چه انتظاراتی از یک شرکت دیجیتال مارکتینگ باید داشته باشید؟

شرکت دیجیتال مارکتینگ

شرکت دیجیتال مارکتینگ

چه انتظاراتی از یک شرکت دیجیتال مارکتینگ باید داشته باشید؟

آژانس دیجیتال مارکتینگ چه کاری انجام می دهد؟

یکی از مهم ترین خدماتی که آژانس دیجیتال مارکتینگ یا شرکت تبلیغاتی فراهم می کنند افزایش ثابت و قابل اعتمادی از بازگشت سرمایه گذاری ROI است. بازگشت سرمایه گذاری بالاتر به معنای سود بیشتر است. حتما شما نیز شنیده اید که دنیای بازاریابی در حال تغییر است. این موضوع تا حدودی صحیح است اما من احساس می کنم ما باید به دنبال واژه های بهتری برای توصیف این حوزه باشیم.

شرکت دیجیتال مارکتینگ چیست؟

شرکت دیجیتال مارکتینگ با آژانس بازاریابی سنتی متفاوت است. افرادی که در آژانس های بازاریابی دیجیتال کار می کنند بر روی بازاریابی مبتنی بر نتیجه در دنیای دیجیتال تمرکز دارند. بازاریابی قابل سنجش و بازگشت سرمایه گذاری نام این بازی است.

بخوانید: تفاوت استراتژی محتوایی و بازاریابی محتوایی در چیست؟

یک آژانس بازاریابی دیجیتال قابل اعتماد از بازاریابی spray and pray استفاده نمی کند. دیگر زمان استفاده از رادیو و تلویزیون برای تبلیغ برند به سر آمده است. تیمی از استراتژیست ها، مشاوران، افراد خلاق و توسعه دهنده به همراه یکدیگر در آژانس بازاریابی آنلاین کار می کنند تا به نتایج دلخواه و مطلوب خود دست یابند. آژانس بازاریابی دیجیتال یک موتور تولید کننده سرنخ و توسعه دهنده برند است.

یک آژانس بازاریابی دیجیتال چه کاری باید انجام دهد؟

خوب حالا که می دانید آژانس بازاریابی دیجیتال از چه تیمی تشکیل شده است حتما به دنبال کارهایی هستید که این شرکت انجام می دهد. اجازه دهید سه ناحیه برتری که آژانس بازاریابی دیجیتال بر روی آن تمرکز دارد را با هم مرور کنیم:

آژانس بازاریابی دیجیتال کسب وکار شما را بهبود می بخشد:

یک آژانس بازاریابی دیجیتال خوب از بالا تا پایین فرایند بازاریابی را مورد بررسی قرار می دهد و در آن دخیل است. برای افرادی که تازه کار خود را آغاز کرده اند، تخصص این شرکت ها اجازه می دهد نیازهای برند را ارزیابی کنند و یک استراتژی قدرتمند برای افزایش سود برند توسعه دهند.

این آژانس با شرکت شما کار می کند تا بتواند بهره وری و خلاقیتتان را بهبود ببخشد. به کمک این افراد می توانید تعریف بهتری از اهداف خود داشته باشید و در عین حال اهداف قابل سنجش تنظیم کنید. علاوه بر این، تمرکز بر روی داده ها و هدف گیری نیازمند یک تعریف واضح و روشن از خریداران هدف است که اینکار توسط آژانس بازاریابی دیجیتال انجام می شود. زمانی که با این آژانس کار می کنید، می توانید خریداران ایده آل خود را شناسایی نمایید و سفر خرید آن ها را تجزیه و تحلیل کنید.

بازاریابی دیجیتال همانطور که در قسمت های قبلی مقاله اشاره کردیم بسیار هدفمند است. زمانی که هدف خود را به دقت بشناسید قادر خواهید بود پیام ها و مزایایی که باید به طور مستقیم به خریداران خود ارسال کنید را تعیین نمایید.گزاره فروش منحصر به فرد شما شکلی از ارتباط با افرادی است که از شرکتتان خرید می کنند.

آژانس بازاریابی دیجیتال برند شما را به صورت آنلاین مدیریت می کنند

همانطور که بازاریابی دیجیتال در مورد حضور شما در دنیای انلاین است، آژانس بازاریابی دیجیتال نیز بر روی توسعه آنلاین برند شما تمرکز دارد. این کار به اشکال مختلفی انجام می شود. سایت بسیار موثر و کارآمد که بر روی خریدار تمرکز کرده است به شما اجازه می دهد حضور خود را در دنیای آنلاین اعلام کنید. از این مرحله، آژانس بازاریابی دیجیتال به شما کمک خواهد کرد پلتفرم ها و کانال هایی که باید برای دسترسی به خریداران ایده آل مورد استفاده قرار گیرد را تعیین کنید.

یک آژانس دیجیتال مارکتینگ می تواند موقعیت شرکت شما را به عنوان رهبر بازار تثبیت کند. اینکار از طریق تولید محتوایی انجام می شود که به شما اجازه می دهد اتوریتی برند و تخصص هایتان را به صورت آنلاین به نمایش بگذارید.

آژانس ها به عنوان متخصصان واقعی می توانند استراتژی های محتوایی مدرن و موثری را به منظور فراهم کردن بهترین نتایج و رتبه بندی طبیعی در موتورهای جستجو اجرا کنند. این افراد استراتژی های دیجیتال مارکتینگ را به شیوه حرفه ای ایجاد و مدیریت می کنند و همین امر باعث می شود بازگشت سرمایه گذاری نسبت به روش های سنتی بالاتر باشد. زمانی که استراتژی های رسانه اجتماعی به درستی انجام می شود می تواند بر روی بستر کانال تمرکز کند و در عین حال با استراتژی کلی بازاریابی شما هماهنگ باشد.

آژانس بازاریابی دیجیتال می تواند بازگشت سرمایه گذاری را بیشتر کند

یکی از مهم ترین خدماتی که این آژانس ها فراهم می کنند افزایش ثابت و قابل اعتمادی از بازگشت سرمایه گذاری است. بازگشت سرمایه گذاری بالاتر به معنای سود بیشتر است. یک آژانس خوب هرگز تست کردن و کار کردن دوباره بر روی استراتژی ها را متوقف نمی کند. آژانس های بازاریابی دیجیتال می توانند ترافیک سایت شما را ارزیابی کنند، بهترین پلتفرم های آنلاین برای سرمایه گذاری را تعیین نمایند و به طور مستمر تعادل بین فعالیت های بازاریابی و نتایج فراهم شده را حفظ کنند.

کار کردن با آژانس های بازاریابی دیجیتال به معنای تبدیل سرنخ بیشتر به مشتری است.این موضوع نیز به معنای رشد فروش طولانی مدت است. برای اینکه بتوانید همه کارهایی که آژانس بازاریابی دیجیتال انجام می دهد را خودتان اجرا کنید باید تیمی از استراتژیست های بازاریابی، مدیران بازاریابی، طراحان، کپی رایترها و توسعه دهندگان را داشته باشید. برای استخدام این افراد به صرف هزینه های زیادی نیاز خواهید داشت.

چرا باید فعالیت‌های آنلاین کسب و کار خود را به شرکت دیجیتال مارکتینگ بسپریم؟

مهم‌ترین دلیل برون‌سپاری فعالیت‌های آنلاین به ترتیب عبارت اند از:

۱٫ افزایش سرعت رشد در رسیدن به اهداف سازمانی در فضای آنلاین
۲٫ جلوگیری از فعالیت‌های اشتباه و کاهش هزینه‌های استخدام کارکنان جدید
۳٫ صرفه جویی در هزینه فعال کردن دپارتمان دیجیتال مارکتینگ

 

مطالعه بازار و کسب و کار

اولین قدم در همکاری میان شما و یک آژانس بازاریابی دیجیتال، مطالعه کسب و کار شما و بازار هدف آن است. یک شرکت دیجیتال مارکتینگ خوب، پیش از هر فعالیتی می‌کوشد به شناخت درستی از کسب و کار شما و بازاری که در آن فعالید برسد.

تدوین استراتژی و برنامه

طبیعتا این بخش نیز به فراخور بخش قبلی می‌تواند پیچیده و یا ساده باشد. اما به هر حال چه برای خواسته‌ای ساده مثل سئوی یک کلمه کلیدی خاص، یا خواسته‌ای پیچیده، این بخش از وظایف شرکت دیجیتال مارکتینگ قابل حذف نیست. در واقع یک استراتژی خوب تفاوت بین شکست و موفقیت را پدید می‌آورد.

طراحی سایت و اپلیکیشن

سایت و اپلیکیشن نقطه اتصال کسب و کار شما با فضای آنلاین و نقطه آغاز سایر فعالیت‌های دیجیتال مارکتینگ است. به زبان ساده تا چیزی برای معرفی نباشد، فعالیت‌های بازاریابی بی‌معنی خواهد بود.

وجود یک تیم تخصصی شامل طراح رابط کاربری (UI designer)، توسعه‌دهنده سمت کاربر (Frontend developer) و توسعه‌دهنده سمت سرور (Backend developer)، حداقل نیازمندی‌های در این زمینه است.

به تجربه دریافته‌ام که پس از تخصص کافی، مهمترین فاکتور یک تیم طراحی سایت و اپلیکیشن، صداقت است. در موارد زیادی دیده‌ام که طراحان سایت و اپلیکیشن، بر خلاف نیازهای واقعی کارفرما و تنها بر اساس منافع شخصی خود پیشنهاد ارائه می‌کنند.

با اطمینان بالایی می‌توان گفت بیش از ۸۰ درصد کسب و کارها، برای طراحی سایت خود می‌توانند با هزینه‌هایی کمتر، از سیستم‌های مدیریت محتوای (CMS) آماده استفاده کنند و با این سیستم‌ها همه نیازهای خود را پوشش دهند. در نتیجه افتادن در چاه هزینه‌های بالای طراحی‌های اختصاصی (مگر در شرایط و نیازهای خاص پروژه‌های بزرگ) موضوعی است که در این مرحله باید به دقت مورد توجه قرار گیرد. در پروژه‌های بزرگ هم با قاطعیت تمام می‌گویم که طراحی‌های اختصاصی چندان آش دهان سوزی نیستند.

بازاریابی محتوا

محتوا مانند خون در رگ‌ها، در همه‌جا جاری است. هرچیزی که مفهومی دارد، یعنی محتوایی دارد. در فضای وب نیز این قاعده برقرار است. تصاویر، ویدئوها، متون، فایل‌های صوتی و… همگی اشکالی از محتوا هستند. واقعا اگر محتوا نبود جهان از معنی تهی می‌شد.

در نتیجه یکی از وظایف شرکت دیجیتال مارکتینگ که اهمیت بسیاری دارد، تولید محتوای با کیفیت و متناسب با کسب و کار شماست. در این زمینه آژانس بازاریابی دیجیتال نیازمند متخصصانی برای تولید محتواست که علاوه بر درک عمیق محتوای مناسب و قابل انتشار در فضای وب، ذهنی خلاق و دستی توانمند برای نگارش داشته باشد. تسلط بر اصول نگارش و درست‌نویسی نیز ساده‌ترین مسئله‌ای است که متخصصان تولید محتوا باید به آن اشراف داشته باشند.

تفاوت بازاریابی محتوا و استراتژی محتوا در چیست؟

سئو

از دیگر وظایف شرکت دیجیتال مارکتینگ سئو یا همان بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو است. بهترین سایت‌ها به همراه جذاب‌ترین محتواها؛ دیده نخواهند شد مگر اینکه در نتایج جستجوی گوگل در جایگاه مناسبی قرار گیرند.

ریپورتاژ آگهی بهترین روش بازاریابی آنلاین

تبلیغات آنلاین در واقع بخش کوچک اما بسیار موثر بازاریابی دیجیتال است. تبلیغات آنلاین با اهداف مشخصی مثل برندسازی یا فروش محصول و خدمت انجام می‌شود. یکی از وظایف شرکت دیجیتال مارکتینگ توانایی مدیریت تبلیغات آنلاین در رسانه‌های مختلف دیجیتال و کسب بهترین نتایج از آن است.

چگونه برندینگ آنلاین برای کسب و کارها انجام دهیم؟

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

در نهایت از آخرین وظایف شرکت دیجیتال مارکتینگ باید به بازاریابی شبکه‌های اجتماعی اشاره کرد. این روزها افراد جامعه زمان زیادی را در شبکه‌های اجتماعی می‌گذرانند و در نتیجه این شبکه‌ها، زمینی حاصل‌خیز برای رویاندن مشتریان وفادار برای شمایند.

تفاوت بازاریابی سنتی و بازاریابی شبکه های آنلاین

 

برای اطلاع از خدمات دیجیتال مارکتینگ شرکت MTeam Media  روی متن کلیک کنید


آیا نیاز به مشاوره در مورد خدمات ما دارید ؟

برای مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر درباره خدمات ما تماس بگیرید

021-41895000

یا در صورت تمایل فرم زیر را تکمیل کنید تا با شما تماس بگیریم

تکمیل فرم

نظرات و سوالات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *