پربازدیدترین های پست شبکه اجتماعی تلگرام ایرانیان در سال گذشته چه بود؟

پست شبکه اجتماعی

 

پست شبکه اجتماعی تلگرام در کشور ما بسیار فراگیر شده و بر اساس آمارهای رسمی نزدیک به ۴۰ میلیون کاربر را از آن خود کرده و حتی گفته شده که نزدیک به ۷۰ درصد از پهنای باند اینترنت کشور در دست این شبکه پیام رسان است. برخی از تبدیل تلگرام از یک پیام رسان به یک «رسانه» می گویند و در بدنه دولت موافقان و مخالفان این پست شبکه اجتماعی دیده می شود.

در هر حال به علت حجم بالای کاربران این شبکه، بستر تلگرام فضای مناسبی برای تبلیغات دیجیتال شده و قصد داریم در این مطلب ببینیم که بیشترین پست هایی که در سال گذشته توسط کاربران بازدید یا همان (View) داشته اند چه مطالبی بودند.

نکته جالب اینجاست که بخش اعظم این پست ها محتوای ویدویی دارد و نه متن یا عکس که این مطلب نشان از اهمیت محتوای ویدویی در بازار مارکتینگ کشور دارد. دیگر مورد قابل توجه در لیست زیر تبلیغاتی بودن اکثر این پست های پربازدید بوده که باز هم مهر تاییدی می زند بر اهمیت بیش از حد ابراز و ترفندهای دیجیتال مارکتینگ و کاربرد آن در این شبکه پیام رسان.

با توجه به کپشن نوشته شده و محتوای این پست شبکه اجتماعی، اکثر مخاطبانشان را قشر بانوان تشکیل می دهند و این مهم نشان می دهد موضوع اینکه ز نان بیشترین کاربران فضای مجازی در ایران را تشکیل می دهند چندان بیراه نیست.

بخوانید : شعارهای برند های بزرگ دنیا

در ادامه نگاهی کوتاه به ۹ پست پربازدید میلیونی جامعه ایرانیان در تلگرام خواهیم داشت:

۶۲.۶ میلیون بازدید برای رفع سفیدی موی سر 

کانالی حدودا با ۵۰ هزار عضو که چندین ویدیوی تبلیغاتی ساخته و عموما برای محصولات سلامتی یکی از فروشگاه های اینترنتی است. ۴ ویدیو از مجموعه پست های پربازدید ایرانیان متعلق به محتواهای این مجموعه بوده که هر یک روی نقطه حساسی از دغدغه های مسائل زیبایی ظاهری ایرانیان گذاشته است.

همانطور که احتمالا از کپشن این ویدیو متوجه شدید، ویدیوی اول و پربازدیدترین پست تلگرامی با آمار ۶۲.۶ میلیون مربوط به رفع سفیدی موی سر است.

۴۰.۳ میلیون بازدید برای لکه بر لباس 

با وجود داشتن تنها ۲۰۰۰ کاربر، ویدیوی تبلیغاتی این لکه بر توانسته رتبه دوم را در بین پربازدیدهای تلگرامی به دست آورد و دغدغه مادرانه خانواده های ایرانی را مورد هدف قرار داده است.

۳۶ میلیون بازدید برای مشکل ریزش مو 

از تبلیغات شبکه های آنور آبی هم می توان فهمید که مشکل ریزش مو یکی از دغدغه های مردم ایران است و همین موضوع دستمایه ساخت ویدویی تبلیغاتی برای محصولی شده که توانسته ۳۶ میلیون بازدید را از آن خود کند.

بخوانید : تبلیغات گوگل در ایران چگونه است

۳۳.۲ میلیون برای داشتن موهای پرپشت 

بازهم کانالی که در زمینه زیبایی و سلامت کار می کند و ویدیوهای تبلیغاتی اش توانسته با حجم تبلیغات زیاد و پرداختن به موضوعات مهم برای زنان ایرانی، آنها را پربازدید کند.

۳۰ میلیون بازدید باز هم برای رفع سفیدی مو سر 

تنها تفاوت این ویدیو با محتوای اول این لیست برمی گردد به اینکه تمرکز محتوای دوم بیشتر روی مخاطبان مرد است. به نظر می رسد نداشتن موی سفید در سر در ایران تبدیل به یک معضل بزرگ شده است!

۲۸.۴ میلیون بازدید برای ذکر هر روز صبح 

یکی از کانال های خبری کشورمان در اقدامی جالب توجه هر روز صبح ذکر آغاز روز را بدون هیچ تغییری در متن و شکل آن منتشر می کند که عموما بازدید بالایی دارند، ولی یکی از آنها در روز ۲۸ بهمن ماه امسال، به طرز عجیبی نزدیک به ۲۸.۴ میلیون بازدید داشته که علت آن برای خود ما هم نامشخص است.

در هر حال این ذکرها در جامعه ایران اسلامی و مذهبی ما همیشه مورد اقبال افراد قرار گرفته و عموما توسط کاربران دست به دست می چرخد و نکته دیگر اینکه این کانال خبری خود به تنهایی بیش از یک میلیون و دویست هزار عضو دارد.

۱۷ میلیون بازدید برای برنامه نود 

ایرانیان علاقه شدیدی به ورزش فوتبال دارند و این مساله را در جای جای فضای مجازی و واقعی می توان کاملا حس کرد. تعداد روزنامه ها و سایت های خبری و… ورزشی که جملگی پرفروش و محبوب بوده و اکثرا هم به همین ورزش فوتبال می پردازند.

برنامه نود با مجری گری عادل فردوسی پور جزو محبوب ترین برنامه های تاریخ صدا و سیمای کشورمان است که در کانال تلگرامی خود هر روز با شروع پخش برنامه در ساعت مشخص خود (دوشنبه ها ساعت ۲۲.۳۰) پستی کوتاه را منتشر می کند و به طرفداران میلیونی خود می گوید که: برنامه نود شروع شد.

همین جمله کوتاه توانسته سیل عظیم طرفداران فوتبال و این برنامه را به همراه داشته باشد و بازدیدی ۱۷ میلیونی برای این نوشته به وجود آورد. خود کانال این برنامه تعداد ۹۱۲ هزار نفر عضو دارد.

بخوانید : تولید محتوا ویدیویی تبلیغاتی

۱۴ میلیون بازدید برای حمایت از شاغلین تلگرامی 

بعد از مشکلاتی که به دلیل فیلترینگ دوهفته ای تلگرام به وجود آمد، کمپینی در این شبکه پیام رسان برقرار شد که با هشتگ حمایت از شاغلین تلگرامی همراه بود. در این کمپین که بسیاری از بازیگران و دولتمردان و دیگر سلبریتی ها در آن حضور داشتند، افراد با قرار دادن عکس نوشته ای واحد و یکسان از رییس جمهور خواستار رفع فیلترینگ این شبکه پیام رسان به منظور ضربه نخوردن به بازار کسب وکارهای تلگرامی شدند.

کمپینی که امروزه کانال مربوط به آن اصلا وجود خارجی ندارد اما در نهایت کار خود را تا حدی انجام داد و خوشبختانه شاهد رفع فیلترینگ این شبکه پیام رسان علی رغم یک سری مخالفت ها بودیم.

۱۳.۹ میلیون بازدید برای جوانسازی ظاهری 

زیبایی و سلامت در این لیست جایگاه ویژه ای داشتند و آخرین مورد آنها به این ویدیوی تبلیغاتی برمی گردد که درباره جوانسازی ظاهر صورت است. در این محتوای رسانه ای از «مریم امیرجلالی» بازیگر کمدی دعوت بعمل آورده شده تا تبلیغ یکی از کرم های ضدچروک صورت را اجرا کند.

در آخر به این نکته باید اشاره کرد که خرید بازدید برای پست های تلگرامی کار مرسومی به شمار می رود و نشدنی نیست ولی در هر صورت حتی اگر تعدادی از این بازدیدها با خرید انجام شده باشد، باید اذعان داشت که پای رقم های هنگفتی در میان بوده که بازهم نشان از اهمیت دیجیتال مارکتینگ و هزینه کردن در این موضوع برای صاحبان کسب وکار می دهد.

 

 


به اشتراک بگذاریم

2 پاسخ به “پربازدیدترین های پست شبکه اجتماعی تلگرام ایرانیان در سال گذشته چه بود؟”

  1. […] کند انتخاب کرده‌اید. دستی به صفحات‌تان در همه‌ی شبکه‌های اجتماعی بزنید و همه‌ی آن‌ها را با پیامی که می‌خواهید از شما […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *