شاخص های سئو برای بهبود عملکرد سایت چیست؟

شاخص های سئو

شاخص های سئو برای بهبود عملکرد سایت چیست؟

به منظور موفقیت در پیگیری و ارزیابی اطلاعات SEO ضروری است که شما بدانید کدام معیارها و عناصر خاص برای پیگیری مهم هستند. بعضی از مهمترین قسمت هایی که برای ارزیابی مورد استفاده قرار می گیرند به شرح زیر است:

تعداد صفحات در گوگل (GOOGLE)
صفحات فرود (LANDING PAGES)
تعداد کلمات کلیدی (KEY WORDS)
تعداد بک لینک ها (BACK LINKS)
بازدید های مکرر و طبیعی (ORGANIC TRAFFIC)
شبکه های اجتماعی (SOCIAL MEDIA)

بخوانید: چرا شرکت ها به مشاور سئو نیاز دارند؟

تعداد صفحات در گوگل:

یکی از مهمترین شاخص های سئو ، تعداد کل صفحاتی است که گوگل از وبسایت شما به صورت شاخص (INDEX) انتخاب کرده است. این یکی از ساده ترین کارهاست. همانطور که شما محتوای جدیدی را برای وبسایت خود ایجاد و تولید می کنید، یکی از اساسی ترین نقش های سئو (SEO) این است که صفحات توسط گوگل و سایر موتورهای جستجو شاخص می شوند.

بخوانید: شاخص های گوگل برای رتبه بندی را بشناسید!

صفحات فرود:

صفحات فرود صفحاتی هستند که از طریق آن بازدیدکنندگان وارد سایت شما می شوند. صفحات فرود اغلب برای هدایت ترافیک به وب سایت شما استفاده می شوند. برای شاخص های سئو ، هر چه اطلاعات بیشتری از وبسایت خود در اختیار قرار دهید بهتر است. صفحات فرود اجازه می دهند تا شما ببینید چه مقدار ترافیک بر اساس موضوعات خاص و مرتبط در هر صفحه فرود مربوطه در حال افزایش می باشد، و همچنین میزان هر صفحه فرود نسبت به ترافیک و یا فروش در وبسایت اصلی شما به چه میزان می باشد. علاوه بر این، توانایی نشان دادن صفحات فرود جدید که در گوگل شاخص شده اند، استاندارد خوبی برای پیگیری است.

تعداد کلمات کلیدی:

گاهی اوقات احساس می کنید که یک جنگ ناپایان بین جستجوگرهای (CRAWLERS) کلیدواژه های گوگل و سازندگان محتوای سئو (SEO) وجود دارد. اغلب سازندگان محتوای سئو دارای اهداف ناسازگار هستند که تعداد تولیدات محتوا را بر کیفیت محتواهای خود ترجیح می دهند؛ در عین حال، گوگل می خواهد نتایج جستجوی خود را تا حد ممکن دقیق و مرتبط نمایش دهد و این محتواها در بالاترین کیفیت ارائه شوند. به عنوان یک مدیر وبسایت و یا ایجادکننده محتوای SEO، یک راه حل ساده برای این چالش ایجاد محتوای با کیفیت و مفید است که جستجو کنندگان میتوانند پیدا و استفاده کنند. با این حال، این تنها بخشی از معادله است، چه دوست داشته باشید چه نه، اینجا می توانید شاخص سئو را کامل تر بشناسید، کلمات کلیدی همچنان بخش جدایی ناپذیری از SEO هستند. هدف اصلی این است که محتوا با کیفیت بالا با کلمات کلیدی هوشمند تولید شده ترکیب شوند.

تعداد بک لینک ها:

یکی از مهمترین شاخص های سئو  “اعتبار لینک” است، در غیر این صورت به عنوان تعدادی از وبسایت های معتبر که به وبسایت شما لینک شده اند معرفی می شوند. حتی با تمام تغییرات انجام شده در الگوریتم های جستجوی گوگل در طول سال ها، این مقیاس همچنان یک شاخص قدرتمند برای موفقیت SEO است. البته، تمامی وبسایت های خاصی که به صنعت شما برای ارجاع یا لینک شدن مرتبط باشد را نمی توان به سادگی یافت.

بخوانید: چیزهایی که از لینک بیلدینگ نمی دانید!

بازدید های مکرر و طبیعی:

پس از اینکه گوگل آنالیتیکس (GOOGLE ANALYTICS) را در وبسایت خود نصب کردید، می توانید دقیقا تعداد بازدیدکنندگان خود و منبع آن را ببینید. در حالت ایده آل، ترافیک طبیعی (ORGANIC) در طول زمان به تدریج رشد می کند، در حالی که ارجاعات مکرر موجب “انفجار” در ترافیک پراکنده می شوند، به خصوص اگر ارجاع در یک مقاله خبری حساس در یک بازه زمانی خاص باشد.

شبکه های اجتماعی:

رسانه های اجتماعی برای شاخص های سئو خوب هستند، گوگل می خواهد ببیند که افراد محتوای شما را می بینند و به اشتراک می گذارند. زیرا رسانه های اجتماعی یک شاخص بسیار قوی برای تولید محتوای با کیفیت هستند. برتری شبکه های اجتماعی (SOCIAL MEDIA) علاوه بر مبتنی بر محتوا بودن، دارا بودن محتوا هایی از نوع دیگر مانند: عکس و فیلم می باشند که آن ها را چشم نواز کرده است. همچنین استفاده از شبکه های اجتماعی به علت داشتن اپلیکیشن و کارایی آسان آن ها بسیار زیاد و این روزها اعتیاد آور شده است.

بخوانید: همیشه سرمایه گذاری روی شبکه های اجتماعی جواب نمی دهد!

این ۶ شاخص از شاخص های اصلی سئو یک وبسایت در موتورهای جستجوی گوگل، یاهو، بینگ و سایر موتورهای جستجو می باشند که بسیار مهم، کاربردی و دست یافتنی هستند.

منبع: آرمانی


آیا نیاز به مشاوره در مورد خدمات ما دارید ؟

برای مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر درباره خدمات ما تماس بگیرید

021-41895000

یا در صورت تمایل فرم زیر را تکمیل کنید تا با شما تماس بگیریم

تکمیل فرم

نظرات و سوالات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *