چرا استارتاپ ها از بازاریابی ویدیویی باید استفاده کنند؟
وقتی دربارهی موفقیت بی اندازهی بزرگترین شرکتهای جهان بیاندیشید متوجه میشوید که این شرکتها همگی یک وجه مشترک داشته و دارند و آن چیزی نیست جز بکارگیری استراتژیهای کارآمد است. چنین شرکتهایی در یافتن و جذب بازارهای هدف و مشتریان مدنظر و در معروف سازی نام تجاریشان در دنیای کسب و کار، از استراتژیهای مناسبی بهره میگیرند.
اگر هدف شما رسیدن به یک موفقیت بسیار بزرگ است، باید استراتژی استارتاپ ها از بازاریابی ویدیویی درستی برای استارتاپ خود اتخاذ و روز به روز به پیشرفت آن کمک کنید. شاید افراد بسیار زیادی باشند که ایدههای ارزشمند و زیادی در سر بپرورانند، اما چیزی که مهمتر و شاید سختتر است، اجرایی کردن این ایدهها میباشد.
استراتژی استارتاپ ها از بازاریابی ویدیویی درستی برای استارتاپ خود اتخاذ و روز به روز به پیشرفت آن کمک کنید.
بخوانید: چرا بازاریابی محتوای ویدیو مهم است؟
در ادامه این مقاله قصد دارم به سه دلیل ارزشمند استفاده از ویدیو در استراتژی استارتاپ ها از بازاریابی ویدیویی اشاره کنم که قطعا بدون تدبیر، بدون برنامه و بدون ویدیو استارتاپ شما کارایی لازم را نخواهد داشت. پس تا انتهای مقاله همراه من باشید. سه دلیل پیش رو به وضوح و شفافیت تمام بیان میکنند که استفاده از ویدیو در حیطهی استارتاپ ها از بازاریابی ویدیویی نقش بسزایی دارند:
ویدیومارکتینگ میتواند ایدههای شما را به واقعیت نزدیک کرده و آنها را به پول تبدیل کند.
۱. با ویدیومارکتینگ به راحتی ایدههایتان را به واقعیت بدل کنید
اگر موسس یک شرکت استارتاپی هستید یا به تازگی قدم به این عرصه گذاشتهاید، پس بهتر از هر شخص دیگری میدانید که عرضه و معرفی یک محصول یا خدمات جدید به بازار سختیهای زیادی دارد. در واقع شاید ارائه خدمات و محصولات تکراری برای حفظ مشتریان و سرمایه گذاران قدیمی کار سختی نباشد، اما اگر خواستار پیشرفتی عظیم و رو به جلو در حوزه فعالیتی خود هستید، باید همواره کالاها و خدماتی جدید و همگام با پیشرفتهای روز دنیا و تکنولوژی ارائه دهید و این امر مستلزم بکارگیری استراتژیهای قدرتمند بویژه در زمینه استارتاپ ها از بازاریابی ویدیویی میباشد.
میتوان گفت استفاده از ویدیو برای معرفی خدمات و کالاهای جدید شما یا حتی ایدههایی که در سر دارید یک روش عملی و کاربردی است که تاثیر بسیاری در جذب مشتریان، مخاطبان و سرمایه گذاران دارد. شما همیشه باید برای افزایش فروش خود تلاش کنید، برای این کار هم روشهای بسیاری وجود دارد، اما تجربه ثابت کرده است که استفاده از المانهای تصویری برای معرفی محصولات، یک رویکرد متفاوت و اثرگذار بوده است که میتواند کمک بسیاری به شما بکند.
در ویدیومارکتینگ به راحتی یک آب خوردن اطلاعات را انتقال دهید.
۲. محتوای ویدیویی، باعث ارائه آسانتر اطلاعات میشود.
طبق نظرسنجیهای انجام شده دربارهی تفاوت استفاده از محتوای ویدیویی و محتوای متنی از مشتریان و کاربران، نتایج زیر حاصل شده است:
۵۹ درصد از مدیران اجرایی بر این مورد اتفاق نظر داشتهاند که اگر قرار به انتخاب بین ارائه محتوای ویدیویی و محتوای متنی باشد، آنها محتوای ویدیویی را انتخاب خواهند کرد.
محتوای ویدیویی، نرخ صفحات فرود را تا ۸۰ درصد افزایش میدهد.
۵۲ درصد از بازاریابها دربارهی اینکه ویدیو بیشترین ROI یا همان بازگشت سرمایه را خواهد داشت، نظر مشترکی داشتهاند.
کاربران و بازدیدکنندگان آنلاین برای بازدید از صفحاتی که شامل محتوای ویدیویی هستند، حدود ۲.۶ برابر زمان بیشتری صرف میکنند که قطعا در رتبه یک وبسایت تاثیر بسزایی خواهد داشت.
بنابراین نتیجه میگیریم استفاده از ویدیو در ارائه محتوا و مطالب مرتبط با هر سایت یا حوزهی کسب و کاری بسیار مهم است و یک رویکرد مفید و اهمیت و تاثیر آن غیر قابل بحث و مذاکره است.
۳. بودجه محتوای ویدیویی با جیب استارتاپها سازگار است.
شرکتهایی وجود دارند که بنابه درخواست افراد و استارتاپها در زمینههای مختلف محتوای ویدیویی مانند ویدیوهای توصیفی برایشان تولید میکنند، در واقع این شرکت ها به صورت تخصصی و حرفه ای این خدمات را ارائه میکنند.
محتوای ویدیویی ارائه شده توسط این شرکتها بسیار ارزشمند و مفید است اما به همان نسبت هم شامل هزینههای سنگینی میشود. اما میتوان گفت خود محتوای ویدیویی شامل هزینههای سنگینی نمیشود چرا که ابزارهای بسیاری در این زمینه وجود دارند که میتوان با بکارگیری آنها محتوای ویدیویی با کیفیت تهیه و ارائه کرد.
با هزینهآی اندک محتوای ویدیویی خلاق تولید کنید.
بخوانید: بهترین روش های بازاریابی ویدیویی چیست؟
امروزه گوشیهای هوشمند و پیشرفتهای از جانب شرکتهای بزرگ به بازار عرضه میشوند. یکی از نقاط قوت این تلفنهای همراه هوشمند، دوربین عکاسی و فیلمبرداری با کیفیت آنها است. شما هم میتوانید با بهرهگیری از دوربین تلفن همراه خود، روشهای صحیح فیلمبرداری و همچنین نرمافزارهای ویرایش ویدیو، در منزلتان محتوای ویدیویی با کیفیت تهیه کنید.
با تمرین و یادگیری بیشتر، حتی در منزل و با کمترین امکانات موجود میتوانید ایدههای نابی خلق کرده و با تبدیل ایدهی خود به یک ویدیویی خلاقانه استارتاپ ها از بازاریابی ویدیویی خود را گسترش دهید. لطفا به چند ایده جالب زیر توجه کنید:
یک دموی ویدیوی:
نتیجهی جالبی خواهد داشت اگر نحوهی استفاده از محصول و سرویس خود را به صورت ویدیویی نمایش دهید. کاربردهای آن را به صورت تصویری در قاب دوربین گوشی خود ضبط کرده و با چند تکنیک ساده آن را به ویدیویی خلاق تبدیل کنید. اطمینان داشته باشید که با این کار در تصمیمگیری مشتریانتان نقشی اثرگذار خواهید داشت.
ویدیوی نظرات مشتریان:
شرکت های استارتاپی شاید مشتریان زیادی نداشته باشند، اما اگر میخواهید پیشرفت کنید و مشتریانتان را افزایش دهید باید مشتریان شادی داشته باشید. از نحوه عملکرد و واکنش مشتریان خود در خصوص استفاده از محصولات و خدماتتان فیلم تهیه کنید و نظر آنها را دربارهی محصول و خدمات خود جویا شوید. چند نمونه از فیلم هایی که تهیه کرده اید را به صورت خلاصه در وبسایت و شبکههای مجازی خود منتشر کنید. در نتیجه سایر مخاطبان شما شاهد میزان رضایتمندی مشتریانتان بوده و تصمیم به خرید محصول یا سرویس شما خواهند گرفت.
قدم بزنید، ویدیو ضبط کنید:
باور داشته باشید که مشتریان شما دوست دارند از محیط کسب و کار شما، از همکاران شما، روند تهیه و تولید محصولاتتان و همچنین فرآیند ارائه سرویس شما آگاهی داشته باشند. مشتریانتان را در یک سفر کوتاه در محیط شرکت خود همراه کنید و شاهد نتیجه ی مثبت آن باشید!
بخوانید: ۵ نکته برای داشتن ویدیو مارکتینگ بهتر برای تازه کارها
لایو بروید:
سعی کنید محتوای ویدیویی خود را به صورت زنده و لایو تهیه کنید. برای این کار میتوانید از اینستاگرام که فعالان و کاربران بسیار زیادی در ایران دارد بهره بگیرید.
اگر مقاله استفاده از بازاریابی ویدیویی در استارتاپ ها برای شما مفید بوده برای ما کامنت بگذارید
منبع: تیک زوم
نظرات و سوالات کاربران