طول محتوا چه تاثیری روی سئو می گذارد؟

طول محتوا

طول محتوا

 

طول محتوا چه تاثیری روی سئو می گذارد؟

جان مولر از تیم گوگل اعلام کرد که طول محتوا بیانگر سطح کیفیت آن نیست.

بعضی از صفحات دارای طول زیادی هستند، اما عملا چیزی برای گفتن ندارند. از جهت مقابل نیز صفحاتی وجود دارند که علی رغم طول کم محتوا، دقیقا مطابق با خواسته کاربر هستند.

بنابراین محتوایی که در نتایج جستجو رتبه بالایی کسب می کند، الزاما دارای تعداد کلمات زیادی نیست. محتوای کوتاه تر نسبت به سایر رقبا می تواند در صورت داشتن کیفیت بالاتر، رتبه بهتری کسب کند.

بخوانید: تاثیر تولید محتوا در کسب و کار

چیزی که بیش از همه فاکتور ها اهمیت دارد، جلب رضایت کاربرانیست که به دنبال پاسخ سوالاتشان هستند. اگر فردی به دنبال یک پاسخ سریع به یک پرسش است، یک مطلب بسیار بلند دقیقا متضاد با خواسته اوست.

این موضوع در توییتر و در پاسخ به سوال کاربری مطرح شد که پرسیده بود آیا خارج کردن مطالب کوتاه سایت از ایندکس گوگل مفید است یا نه. جان مولر در پاسخ به این سوال، اعلام کرد که طول محتوا بیانگر کیفیت آن نیست. در حقیقت بهتر است که صاحبین وب سایت ها با توجه به قضاوت خود، طول محتوا را مشخص کنند.

به همین دلیل است که گوگل در راهنمای جدید ارزیابی کیفیت محتوای خود، صحبتی از طول محتوا نکرده است. در واقع سیستم ارزیابی محتوای گوگل مشخص می کند که محتوای یک صفحه چقدر می تواند رضایت کاربران را کسب کرده و آنها را به هدفشان برساند.

بخوانید: ۴ تکنیک تولید محتوا

این محتوا می تواند به شکل پاسخ به یک سوال، توصیف یک محصول، فراهم کردن یک دستورالعمل آموزشی و از این قبیل باشد. بنابراین تنها بر روی طول محتوا تمرکز نکنید. دقت کنید که محتوای تولید شده به نیاز کاربران پاسخ خوبی داده و در یک کلام ارزشمند باشد.

اگر گوگل مشاهده کند که یک محتوا برای جستجو کنندگان ارزشمند است، جدا از تعداد کلمات به کار رفته در آن، رتبه خوبی برایش در نظر می گیرد.

منبع: رادزاد


آیا نیاز به مشاوره در مورد خدمات ما دارید ؟

برای مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر درباره خدمات ما تماس بگیرید

021-41895000

یا در صورت تمایل فرم زیر را تکمیل کنید تا با شما تماس بگیریم

تکمیل فرم

نظرات و سوالات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *