ویدئو مارکتینگ چیست و چه مزیت هایی دارد؟

ویدئو مارکتینگ چیست

ویدئو مارکتینگ امروزه به یکی از ابزارهایی برای جذب کاربران و افزایش رتبه وب سایت تبدیل شده است. در واقع کاربران ترجیح می دهند به جای اینکه متن های طولانی را مورد مطالعه قرار دهند، فیلم های آموزشی کوتاه مدت آن را تماشا کنند. برای همین است که اکثر مالکان و متخصصان سئو استراتژی تولید محتوا را به سمت ویدئو مارکتینگ برده اند تا بتوانند کاربران جدیدی را برای سایت خود جذب نمایند.

ویدئو مارکتینگ چیست؟

ویدئو مارکتینگ خیلی تعریف پیچیده ای ندارد در واقع خیلی ساده می توان آن را بیان کرد: استفاده از ویدئو برای گسترش برند، محصول یا خدمات کسب و کار شما. امروزه کمپین های بازاریابی قوی از ویدئو مارتینگ برای گسترش فعالیت های خود نیز استفاده می کنند.

هدف از ویدئو مارکتینگ چیست؟

هرکسی بسته به نوع کسب و کار خود، می تواند هدف متفاوتی از ویدئو مارکتینگ برای خود تعریف کند. متاسفانه باور غلطی که در این خصوص وجود دارد، بعضی از افراد گمان می کنند که هدف اصلی تولید ویدئو فقط فروش محصول است و اگر نتوانند با ویدئو اولیه محصولی را به فروش برسانند، تولید آن را متوقف می کنند. اگر با چنین دیدی در این خصوص دارید، باید بگوییم که اصلا وارد این حوزه نشوید. هدف اصلی تمامی روش های مارکتینگ، برندسازی است نه فروش. تا برندسازی صورت نگیرد، هیچ فروشی از محصولات شما اتفاق نخواهد افتاد.

۱۱ مزیت استفاده از ویدئو مارکتینگ

این مزیت ها ممکن است با تعدادی از اهداف مشترک باشند ولی باید دانست که اول از همه باید شما دقیقا هدف خود را تعیین کرده و سپس اقدام به تولید فیلم و ویدئو مارکتینگ کنید.

  1. مشتریان شما ویدئو را بیشتر تماشا می کنند

تحقیقات ثابت کرده است که مشتریان به ویدئو بیشتر از متن یا عکس توجه می کنند و آن را مشاهده می کنند. حقایق جالب زیر را بهتر است که بدانید:

  • ۹۲% تبلیغات محصولات و فروش b2b با استفاده از ویدئو آنلاین است.
  • ۴ میلیارد ویدئو روزانه در یوتیوب به اشتراک گذاشته می شود.
  • یک سوم خریدارها، خرید های خود را بعد از مشاهده ویدئو انجام می دهند.
  1. تبلیغات ویدئویی باعث فروش سریع تر محصول می شود

بزرگترین وب سایت های فروش آنلاین دنیا مانند آمازون و ای بی، بیان کرده اند که با افزودن ویدئو مارکتینگ به محصولاتشان، نرخ فروش آن ها ۳۵ درصد افزایش پیدا کرده است.

  1. کاربران ویدئو را به اشتراک می گذارند

هر کاربری که ویدئویی را جذاب ببینید، حتما آن را در شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارد تا دیگر دوستان خود آن را مشاهده کنند. روزانه و در هر دقیقه، بیش از ۷۰۰ ویدئو در توییتر توسط کاربران به اشتراک گذاشته می شود.

  1. ویدئو مارکتینگ را می توان در میان کاربران موبایلی استفاده کرد

تعداد افرادی که ویدئو ها را با استفاده از موبایل مشاهده می کنند، رو به افزایش است. جالب است بدانید که ۸۸ درصد ویدئوهایی که زمان آن ها زیر ۳۰ ثانیه است، در موبایل ها مشاهده می شود. مخصوصا اگر اینکه در طراحی ویدئو از حالت رسپانسیو استفاده شده است.

  1. ویدئوها بهترین فرمت برای اطلاع رسانی و آموزش هستند

به غیر از صدا و تصویر که برای آموزش نیز استفاده می شود، از ویدئو مارکتینگ هم برای آموزش می توان استفاده کرد. مزیت استفاده از ویدئو در آموزش این است که می توان تمامی جنبه ها به صورت کاملا زنده نمایش داد ولی در عکس و تصویر محدودیت هایی وجود دارد و نمی توان هر نوع مطلبی را با آن ها به صورت کامل آموزش داد.

  1. موتورهای جستجو برای ویدئو ها ارزش قائل هستند

موتورهای جستجو امروزه بیشتر از گذشته به ویدئو مارکتینگ اهمیت می دهند. در بخش جستجوی ویدئو در موتورهای جستجو مانند عکس، بهترین ویدئو براساس رتبه بندی خاصی نمایش داده می شوند. به اشتراک گذاشته شدن ویدئو ها در شبکه های اجتماعی و قراردادن آن ها در بلاگ از مهمترین عواملی افزایش رتبه یک ویدئو می شوند و همچنین می توانند توجه کاربران را به خود جلب کنند.

  1. یک ویدئو می تواند در یک زمان کوتاه اطلاعات بسیاری را در اختیار کاربران قرار دهد

با استفاده از ویدئو مارکتینگ، مطالب زیادی نبست به عکس و تصویر و درزمان کوتاه تری را بیان کنید. برای خواندن یک متن معمولی حداقل ۱۰ دقیقه و برای یک عکس حداقل دو دقیقه زمان لازم است، ولی همان مطلب را می توان در عرض ۳۰ ثانیه با ویدئو به کاربران بیان کرد.

  1. با استفاده ویدئو داستان را راحت تر می توان بیان کرد

اثر احساسی که ویدئو مارکتینگ دارد، بسیار بیشتر از بقیه حالت ها می باشد. با استفاده از بیان دساتان ویدئو شما می توانید ارتباط بهتری را کاربران و مخاطبان خود برقرار کنید زیرا در تولید آن می توانید از انواع حالت های گرافیکی، صدا، نور و غیره که برای تولید فیلم لازم است استفاده کرده که در دیگر فرمت ها چنین قابلیتی وجود ندارد.

  1. تحلیل و بررسی آن راحت تر است

سایت های قابلیت اشتراک ویدئو درآن وجود دارد، به شما ابزارهای تحلیلی زیادی در خصوص ویدئوهایی که شما قرار داده اید، ارائه می دهد. این تحلیل شامل تعداد بازدیدها، شبکه های به اشتراک گذاری شده، تعداد لایک ها و غیره است که اطلاعات خوبی از میزان پیشرفت ویدئو مارکتینگ به شما می دهد.

۱۰.  فیس بوک استراتژی های ویدئویی خود را افزایش داده
بدلیل افزایش دوبرابری بازدید های ویدئویی در فیس بوک، در جهت حفظ تعامل و افزایش بازدید خود ویدئو مارکتینگ را جدی بگیرید.

۱۱ –  بایک تیر چند نشان می زند.
در هر یک از مراحل هدف قرار دادن مشتریان و مخاطبان، فیلم بسیار موثر خواهد بود. هدف از ویدئو ها آموزش، سرگرمی و برند سازی و بسیاری موارد دیگر می باشد.


به اشتراک بگذاریم

خدمات ما
our services