پرسونال برندینگ چیست؟

دنیا به‌سرعت در حال دیجیتالی شدن است و هر روزه، رسانه‌های دیجیتال از طرف حجم انبوهی از کاربران مورد استفاده قرار می گیرند، به طوری که در حال حاضر، بیشترین محتوایی که از طریق همین رسانه های دیجیتال در دسترس افراد قرار می گیرد، محتوای دیجیتالی است. بستر دیجیتال فرصت برابری برای همه ایجاد نموده تا از طریق همین محتواها، مهارت‌ها، توانمندی‌ها و ذهنیات خود را با افراد جامعه به اشتراک گذاشته و از این طریق خود را به جامعه معرفی کرده و تأثیرگذار باشند.

Image result for personal branding

برندینگ شخصی

به‌طورکلی برندینگ شخصی  راهکاری‌ است برای این‌که برخی ویژگی های شخصیتی یک فرد را به گونه ای پررنگ کنیم که شخص در نظر عموم با آن ویژگی ها شناخته شود، به‌این‌ترتیب این افراد در زمینه های کاری خود صاحب شخصبت، اثرگذاری و اعتباری به مثابه یک برند تجاری می شوند. در واقع برندینگ شخصی نوعی برندینگ است که بر پررنگ نمودن ویژگی هایی یک شخص تمرکز دارد.

برند سازی شخصی می‌تواند تأثیرگذاری بر روی مخاطبان را تا ۱۰ برابر افزایش دهد، در واقعا فراد وقتی از طرف افراد پرمخاطب در یک زمینه، توصیه‌ای دریافت می‌کنند به آن توصیه اعتماد بیشتری خواهند داشت. همچنین برند سازی شخصی، برای فردی که در عضویت سازمانی قرار دارد، موجب افزایش اعتبار و اعتماد آن سازمان در میان افراد جامعه خواهد شد.

برند شخصی یا شهرت؟

برندسازی شخصی همان شهرت نیست! بااینکه این دو مفهوم با یکدیگر همپوشانی دارند ولی کاملاً از هم جدا هستند. مفهوم برندسازیشخصی پدیده‌اینوظهوراست ولی شهرت مفهومی کهن و قدیمی است که همیشه وجود داشته.

شهرت برای افراد مانند اثر هنری زیبایی که دور از دسترس مردم نگاه داشته شده، می‌ماند بدون آن‌که با تعامل یا هم‌حسی مشترک و یا با تأثیرگذاری عمیقی همراه باشد. درصورتی‌که برند سازی شخصی از طریق حضور و ارتباط نزدیک فرد فرهیخته با مردم و تعامل و تأثیرگذاری مستقیم و غیر مستقیم بر افراد جامعه، به وجود می‌آید.

شهرت برای افراد مانند اثر هنری زیبایی که دور از دسترس مردم نگاه داشته شده، می‌ماند بدون آن‌که با تعامل یا هم‌حسی مشترک و یا با تأثیرگذاری عمیقی همراه باشد. درصورتی‌که برند سازی شخصی از طریق حضور و ارتباط نزدیک فرد فرهیخته با مردم و تعامل و تأثیرگذاری مستقیم و غیر مستقیم بر افراد جامعه، به وجود می‌آید.

اهداف پرسونال برندینگ:

• اطلاع رسانی و آگاه سازی عموم مردم از فعالیت ها و دستاوردهای شخص
• افزایش تاثیرگذاری مستقیم و غیر مستقیم شخص بر روی مخاطبان
• افزایش اعتبار و اعتماد سازمان شخص مورد نظر در جامعه
• افزایش میزان ارتباط و تعامل فرد فرهیخته با مردم

 


آیا نیاز به مشاوره در مورد خدمات ما دارید ؟

برای مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر درباره خدمات ما تماس بگیرید

021-41895000

یا در صورت تمایل فرم زیر را تکمیل کنید تا با شما تماس بگیریم

تکمیل فرم

نظرات و سوالات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *