روابط عمومی Public Relation
روابط عمومی بخش مهمی از سازمان است که وظیفه اصلی آن ارائه تصویر سازمان و ارتباطات دوطرفه با جامعه و مخاطبان است. تفاوت کار واحد روابط عمومی و واحد تبلیغات آنجاست که روابط عمومی به دنبال ایجاد راهکاری برای سود و منفعت دوطرفه است. روابط عمومی باید این مهارتها را داشته باشد:
- ارتباط موثر با رسانهها
- خلق و پیگیری جریانهای خبری
- تسلط به شبکههای اجتماعی و ارتباطات تحت وب
- به کارگیری ترندهای روز
- مهارت داستان سرایی
- قلم توانا، بیان شیوا، قدرت تعامل مطلوب و ذهن تحلیلگر
به صورت کلی وظیفه روابط عمومی انتقال اخبار مثبت یک سازمان به جامعه، دریافت و شنیدن نظرات مثبت و منفی کاربران/مشتریان به عنوان نماینده سازمان و انعکاس آنها به قسمت مربوطه و در نهایت تلاش برای برقراری ارتباط بین جامعه و سازمان می باشد.
امروزه استفاده از رسانههای سنتی برای روابط عمومی سازمانی کفایت نمیکند. با گسترش فضای مجازی و ارتباطات اینترنتی، روابط عمومی شکل تازه و به روزی به خود گرفته که استفاده از ابزارهای دیجیتال؛ اشراف به کارایی هرکدام و تسلط بر آنها را میطلبد.
راهکارهای روابط عمومی مجازی MTeam Media
فراگیر شدن شبکه های اجتماعی و حضور فعال آحاد جامعه در فضای مجازی باعث شده است که شرکت ها و سازمانهایی که قصد دارند همگام با نیاز روز پیش بروند، صرفاً به داشتن قسمت روابط عمومی از نوع سنتی اکتفا نکنند و برای حضور مثبت و مثمر ثمر در فضای آنلاین، از خدمات روابط عمومی مجازی استفاده نمایند.
با تسلط بر جنبههای مختلف روابط عمومی، راهکار تازه ای برای سازمانها ایجاد کرده است. روابط عمومی مجازی خدمتی است که به وسیلهی آن سازمان شما میتواند کلیهی نیازهای روابط عمومی خود را به تیم حرفه ای و با تجربهی
برونسپاری کند. ارتباط با رسانههای خبری تراز اول کشور، تخصص در بازاریابی دیجیتال و شبکههای اجتماعی، تیم تخصصی تولید محتوا و کارشناسان حرفه ای در کنار هم امتیازاتی را برای سازمان شما ایجاد میکند که برای ایجاد آن نیاز به هزینههای بالای نیروی انسانی، امکانات و ارتباطات دارید.