تیزر تبلیغاتی یک تکنیک برای ارائه آگهی اعم از تلویزیونی، رادیویی یا رسانه محیطی و چاپی می باشد و یا اصطلاحا به رفتاری گفته میشود که با کامل نشان ندادن چیزی یا کامل نگفتن حرفی، در فرد مقابل ایجاد حس کنجکاوی میکند. بهعنوان مثال، در تصویری که پخش می شود نمیدانید با چه برند یا چه شرکت یا چه چیزی روبه رو هستید.
پیامی در حال انتقال است اما نمیدانید هدف چیست. آیا قرار است محصولی فروخته شود؟ آیا قرار است فیلمی معرفی شود؟ تبلیغکننده کیست؟ و سوالهای دیگر؛ در این قسمت شما وارد مرحلهای به نام Teasing شدهاید و حس کنجکاوی در شما شکل گرفته و پر از سوال هستید که این آگهی مربوط به چیست.
ویژگیهای مهم تیزر تبلیغاتی
در بازارهای بهشدت رقابتی امروز بسیار اتفاق میافتد که تیزرها و آگهیهای تبلیغاتی جذاب و حرفهای خود تبدیل به مزیت رقابتی شرکت شده و عاملی برای جذب مشتری می شوند. تیزرهای ساخته شده باید به قدری جذاب و اثرگذار باشند که خود تبدیل به مزیت رقابتی شرکت شوند، در این قسمت به ویژگیهای مهم تیزر تبلیغاتی اشاره خواهیم نمود.
ایدههای مفهومی و خلاق
ساخت تیزر با هدف انتقال معنا و مفهوم انجام میشود بنابراین هر تیزر جذاب و اثرگذار بر اساس یک سناریو خلاقانه و حرفهای ساخته میشود.
زیبایی و جذابیتهای بصری و شنیداری
در ساخت تیزرها کلیهی جنبههای زیباییشناسی مورد انتظار در عمل محقق میشوند.
سرعت
سرمایه گذاری مناسب و شروع و تولید همزمان چندین تیزر به مشتریان کمک میکند تا در کوتاهترین زمان تیزرهای خود را آماده اکران داشته کنند.
مخاطب محور
این تیزرها باتوجه به مدل ادراک ذهنی مخاطب ساخته شده و تلاش میشود تا از تمام عناصر و عوامل در دسترس برای گذر از فیلترهای ادراکی مخاطب استفاده شود.
موارد استفاده فیلم ها و تیزرهای تبلیغاتی
- پخش فیلم ها در نمایشگاه ها
- کنفرانس ها و سمینارها
- پخش در سالن های انتظار و استراحت سازمان
- پخش در رسانه های تصویری عمومی و تخصصی به منظور تبلیغات
- استفاده از فیلم ها به عنوان کاتالوگ های الکترونیکی معرفی محصولات و خدمات سازمان
- تولید فیلم به منظور ارائه گزارش عملکرد سازمان
- پخش فیلم در مانیتورهای تبلیغاتی سطح شهرها
- استفاده در هتل ها و تالارها
- استفاده در فیلم های آموزشی
نظرات و سوالات کاربران