سرمایه گذاری محتوا ، سرمایه معانی مختلفی دارد ولی اگر ملک، طلا و نیروی انسانی را سرمایه بدانیم میتوان ویژگیهای زیر را برای آن نام برد. سرمایه گذاری محتوا یکی از مهم ترین بخش های کسب و کار شماست.
۱- برای به دست آوردن سرمایه باید زمان، انرژی و هزینهی جانی و مالی زیادی صرف شود.
۲- سرمایه از ابتدا ارزشمند است و معمولاً ارزش خود را با گذشت زمان از دست نمیدهد
۳- ممکن است با گذشت زمان ارزش سرمایه بیشتر و بیشتر شود.
مثلاً فردی که یک مغازه وسط شهر ابتیاع میکند انتظار ندارد روزی از خواب بیدار شود و مشاهده کند ملکش بیارزش شده و هیچ کس حاضر نیست آن را بخرد برعکس ممکن است سال به سال قیمت آن افزایش یابد و مشتریان بیشتری پیدا کند. شاهد اینکه معمولاٌ افراد راضی نیستند املاک خود را در جاهای شلوغ شهر به کس دیگری بفروشند یا نوسازی کنند و نتیجه اینکه خیابانهای قدیمی و پررفت و آمد شهر وضعیت اسفناکی به خود میگیرد.
اگر همین نگاه را به محتوا داشته باشیم نگرش ما به تولید محتوا تغییر میکند. این روزها شاهد هستیم نگاه غالب تولیدکنندگان و ناشران ایرانی تولید ماشینی و فلهی محتوا است تا سرمایهگذاری و هزینهی جدی روی آن.
محتوا قرار است چه کاری انجام دهد؟ مگر آرزوی هر ناشری این نیست که محتوای او بارها بارها دیده شود و مشتریان یا مخاطبان بیشتری به کسب و کار او اضافه شوند؟ ولی این آرزو زمانی محقق میشود که به محتوا مانند یک سرمایه نگاه کنیم. چیزی که قرار است برای آن هزینه زیادی انجام دهیم.
وقتی روی محتوا سرمایهگذاری نمیکنیم و محصولی بسیار نازل و بیکیفیت تحویل کاربران میدهیم چرا باید انتظار داشته باشیم محتوای ما دیده یا شنیده یا خوانده شود.
بخوانید : این محتوا ها را باید خواند !
وقتی سرمایه گذاری محتوا را در کنار سایر سرمایههای سازمان مثل تجهیزات و نیروی انسانی و پول قرار دهیم ویژگی بالا برای آن مصداق پیدا میکند:
۱- مطلب ما بارها و بارها خوانده میشود و حتی برای سالهای سبز و زنده میماند.
۲- تعداد خوانندگان مطلب ما روز به روز بیشتر شود و افراد بیشتری از طریق آن محتوا مشتری کسب و کار ما میشوند.
همان خصوصیاتی که برای یک سرمایه میتوان شمرد برای یک سرمایه گذاری محتوا خوب هم میتوان تصور کرد. محتوایی که انرژی و وقت و هزینه زیادی برای آن مصرف شده مثل خریدن و انبار کردن اشیای قیمتی است به امید اینکه در سالهای دور برگشت سرمایه فراوانی برای ما داشته باشد.
منبع : cylog
نظرات و سوالات کاربران