وقتی یک نویسنده ، کپی رایتر می شود

 

یک نویسنده دامنه لغات وسیعی دارد ، او به کلمات اهمیت می دهد و سعی می کند از کلمات به بهترین روش ممکن استفاده کند تا آنها را جذب کند، خلاقیت زیادی به کار می گیرد و تا می تواند می نوید ، حتی گاهی برای دل خودش ، ولی یک کپی رایتر جه می کند؟ کپی رایتر مشخص می کند چه چیزی را به چه کسی در چه زمانی و به چه شیوه ای بگوید، برای ۳ مورد اول نیاز به دانش بازاریابی است، باید بتواند مخاطب را شناخته و مشخص کند ایشان به چیز هایی علاقه مندتر است، چه زمانی برای ارائه مطلب به ایشان مفیدتر است و به چه شیوه ای می شود مطالب را بیان کرد تا تاثیرگذار تر باشد ، کپی رایتر در پی اثربخشی است .

در وبسایت ها به کپی رایت ها توجه نمی شود . کپی رایتر ها باید از دانش بازاریابی برخوردار باشند تا بدانند که چه مطلبی را در چه زمانی برای چه کسانی نمایش دهند و برای این کار لازم نیست که خلاقیت ها و سواد ادبی نویسنده را داشته باشند کافیست فقط به خوبی با میاحث بازاریابی آشنا باشند . در این مقاله می خواهیم به شما بگوییم چگونه یک نویسنده به یک کپی رایتر تبدیل شوید.

یک ) دانش بازاریابی تان را بالا ببرید

این موضوع از اهمیت ویژه ای برخوردار است به طوری که باید شما تا جایی که می توانید دانش بازاریابی خود را بالا ببرید ، کتاب ها و مقالات بازاریابی بخوانید و تا جایی که می توانید شغل خود را به بازاریابی گره بزنید مثلا اگر رشته و کار شما در زمینه محتواست سعی کنید محتواهای مرتبط با بازاریابی را منتشر کنید و یا بخوانید.

سعی کنید طوری متناسب با علاقه مخاطبان خود بنویسید طوری که مخاطبانتان به موضوعتان علاقه مند باشند و آن را دنبال کنند .

دو ) برای نوشتن عجله نکنید !

اگر ایده خلاقانه ای برای نوشتن به ذهنتان می رسد بلافاصله شروع به نوشتن نکنید . سعی کنید اطلاعات در باره هرچیزی که می خواهید بنویسید تهیه کنید و آن را با توجه به علاقه مندی مخاطب چاشنی دارش کنید و به آنها ارائه کنید . مثلا اگر درباره گیاه خواری می خواهید مطلبی بنویسید اول راجع به فواید سبزیجات و تاریخچه گیاه خواری بنویسید و یا درباره اینکه با توجه به بحران های موجود مثلا کمبود آب جه تاثیری بر مصرف آب دارد و … .

سه ) چشم ها را باید شست

مردم سلیقه های متفاوتی دارند و اگر درباره متن های مورد علاقه و یا تاثیر گذار آنها صحبت کنید جواب مشخصی نخواهید گرفت ، پس سعی کنید هر حرفی ه میزنید تاثیر گذار باشد و اثر بخش نه مطابق سلیقه افراد جامعه .

هنری فورد جمله ی معروفی دارد که “اگر قرار بود مطابق سلیقه مردم عمل کنم، آنها گاری تندرو تری میخواستند نه ماشین!”

 

چهار ) عنوان ، عنوان ، عنوان

در مقاله ای خواندم اولین چیزی که بعد از عکسی ( اگر عکسی وجود داشته باشد ) عنوان است ، ۸۰% مردم دختوا را نمی خوانند اگر … عنوان برای آنها جذاب نباشد . شما وقت و انرژی ای که می گذارید باید ۵ برابر متن نوشته باشد .

 

پنج )برای زندگی بیشتر وقت بگذارید

یک کپی رایتر باید ارتباط خود را با دنیای اطرافش گسترده تر کند و دامنه اطلاعات و ادبیات خود را بالاتر ببرد ، بیشتر فیلم ببینید تا بتوانید از دیالوگ های خاص در نوشتن ایتفاده کنید ، بیشتر کتاب بخوانید تا بتوانید با ادبیات های متفاوت صحبت کنید ، بیشتر سفر بروید تا بتوانید با دید های مختلف به مطالب نگاه کنید .

 

شش ) تجربیاتتان را منتشر کنید

دوره دیگر دوره انتقال اطلاعات با جدول و اعداد و ارقام نیست ، بلکهمردم دوست دارند از تجربیات دیگران استفاده کنند ، چه چیزی جالب تر از این است که شما ببینید یک نفر یک استیک با سس قارچ را برای اولین بار امتحان می کند چه حسی دارد و یا لوارم آرایشی و بهداشتی جدید چه جلوه ای بر روی صورت  افراد دارند.

برای کسب و کار خود متن های تبلیغاتی ننویسید ، برای کسب و کار خود متن های ترغیباتی بنویسید .


به اشتراک بگذاریم

خدمات ما
our services