرد بودن محتوا و ارتباط آن با کلمه کلیدی مورد نظر مخاطب بسیار مهمتر از طول محتوا است.

بخوانید: تاثیر فوق العاده محتوای بصری روی کسب و کار شما

محتوا پادشاه است

امروزه تولید محتوای دیجیتال صرفاً به متن اطلاق نمی شود. شما عملاً برای افزایش جذابیت به تولید محتوای دیجیتال خود باید از تصاویر و ویدئو ها استفاده کنید. عنصر تصویر علاوه بر اینکه به افزایش ماندگاری مخاطب کمک می کند، خود می تواند با کمک روش های بهینه سازی تصاویر به ارتقاء رتبه سایت در گوگل بیانجامد.

بخوانید: بازاریابی محتوا بهترین استراتژیست.

شما می توانید از اینفوگرافی (تصاویری که موضوعی را توضیح می دهند) استفاده کنید. اینفوگرافی ها به وایرال شدن تولید محتوای دیجیتال کمک می کنند.

یک تولید محتوای دیجیتال با کیفیت معمولاً باید طول مناسبی هم داشته باشد. برای حداقل طول یک محتوای مناسب اختلافات زیادی بین متخصصان وجود دارد از حداقل ۳۰۰ کلمه تا حداقل ۸۰۰ کلمه. تعداد کلمات یک مقاله با کلمه کلیدی اصلی آن صفحه ارتباط تنگاتنگی دارد. یعنی آنکه شما نمی توانید یک کلمه کلیدی اصلی و مهم در صنعت خود را هدف قرار داده و محتوای صفحه شما تنها ۸۰۰ کلمه باشد. قطعاً اگر شما حرف مهمی در صنعت خود برای گفتن دارید این حرف مهم بیش از ۸۰۰ کلمه باید باشد. برای دستیابی به رتبه بالا یک محتوای جذاب و کاربر پسند را در ۲۰۰۰ کلمه ایجاد کنید.

بخوانید : بازاریابی محتوا بهترین استراتژیست

چک لیست زیر به شما نحوه اجرای سئو داخلی را نشان می دهد:

حجم کلمات کلیدی: از به کارگیری بیش از حد کلمات کلیدی در تولید محتوای دیجیتال به پرهیزید. بهتر است که تعداد کلمات کلیدی در تولید محتوای دیجیتال بین ۰٫۵ تا ۱٫۵ درصد باشد.
تگ های هدینگ: سر تیتر ها از H1-H6 بخش های از تولید محتوای دیجیتال را برای مخاطب و موتورهای جستجو برجسته می کنند.
هدف قرار دادن کلمات کلیدی: کلمات کلیدی مناسبی را برای وب سایت خود انتخاب کنید. کلمات کلیدی طولانی Long tail keyword ساده تر در گوگل رتبه به دست می آورند. بهتر است که کلمات کلیدی خود را در پاراگراف های ابتدایی تولید محتوای دیجیتال درج کنید.
ساختار آدرس سایت را بهینه سازی کنید: ساختار بهینه شده برای آدرس سایت ساختاری است که برای کاربر قابل درک بوده و کاربر بتواند موضوع اصلی تولید محتوای دیجیتال صفحه را با توجه به آدرس آن صفحه متوجه شود.

بخوانید: ای ۸ روش در سئو منسوخ شده اند.

از کلمات کلیدی به درستی در عنوان خود استفاده کنید: عنوان صفحات شما باید جذاب و دارای کلمات کلیدی باشد. بهتر است که عنوان صفحه خود را با کلمه کلیدی شروع کنید.
بهینه سازی تصاویر: بهینه سازی تصاویر به گوگل برای درک بهتر تولید محتوای دیجیتال کمک خواهد کرد.

کلید ارتقاء اعتبار دامنه لینک های داخلی است
لینک های داخلی مانند زنجیر صفحات سایت شما را به هم متصل می کنند و اگر این حلقه های زنجیر بدرستی استفاده شوند نرخ پرش سایت کاهش می یابد.

لینک های داخلی به موتورهای جستجو و کاربران درک درستی از ساختار سایت میدهند که به انتقال سریعتر کاربر و موتور جستجو به تولید محتوای دیجیتال دلخواه کمک می کند.

تولید بک لینک های با کیفیت کار ساده ای نخواهد بود. اما زحمتی که برای تهیه این بک لینک ها متحمل می شوید ارزشمند خواهد بود.

تعداد وب سایت های که در این بخش دچار مشکل هستند بسیار زیاد است. الگوریتم گوگل پنگوئن نسبت به بک لینک های اسپم سختگیر تر شده است و عملاً شما با تولید بک لینک های بی کیفیت فقط به سایت خود ضرر خواهید زد.

بخوانید: تفاوت های الگوریتم پاندا و پنگوئن و مرغ مگسخوار

بازاریابی محتوا در شبکه های اجتماعی توسط شرکت های بزرگی مانند Huawei بسیار جدی گرفته می شود و دلیل آن هم کاملاً مشخص است. کاربران امروزه برای خرید محصولات تنها به جستجو محصول در گوگل اکتفا نمی کنند. آنها در شبکه های اجتماعی نیز کالا را جستجو کرده و بازخورد مخاطبان به کالا را مد نظر قرار می دهند.

تولید پست های مهمان
پست مهمان یکی از راهکار های مفید برای دریافت بک لینک است. مت کاتس Matt cutts کارشناس سابق گوگل ما را از به کارگیری پست مهمان برای تولید بک لینک منع کرده است.

چگونه اعتبار دامنه وب سایت خود را بالا ببرید

اخیراً از پست مهمان سوء استفاه های زیادی شده است و بسیاری برای تولید لینک های اسپم از این روش استفاده کرده اند. به همین دلیلی گوگل به این گونه لینک ها سختگیر تر از قبل شده است. برای جلوگیری از صدمه دیدن سایت در اثر این لینک ها باید از به کارگیری بیش از حد کلمات کلیدی در لینک های ارجاع داده شده به سایت خود به پرهیزید. درضمن مقاله منتشر شده باید ارزش بسیار بالایی برای مخاطب نهایی داشته باشد.

پست مهمان یکی از مهمترین روش های افزایش اعتبار سایت است و بدلیل سختگیری های گوگل نمی توان از این شیوه چشم پوشی کرد. تنها باید در هنگام ایجاد پست مهمان بسیار حرفه ای عمل کرد. برای تولید پست مهمان به موارد زیر توجه داشته باشید:

تولید محتوای دیجیتالپست مهمان باید بسیار عالی و منحصر به فرد باشد. این محتوا باید بقدری با کیفیت باشد که کاربران سایت بخواهند آنرا با دیگران به اشتراک بگذ ارند.
تنها در سایت ها معتبر پست مهمان تولید کنید.
در هر پست مهمان تعداد محدودی به سایت خود لینک ایجاد کنید. بهتر است که تنها یک لینک از هر پست مهمان دریافت کنید.
تنها در سایت های مرتبط با سایت خود پست مهمان ایجاد کنید.
انکر تکست anchor text در پست مهمان را مرتبط با تولید محتوای دیجیتال صفحات خود انتخاب کنید.

تولید تولید محتوای دیجیتال با کیفیت

تولید محتوای دیجیتال با کیفیت باعث خواهد شد که سایت های دیگر به خواهند به مقاله شما لینک بدهند این روش نیز یکی از روش های دریافت بک لینک می باشد. معمولاً شما برای رسیدن به چنین مرحله ای احتیاج دارید که در بین مخاطبان خود به شدت محبوب باشید. مثالاً شرکت Asus مقاله ای در باره سری جدید لپتاپ های ROG ارائه می دهد و صدها سایت بدون کوچکترین چشم داشتی، به این مقاله لینک می دهند. از سایت هایی که این لپتاپ را عرضه می کنند تا سایت هایی که در زمینه اخبار فناوری فعالیت می کنند. تمایل دارند که به مقاله منتشر شده توسط شرکت Asus لینک بدهند. همانطور که در مثال ما مشخص است رسیدن به چنین سطحی از محبوبیت کار دشواری برای شما خواهد بود.

بی اثر کردن بک لینکهای مضر

در وبمستر گوگل ابزاری به نام Disavow link وجود دارد. این ابزار برای بی اثر کردن تاثیر لینک های بدی است که امکان حذف آنها را ندارید. لینک های مضر باعث صدمه به سایت شما خواهند شد. حذف لینک های مضر به اندازه تولید لینک با کیفیت بر سئو سایت شما تاثیر می گذارد.

نکته: اگر شما مدت طولانی است که از تکنیک های سئو کلاه سیاه استفاده می کنید و تعداد بک لینک های اسپم سایت شما بیش از حد زیاد است. باید در استفاده از ابزار Disavow احتیاط کنید. زیرا حذف تعداد زیادی بک لینک با این ابزار، می تواند به حذف کامل سایت شما از گوگل منجر شود. برای چنین شرایطی بهتر است از یک سئو کار حرفه ای کمک بگیرید. تا با استراتژی درست بدون صدمه زدن به رتبه فعلی سایت شما، سایت را برای مقابله با آپدیت های جدید الگوریتم های گوگل آماده کند.

صبر داشته باشید و منتظر شوید که دامنه شما بزرگ شود

بخوانید: سئو روی شبکه های اجتماعی چگونه کار می کند؟

سن دامنه و تاثیر آن در اعتبار دامنه

سن دامنه به افزایش رتبه سایت و اعتبار دامنه کمک خواهد کرد. اگر سن دامنه شما ۳ تا ۴ سال باشد. به آن معنی است که شما مدت زیادی است که در صنعت خود فعال هستید. اگر شما در این مدت از قواعد سئو استفاده کرده باشید. عملاً سایت های تازه تاسیس نخواهند توانست با شما رقابت کنند. اگر در گوگل شاهد جلو افتادن رقبای تازه وارد خود بوده اید. مطمئن باشید که استراتژی سئو سایت شما غلط است.

بروز رسانی وب سایت را در بازه های زمانی کوتاهتری انجام دهید

بروز رسانی وب سایت مهم است و هرچه زمان بین این بروز رسانی ها کوتاه تر باشد بهتر است. ارسال پست جدید در سایت باید از یک برنامه زمانبندی دقیق پیروی کند و این موضوع از سرعت درج تولید محتوای دیجیتال جدید مهمتر است. یعنی آنکه اگر ماهی یک بار سایت خود را بروز رسانی کنید، بهتر از آن است که محتوای زیادی را بصورت یک باره در سایت وارد کنید.

بروز رسانی منظم تولید محتوای دیجیتال و اعتبار دامنه

دیگر مزایای ارسال پست بصورت منظم:

ترافیک بالاتر، درآمد بالاتر، Page Rank بالاتر.
افزایش تعداد تولید محتوای دیجیتال که با افزایش بک لینک کمک میکند.
ارتقاء سطح نوشتن تولید محتوای دیجیتال
همواره تولید محتوای دیجیتال جدید برای نمایش به خواننده های سایت وجود دارد.
افزایش اعتماد در بین مخاطبین سایت

منبع : web24


آیا نیاز به مشاوره در مورد خدمات ما دارید ؟

برای مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر درباره خدمات ما تماس بگیرید

021-41895000

یا در صورت تمایل فرم زیر را تکمیل کنید تا با شما تماس بگیریم

تکمیل فرم

نظرات و سوالات کاربران

  1. نوید گفت:

    منظورتون از محتوای مناسب دقیقا چیست؟

  2. سحر گفت:

    اطلاعات مفیدی بود

  3. شیما گفت:

    سئو مناسب در رتبه بندی سایت تاثیر زیادی دارد.

  4. بهناز گفت:

    ترتیب قرار گرفتن در صفحات گوگل هم ربطی به رتبه بندی دارد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *