مقدمه
امروزه، در میان محتواهای دیجیتال، ویدئوها، بیش از پیش، در حال دگرگون سازی دنیای بازاریابی دیجیتال هستند. بر اساس نتایج تحقیقات، از سال ۲۰۱۶، ویدئوها به یکی از مهمترین راهبردهای موفقیت در بازاریابی دیجیتال تبدیل شدند. در مقالات قبلی با عناوین “ویدئو مارکتینگ چیست و چه مزایایی دارد” و “۱۰ تکنیک طلایی در ویدئو مارکتینگ” درباره ویدئو مارکتینگ، مزایا و تکنیکهای استفاده از آن مطالبی منتشر شد. در این مقاله، نکاتی ذکر خواهد شد که در زمینهی ویدئو مارکتینگ بسیار کاربردی بوده و تاکنون کمتر به آنها توجه شده است، این نکات عبارتند از:
فرایندهای فروش سلف سرویس
در گذشته، اگر مشتریان میخواستند درباره یک محصول آگاهی کسب کنند، مجبور بودند با نمایندگان فروش تماس تلفنی بگیرند؛ اما امروزه با ورود ویدئوها به فرایند فروش دیجیتال، مشتریان میتوانند یک فرایند سلف سرویس و مبتنی بر تقاضا را در خرید خود تجربه کنند و با در اختیار داشتن اطلاعات در هر زمان و مکان، کمترین برخورد را با فروشنده داشته باشند.
مشتریان انتظار دارند ویدئو ببینند!
در دنیای دیجیتال امروز، فروشندگان نباید به تولید ویدئو به عنوان یک ویژگی تجملی در فروش دیجیتال نگاه کنند؛ چرا که در حال حاضر اکثر فروشندگان برای ارائه محصول خود از ویدئوها استفاده میکنند و این امر برای مردم به یک خواسته و انتظار تبدیل شده است. از طرفی، با توجه به رقابت بالا در فروش انواع محصول بهتر است که فروشندگان نه تنها به تولید ویدئو بلکه به کیفیت ویدئوها نیز اهمیت ویژهای دهند تا از عرصه رقابت باز نمانند.
بیشترین سهم محتوای دیجیتال چیست؟
امروزه، فراخور افزایش تقاضا برای محتوای ویدئویی، بهتر است که افراد بخش قابل توجهی از محتوای خود را به ویدئو تخصیص بدهند. متنها و عکسها همچنان جایگاه خود را دارند اما باید به یاد داشت که اگر در محتوای تولید شده ویدئو نباشد، تعداد زیادی از مشتریان رغبت خود را از دست خواهند داد. برای تهیه ویدئو، اگر نگران وضعیت بودجه ی خود هستید، یادتان باشد که تهیهی محتوای ویدئویی لزوما نباید پرهزینه باشد؛ ویدئوی زنده به سرعت در حال تبدیلشدن به ابزاری است که به برندها، سطح بالایی از دسترسی و ارتباط را در پلتفرم هایی مثل فیس بوک، توییتر و اینستاگرام می دهد، پس از مزایای آن به بهترین شکل استفاده کنید. درهرصورت به نظر میآید که در سال ۲۰۱۷ ویدئوها سهم بیشتری از مشاورهی فروش را به خود اختصاص میدهند.
بهبود سئو سایت
شاید یک مقدار عجیب باشد اگر بدانید که ویدئوها میتوانند رتبه بندی سایت شما را در موتورهای جستوجو بالا ببرند. اما به این نکته توجه داشته باشید که با تولید محتوای ویدیوئی و به اشتراک گذاری آن، میتوانید نرخ کلیک بالایی در نتایج گوگل به دست بیاورید. به این معنی که نسبت کاربرانی که روی لینک مطلب شما کلیک میکنند، افزایش پیدا میکند.
سهولت دسترسی ویدئوها
طبق آخرین آمارها کاربران روزانه ۷٫۵ میلیون ویدئو در آپارات و ۸ میلیارد فیلم در یوتیوب تماشا میکنند. اگر به این ارقام، تعداد بازدید ویدئوهای موجود در تلگرام و اینستاگرام را هم اضافه کنید، رقم قابل توجهی خواهد شد. با این حساب به جرأت میتوان گفت که با کمک بازاریابی ویدیوئی میتوان با صرف هزینهای مقرون به صرفه به مخاطبان دسترسی پیدا کرد.
نظرات و سوالات کاربران