سئو چیست ؟

سئو(SEO)چیست ؟

سئو (SEO) مخفف عبارت Search Engine Optimization است و مفهوم آن بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو می‌باشد. سئو سایت به معنی مجموعه فعالیت‌هایی است که بر اساس الگوریتم‌های گوگل (Google) یا هر موتور جستجوی دیگری مثل Bing یا Yahoo برای رتبه آوردن در جستجو انجام می‌شود. سئو که یکی از زیر مجموعه‌های دیجیتال مارکتینگ به حساب می‌آید از آنجایی به وجود آمد که افراد برای نیازها و سوالات خود به موتورهای جستجو روی آوردند. تجربه نشان داد که افراد برای جست و جوهایشان خیلی کم پیش می‌آید که به صفحه‌ی دوم یا سوم موتور جستجو مراجعه کنند. حتی درصد بسیار بالایی از افراد سراغ لینک‌های دوم، سوم و بعد از ان نیز نمی‌رفتند. این شد که رقابت بالایی برای درصدر قرار گرفتن در جست و جوها شکل گرفت. برای آنکه دقیق تر متوجه شوید که سئو چیست ادامه‌ی این مقاله را بخوانید.

سئو

چگونه در جستجوی اول گوگل قرار بگیرم؟

فرض کنید شما یک شرکت دیجیتال مارکتینگ هستید. ایده آل برای شما این است که افراد با جستجوی شرکت دیجیتال مارکتینگ وارد سایت شما شوند. اما شرکت‌های دیگری نیز در این حوزه فعالیت می‌کنند. گوگل به عنوان موتور جستجوی برتر از میلیاردها پیج یا صفحه تشکیل شده است که اطلاعات صفحات را در بانک اطلاعاتی طبقه بندی می‌کند. اگر بخواهید که وبسایت شما در نتایج برتر گوگل قرار بگیرد حتما نیاز دارید بدانید که سئو چیست ؟ و فاکتورها و قوانین الگوریتم های آن را رعایت کنید. این‌که شما برای جستجوی شرکت دیجیتال مارکتینگ در صدر قرار بگیرید نیازمند رعایت جنبه‌های مختلف سئو است. از انتخاب مناسب کلمات کلیدی بگیرید تا اعتبار دامنه و سرعت صفحات.

سئو داخلی و سئو خارجی

سئو سایت معمولا دارای چندین فاکتور است که برای نمایش سایت در رتبه اول جستجو تمامی این فاکتورها تاثیرگذار هستند. به طور کلی این فاکتورها را به دو دسته سئو داخلی و سئو خارجی دسته بندی می‌کنند.

سئو داخلی: فاکتورهای داخلی سایت از جمله نکات فنی و محتوایی در این دسته قرار می‌گیرند. استفاده از کلیدواژه‎ها، بهینه سازی URL ها، بهینه سازی سرعت سایت، استفاده درست از متاتگ ها، رعایت ویراستاری سئو در محتواگذاری و … از جمله موارد موثر در سئو داخلی هستند.

سئو خارجی: سئو خارجی به فاکتورهای خارج از سایت بر می‌گردد. فعالیت‌هایی مثل لینک از سایت‌های دیگر، ایندکس صفحات در موتور جستجو، شبکه‌های اجتماعی و … جزو سئوی خارجی به حساب می‌آیند.

سئو چیست و بهینه سازی و بهبود رتبه

گوگل چگونه اطلاعات را جمع آوری می‌کند؟

هر تغییری که ما بر روی وبسایتمان انجام می‌دهیم توسط خزنده‌ها و ربات‌های گوگل رصد می‌شود. این خزنده‌ها بسته به معیارهایی از جمله متاتگ‌ها، فایل ربات، زمان به روز رسانی، نظم کدها، ایندکس صفحات و … وبسایت ما را مورد بازبینی قرار می‌دهند و اطلاعات گوگل را به روز رسانی می‌کنند گوگل این اطلاعات را پس از ایندکس شدن در بانک اطلاعاتی خود قرار می‌دهد و زمانی که کسی عبارتی را در موتور جست و جو سرچ می‌کند آن‌ها را طبقه بندی کرده و نمایش می‌دهد.

نکات سئو در طراحی سایت

حالا که دانستیم سئو چیست؟ مهم است بدانیم که چه فاکتورهایی را در ابتدا باید برای سئو سایت تازه مان رعایت کنیم.

  1. طراحی سایت ریسپانسیو
  2. در طراحی سایت از کدهای منسوخ استفاده نشده باشد
  3. در طراحی سایت از کدهای سنگین و CSS و Java Script داخلی استفاده نشود
  4. هاست مناسب از نظر امنیت، سرعت، بازدید یکتا و … انتخاب شود
  5. دامنه مناسب برای سایت انتخاب شود

برای آگاهی از خدمات سئو و خدمات دیجیتال مارکتینگ MTeam Media کلیک کنید.


به اشتراک بگذاریم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *