مراحل ایجاد برند

ایجاد برند

مراحل ایجاد برند

برای ایجاد برند باید مراحلی طی شود. برندسازی چیزی نیست که یک شبه اتفاق بیفتد بلکه ایجاد برند نیازمند تصمیمات استراتژیک و سرمایه گذاری های کلان است و در کوتاه مدت رخ نمی دهد. به عنوان مثال شرکت “اچ.پی” روزی به این نتیجه رسید که یکی از بخش های شرکت را جدا کند و آن بخش در قالب برندی جدید و مستقل از برند اصلی شرکت فعالیت نماید. بخش جدا شده در زمینه ارتباطات فعالیت می کرد و بعدها نام برند جدید”اجیلنت”بر آن گذاشته شد.

ایجاد برند جدید سال ها و ماه ها به طول انجامید. زمان زیادی سپری شد تا برند اجیلنت توانست برای خود در بازار جا باز کند. این مثال از این جهت ذکر شد تا به این نکنه بیش از پیش تأکید شود که فرآیند ایجاد برند یک تصمیم ساده و کوتاه مدت نیست بلکه تصمیمی استراتژیک است که در بلند مدت به وقوع می پیوندد.

مراحل اصلی ایجاد برند

برای ایجاد برندسه مرحله اساسی باید طی شود. این سه مرحله عبارتند از:

  • ایجاد جایگاه بازار
  • معرفی جایگاه برند به مشتریان
  • خلق و حفظ تصویر برند

قبل از اینکه این سه مرحله تشریح شود، باید اذعان داشت که جایگاه و تصویری که برند ایجاد و خلق می شود همیشه خوشایند و دوست داشتنی نیست. به عنوان مثال جایگاهی که نیروی دریایی آمریکا از خود ساخته است بسیار جدی و نچسب است. این را می توان در شعار تبلیغاتی آن ها به خوبی حس کرد که عبارت است از : “ما باغ گل رز به شما و عده نمی دهیم. ما به دنبال افراد خوب کمی هستیم، افرادی که انسان های خاصی هستند، کسانی که از حل مسائل سخت نمی ترسند.”جایگاهی که نیروی دریایی آمریکا اتخاذ کرده است ممکن است خوشایند نباشد ولی کاملاً واقع بینانه است.

منبع: مارکتینگ تلنت


آیا نیاز به مشاوره در مورد خدمات ما دارید ؟

برای مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر درباره خدمات ما تماس بگیرید

021-41895000

یا در صورت تمایل فرم زیر را تکمیل کنید تا با شما تماس بگیریم

تکمیل فرم

نظرات و سوالات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *