نقش هوش مصنوعی در جدیدترین ترندهای دیجیتال مارکتینگ 

هوش مصنوعی (Artificial Intelligence)امکان یادگیری از تجربیات، تطبیق یافتن با ورودی های جدید و انجام وظایف مانند انسان را برای ماشین‌ها فراهم می آورد. بیشتر مثال‌هایهوش مصنوعیکه امروز درباره آنها می‌شنوید اتکای زیادی بر یادگیری عمیق و پردازش زبان طبیعی دارند. با استفاده از این تکنولوژی ها، کامپیوترها را می توان برای اجرای ماموریت های ویژه از طریق پردازش حجم بالایی از داده ها و تشخیص الگوها در داده ها آموزش داد. اصطلاح هوش مصنوعی در سال ۱۹۵۶ برای نخستین بار مطرح گردید، ولی AIامروزه به لطف افزایش حجم داده ها، الگوریتم های پیشرفته و بهبود توان و حافظه کامپیوترها رواج بیشتری یافته است.

به طور کلی، در عصر جدید، هوش مصنوعی و بازاریابی دیجیتال همکاری مشترکی را با کمک جمع آوری داده‌ها، تجزیه و تحلیل آن‌ها و در نهایت اعمال آن که منجر به یادگیری و تبدیل به استراتژی دیجیتال می‌شود را با یکدیگر آغاز کرده‌اند و همانطور که پیش می‌رود، قابلیت استفاده از آن برای بهبود استراتژی های بازاریابی دیجیتال و بینش مشتریان با ارزش برای شرکت ها نیز فراهم خواهد بود.

 

قابلیت های هوش مصنوعی

۱) AIیادگیری مکرر و کشف از طریق داده ها را اتوماتیک می کند.

۲AIهوش را به محصولات موجود می افزاید.

۳AIاز طریق الگوریتم های یادگیری مداوم تطابق می یابد.

۴AIداده های بیشتر و عمیق‌تری را با استفاده از شبکه های عصبی که لایه های مخفی بسیاری دارند آنالیز می کند.

۵AIاز طریق شبکه های عصبی عمیق به دقتی باورنکردنی می رسد.

۶AIبیشترین بهره برداری را از داده ها می کند.

 

  

نقش هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ در سال ۲۰۱۹

امروزه، هوش مصنوعی در حوزه های مختلفی از قبیل تولید، ورزش، خرده فروشی و… کاربرد زیادی یافته است. یکی از حوزه هایی که نقش هوش مصنوعی بسیار در آن پررنگ بوده و کارکردهای زیادی دارد، دیجیتال مارکتینگ می باشد. در ادامه این مقاله به تشریح نقش هوش مصنوعی در جدیدترین ترندهای دیجیتال مارکتینگ در سال ۲۰۱۹ پرداخته خواهد شد.

     یافتن مشتریان جدید

با استفاده از هوش مصنوعی میتوان مشتریان بالقوه ای را که شبیه مشتریان فعلی هستند پیدا نمود و یا مکالمات رسانه های اجتماعی را اسکن کرده و فعالیت رقبا را در لحظه سنجید.

  درک مشتریان

با کمک هوش مصنوعی میتوان به دقت احساسات مشتری درباره برند را شناسایی نمود و رسانه های اجتماعی و سایر محتواهایی که توسط مشتری استفاده می شود را تجزیه و تحلیل کرد.

 پیش بینی فروش

هوش مصنوعی با تکیه بر داده ها می تواند بگوید که آیا مشتریان بالقوه آماده خرید هستند یا خیر. این امر موجب می گردد تا استراتژی موثرتری برای پاسخ دادن به سوالات پیدا شود.

     تاثیرگذاری بر روی تصمیم خرید مشتریان

هوش مصنوعی مکالمات مرتبط در رسانه های اجتماعی و سایر انجمن ها را شناسایی می کند و می تواند لحظه تصمیم گیری برای خرید مشتریان بالقوه را هم تشخیص دهد. این امر منجر به تعامل بهتری با مشتری شده و فروش بیشتری را نیز حاصل خواهد کرد.

    پشتیبانی از مشتری

در عصر حاضر، با گسترش تکنولوژی و پیشرفت دنیای الکترونیک، ماشین ها هر جنبه ای از زندگی مان را تحت تاثیر خود قرار داده اند، به گونه ای که می توان از هوش مصنوعی برای بهبود تجربه کاربری، بر طرف کردن نیازهای کاربر و پشتیبانی از او استفاده نمود. در واقع، هوش مصنوعی اولین ترند بازاریابی دیجیتال در سال ۲۰۱۹است چون این امکان را فراهم میکند تا پیام ها و محتواها به درستی به مخاطب ارسال گردد. چنین موضوعی وقتی ممکن خواهد بود که به حجم عظیمی از داده ها نسبت به مشتری دسترسی داشت.

  ربات های گفتگو

چت بات ها جزو ترندهای بازاریابی دیجیتال در سال ۲۰۱۸بودند اما بدون شک در سال ۲۰۱۹ نیز حضور قدرتمندی خواهند داشت. ربات ها به پشتیبانی از مشتریان کمک می کنند، قرارهای مرتبط با فروش را زمانبندی می کنند و به فرایند خرید کمک می نمایند. هاب اسپات تعریف ساده ای از ربات ها دارد: ربات چیزی بیشتر از یک برنامه رایانه ای که وظیفه خاصی را خودکارسازی می کند نیست.  این کار معمولا از طریق گفتگو با کاربر به کمک رابط موجود انجام می شود. ساده ترین ربات ها بر اساس فهرست دستورات if –> thenکار می کنند و می توانند فرآیند پشتیبانی از مشتری را به عهده بگیرند. ربات های پیچیده ای هم هستند که از هوش مصنوعی قدرت گرفته اند و می توانند درخواست های پیچیده ای را درک کنند و پاسخ های سفارشی شده ارسال نمایند. سرعت پاسخگویی یکی از اصلی ترین مزایای استفاده از چت بات هاست. این برنامه اطلاعاتی را در اختیار مشتری قرار می دهند که بسیار سریع پردازش شده و نیازی به دخالت انسان ندارد.

  جستجوی صوتی

این موضوع به معنای بهینه سازی سایت برای جستجوی صوتی است. برای انجام این امر باید بررسی نمود که مشتریان بالقوه دنبال چه چیزی هستند و از چه فناوری هایی استفاده می کنند. اسپیکرهای هوشمند جزو محبوب ترین دستگاه های هوشمند هستند و افراد از آن ها برای پخش موسیقی استفاده می نمایند. می توان از این ها برای بررسی آب و هوا، تغییر کانال تلویزیون، جستجوی صوتی نیز استفاده کرد. جستجوی صوتی موضوع جدیدی است و تخمین زده شده است که ۵۰درصد کل جستجوها  تا سال ۲۰۲۰جزو جستجوی صوتی خواهند بود و ۳۰درصد جستجوها تا سال ۲۰۲۰بدون صفحه نمایش خواهند بود. این پیش بینی نباید نادیده گرفته شود. این موضوع بدین معنی است که باید همین امسال دست به کار شد و از این ترند بهره برد. درضمن، یادآوری می شود که کوئری های صوتی مکالمه ای و محاوره ای هستند.

پخش زنده

فایل ویدئویی هنوز هم یکی از عناصر اصلی بازاریابی محتوایی است و می تواند ترند عالی در بازاریابی دیجیتال سال ۲۰۱۹باشد. بهترین کار این است که از ویدئوی لایو بهره ببرید.اگر فکر می کنید ویدئوی زنده ممکن است شهرت و اعتبارتان را خراب کند در تصمیمات تان تجدید نظر کنید. این موضوع تنها زمانی رخ می دهد که نتوانید از طریق ویدئوهای زنده تان ارزشی برای مشتری فراهم کنید. اجرای زنده باید بعد از نوشتن استراتژی مناسب و متنی که بارها و بارها بررسی شده انجام گردد. این موضوع می تواند بر روی کسب وکار و شهرت آن اثر بگذارد. اگر نمی دانید در طول ویدئوی زنده چه بگویید خودتان را جای مشتریان تان قرار دهید. آن ها درباره شرکت تان چه اطلاعاتی می خواهند؟ می توانید از اتفاقات پشت صحنه، تولید محصولات، پرسش و پاسخ زنده استفاده کنید. همچنین از استوری رسانه های اجتماعی هم استفاده کنید و ویدئوهای کوتاهی برای برجسته تر کردن کسب وکارتان ایجاد نمایید.

 


آیا نیاز به مشاوره در مورد خدمات ما دارید ؟

برای مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر درباره خدمات ما تماس بگیرید

021-41895000

یا در صورت تمایل فرم زیر را تکمیل کنید تا با شما تماس بگیریم

تکمیل فرم

نظرات و سوالات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *