لینکدین و پرسنال برندینگ

پرسنال برندینگ

 

در این مطلب قصد داریم کاربرد شبکه اجتماعی لینکدین را برای پرسنال برندینگ بررسی نماییم. پرسنال برندینگ یک روش موثر می باشد تا به وسیله آن ویژگی های یک برند تجاری را درون یک انسان قرار دهیم. به این وسیله افرادی همچون کارآفرین ها ، هنرمندان و کارشناسان مختلف قادر خواهند بود تا در حرفه فعالیت خود ، شهرت ، اعتبار ، شخصیت و ارزش بسیاری بدست آورند.

امروزه با به وجود آمدن رسانه های اجتماعی مختلف و همه گیر شدن آن ها در بین مردم ، هر یک از این رسانه های اجتماعی در بین گروه های مختلف مردم ، به ارائه خدمات و کاربرد های مختلفی مشغول هستند. شاید در این بین یکی از شبکه های اجتماعی که در بین اقشار متخصص جامعه در زمینه ها و رشته های مختلف بیش از سایرین همه گیر شده است ، لینکدین باشد. از همین رو قادر خواهیم بود تا شبکه اجتماعی لینکدین را به عنوان تاثیر گذار ترین و بهترین فاکتور در میان ابزار های گوناگون که برای برند سازی تاثیر دارند ، معرفی نماییم.

تاثیرات لینکدین در پرسنال برندینگ

لازم به ذکر است که تعداد زیادی از شرکت ها و سازمان های مختلف ، کارکنان خود را به پرسنال برندینگ یا برند سازی شخصی به وسیله شبکه اجتماعی لینکدین ، ترغیب می کنند. به عبارت دیگر این گونه سازمان ها یا کسب و کار ها ، به دنبال استفاده از قابلیت های بیشمار لینکدین برای پرسنال برندینگ یا ایجاد برند شرکت خود هستند.

به عبارت دیگر ، شبکه اجتماعی لینکدین ، یه یک مرکز جهت پرسنال برندینگ یا ایجاد برند شخصی تبدیل شده است که به وسیله ایجاد یک پروفایل کامل و داشتن یک استراتژی مناسب ، می توان به خوبی از آن برای پرسنال برندینگ استفاده کرد. لازم به ذکر است که در گذشته صفحه های شخصی افراد در این شبکه اجتماعی به عنوان یک نوع رزومه آنلاین به حساب می آمد ولی در حال حاضر به یک پلتفرم قوی تر تبدیل شده است که ویژگی های مختلف زیادی در اختیار کاربران قرار می دهد که از جمله آن ها می توان به قابلیت شخصی سازی اشاره کرد.

لازم به ذکر است که افراد قادر خواهند بود تا به وسیله کاربرد های مختلف لینکدین ، کار خود را به روش های بهتری انجام دهند و پرسنال برندینگ خود را در مدت زمان اشتغال به خوبی مدیریت کنند.

همانگونه که مطلع هستید ، اشخاص و کارکنان زیادی با صفحه لینکدین یک کسب و کار یا برند تجاری مواجه خواهند شد. به همین دلیل این صفحه قادر خواهد بود تا کاربرد های مختلفی نظیر آموزش و نشر مطالب شرکت و استخدام افراد جدید را داشته باشد و یا نقش یک نماینده را برای یک کسب و کار ایفا کند. همچنین می توانید برای موفقیت در حرفه فریلنسرینگ خود از این شبکه اجتماعی بهره مند شوید.

رابطه پرسنال و برند های تجاری

لازم به ذکر می باشد که پرسنال برندینگ ، در بین کسب و کار ها و برند های تجاری امروزی نقش پر رنگ تری را بر عهده دارد و چگونگی ایجاد یک برند را با تغییرات زیادی مواجه کرده است. همچنین برند های کوچک و شخصی نیز نحوه ایجاد برند را به کلی تغییر داده اند. همچنین تصویری که کارمندان مهم یک کسب و کار در صنایع مختلف از خود به عنوان یک برند شخصی به نمایش می گذارند ، نسبت به برند شرکتی برای ایجاد وفاداری در مشتری ها ، تاثیر بسیار مهم تری دارد. از جمله این صنایع می توان به صنایع تخصصی و امور مالی اشاره کرد.

در صنایع و کسب و کار هایی که به صورت تجارت B2B یا Business-to-Business مشغول به فعالیت هستند نظیر حرفه پزشکی ، برای ایجاد وفاداری در بین مشتری ها ، برند شخصی افراد فعال در بخش فروش تأثیر بسیار مهم و کلیدی را بر عهده دارد. همچنین در محصولات و یا خدماتی که بیشتر فنی هستند ، پرسنال برندینگ مامور یا نماینده برند قادر است در چگونگی ارتباط با مشتری ها با شرکت ، تاثیر گذار تر از سایر عوامل باشد.

لازم به ذکر است که برای تقویت کردن استراتژی برند شرکتی ، می شود از برند شخصی کارمندانی که وظیفه مهم تری دارند و ارتباط بیشتری با مشتری ها دارند ، استفاده کرد.

لازم به ذکر است ، محتوایی که این کارمندان تحت عنوان پرسنال برندینگ در پروفایل خود در شبکه اجتماعی لینکدین به نمایش می گذارند ، می بایست شامل منابع گوناگونی همچون مقاله های آموزشی جذاب برای مشتری های آن کسب و کار باشد و قادر باشد با مشتری ها ارتباط بهتری برقرار کند. همچنین لازم به ذکر است که با استفاده از این روش ، کارمندان نیز قادر خواهند بود تا مهارت ها و توانایی های خود را در مورد پرسنال برندینگ افزایش دهند.

به عبارت دیگر ، کارمندان یک سازمان با تقویت کردن برند شخصی خود ، برای شرکت یا کارفرمای خود نیز ایجاد برند خواهد کرد. در واقع شبکه اجتماعی لینکدین ، توانسته است تا به عنوان یک ابزار قدرتمند در زمینه ایجاد برند برای کارفرما ها ، خود را معرفی کند و یک نقش تاثیر گذار در فرآیند استخدام نیرو برای شرکت ها و برند های تجاری را بر عهده دارد. لازم به ذکر است که این شبکه اجتماعی نقش بسیار تاثیر گذاری در ایجاد برند شرکت ها بر عهده دارد.

شبکه اجتماعی لینکدین توانسته است با به وجود آوردن زمینه هایی برای نمایش پرسنال برندینگ افراد شاغل در یک برند تجاری ، ارزش های بیشتری را برای مخاطبان آن شرکت به وجود آورد. در واقع ، استخدام بخش ابتدایی فرآیند به وجود آوردن هماهنگی داخلی بین مفاهیم برند می باشد.

به عبارت دیگر به هر میزانی که برند شخصی کارمندان هماهنگی بیشتری با برند شخصی کارفرما داشته باشد ، هماهنگی داخلی بین مفهوم های برند نیز افزایش خواهد یافت و نتیجه این کار این است که مشارکت کارمندان برای ارائه دادن خدمات بهتر به مشتری ، به میزان چشم گیری بیشتر خواهد شد.

به وجود آوردن امکان استفاده کردن از ابزار های مختلفی که به وسیله آن ها کارمندان شرکت قادر باشند برند شخصی خود را با برند شرکت بیش از پیش هماهنگ نمایند ، یک استراتژی قدرتمند می باشد که قادر است در زمینه پرسنال برندینگ نیز مورد استفاده واقع شود.

لازم به ذکر است که صفحه یک کسب و کار یا یک برند تجاری در شبکه اجتماعی لینکدین ، باید ضمن معرفی کردن شرکت به صورت کامل ، به کارمندان و کارکنان شرکت برای بیشتر کردن میزان هماهنگی برند شخصی آن ها با برند شرکت نماید.

برای این منظور لازم است نکاتی که در زیر به آن ها خواهیم پرداخت را رعایت نمایید:

آن چه که به آن معروف هستید

آیا قادر هستید در ده کلمه یا حتی کمتر ، ارزش های برند خود را معرفی نمایید؟ این موضوع که قادر نباشید فوراً و خیلی کوتاه به این سوال که «که هستید؟» جواب دهید ، یکی از سخت ترین چالش ها و بزرگ ترین زنگ خطر های پرسنال برندینگ شرکت شما به صدا در خواهد آورد. این نکته را به یاد داشته باشید که باید برای خود مشخص کنید که مشتری ها می بایست شما را به چه چیزی بشناسند؟ به رهبر بون؟ به خوشتیپ بودن؟ و یا به بروز بودن؟

شفاف سازی خواسته

لازم به ذکر است که می بایست شفاف سازی کاملی درمورد جلوه ای که قصد دارید در برابر دیگران داشته باشید را انجام دهید. نباید سعی کنید تا تعداد زیادی پیام را از پرسنال برندینگ خود برای مخاطبان به نمایش بگذارید. به عبارت دیگر ، نباید مخاطبان و مشتری ها خود را گیج کنید. می بایست برای این منظور یک هدف اصلی برای خود در نظر بگیرید و سعی کنید در آن زمینه بهترین باشید.

در دنیای مجازی، یک دست باشید

مطمئناً تاکنون پیامی که قرار است پرسنال برندینگ تان به مخاطبان انتقال دهد را در نظر گرفته اید. می بایست صفحه های خود در شبکه های اجتماعی را برای این منظور به کار گیرید و پیام خود را به وسیله آن ها و به خصوص لینکدین ، منتشر کنید.

منبع : niaz.io


آیا نیاز به مشاوره در مورد خدمات ما دارید ؟

برای مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر درباره خدمات ما تماس بگیرید

021-41895000

یا در صورت تمایل فرم زیر را تکمیل کنید تا با شما تماس بگیریم

تکمیل فرم

نظرات و سوالات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *