نقش شبکه های اجتماعی در تجارت الکترونیک

شبکه های اجتماعی در تجارت الکترونیک

 

 

نقش شبکه های اجتماعی در تجارت الکترونیک

با ظهور شبکه های اجتماعی و نفوذ انکار نشدنی این شبکه ها در ساختار های اجتماعی شاهد نقش شبکه های اجتماعی در تجارت الکترونیک نیز هستیم. ساختار کلی شبکه های اجتماعی به صورتی شکل گرفته است که افراد توسط رابطه های مختلف دوستی احساسی سرگرمی و یا مالی و تجارتی به یکدیگر مرتبط میشوند. عدم محدودیت در شبکه های اجتماعی موجب شده تا موج گسترده ای از افراد در رده های سنی مختلف به عضویت این شبکه ها دربیایند. نقش شبکه های اجتماعی در گسترش تمایلات ، نوآوری ها و رفتار ها موجب شده است تا صاحبان مشاغل و کسب و کار ها متنوع و وب سایت های فروشگاهی برای پیشبرد تجارت الکترونیک خود به این شبکه ها متوسل شوند. در این مقاله قصد داریم تا اهمیت شبکه های اجتماعی را در تجارت الکرونیک مورد بررسی قرار دهیم:

رونق تجارت الکترونیک توسط شبکه های اجتماعی

امروزه مشتریان به طور چشم گیری خود را هم راستا با فن آوری ارتباطی دنیا تغییر میدهند. طی تحقیقاتی که اخیرا توسط موسسات تحقیقاتی مختلف تهیه شده است ، میزان تاثیر شبکه های اجتماعی بر خرید و فروش های اینترنتی چشم گیر بوده است. Facebook و Pinterest در این بررسی ها عمده ترین نش را داشته اند. در سال های اخیر توسط آگهی های پست شده در این دو شبکه اجتماعی خرید و فروش های اینترنتی بسیاری شکل گرفته اند. خرده فروشی های آنلاین توانته اند جای خود را در این شبکه ها بین افراد روز به روز پر رنگ تر کنند. آمار نشان دهنده ی درآمد های میلیارد دلاری است که این رقم نشان از قدرت شبکه های اجتماعی در تجارت الکترونیک است چرا که از سال ۲۰۱۲ تاکنون این رقم رشد ۶۰ درصدی داشته است.

نقش شبکه های اجتماعی در تجارت الکترونیک

استراتژی های بازار یابی الکترونیک از طریق شبکه های اجتماعی

برای درگیری رسانه اجتماعی به عنوان ابزاری در بازاریابی الکترونیک دو استراتژی وجود دارد:

روش منفعل: در این روش شبکه های اجتماعی به عنوان منبعی مفید برای اطلاعات بازار و صدای مصرف کننده ها تلقی میشود. بلاگ ها تالار های گفتگو و گروه ها بستری میشوند جهت اشتراک گذاری نظرات و پیشنهاد ها درباره ی برند ها محصولات و خدمات مختلف که تولید کننده ها و شرکت ها میتوانند صدای مصرف کننده ها و مشتری های خود را بشنوند و و نظرات را بر محصولات و یا خدمات خود اعمال کنند.

روش فعال: گوشی های هوشمند به عضو جدایی ناپذیر خانواده ها تبدیل شده اند و اغلب مردم بیشتر اطلاعات خود را از طریق همین گوشی ها به دست می آورند. همین موضوع باعث شده است تا شبکه های اجتماعی ابزاری شود برای روابط عمومی و بازاریابی مستقیم بین تولید کننده و مصرف کننده که بسیار مورد توجه هر دو قشر قرار گرفته است.

بخوانید: چرا برای پرسنال برندینگ به لینکدین نیاز داریم؟

اگر مقاله نقش سوشال مدیا در تجارت الکترونیک مفید بوده برای ما کامنت بگذارید


آیا نیاز به مشاوره در مورد خدمات ما دارید ؟

برای مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر درباره خدمات ما تماس بگیرید

021-41895000

یا در صورت تمایل فرم زیر را تکمیل کنید تا با شما تماس بگیریم

تکمیل فرم

نظرات و سوالات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *