دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

اجازه بدهید با یک تعریف خیلی ساده شروع کنیم!
در پاسخ به این سوال که دیجیتال مارکتینگ چیست؟ می‌توان گفت که دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال یعنی مجموعه فعالیت‌هایی که برای تبلیغ محصول و خدمات با استفاده از ابزارهای دیجیتال انجام می‌شود.
به بیان حرفه ای تر تمام فعالیتهایی که به منظور تبلیغ محصول، خدمات، برندها و بررسی رفتار مشتری در بستر اینترنت صورت میگیرد دیجیتال مارکتینگ گفته می شود.

چرا دیجیتال مارکتینگ؟

گسترش اینترنت! امروز اینترنت به شکلی در زندگی انسان نفوذ کرده که همه چیز را تحت تاثیر خودش قرار داده است. دیجیتال مارکتینگ با استفاده از بستر اینترنت و موبایل، این امکان را به ما می‌دهد تا با هزینه‌ی کمتر و هدفگذاری دقیق تر، دسترسی بهتری به عموم مردم و مشتریان کسب و کارمان داشته باشیم.

ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

برای روشن تر شدن این که دیجیتال مارکتینگ چیست؟ بهتر است با ابزارهای دیجیتال مارکتینگ آشنا شوید. در ادامه ابزارهای دیجیتال مارکتینگ را  به صورت خلاصه برایتان معرفی کرده ایم :

سئو سایت (SEO)

سئو و بهینه سازی سایت برای نمایش در موتورهای جست و جو به مجموعه فعالیت‌هایی گفته می‌شود که روی وبسایت انجام می‌گیرد تا برای جست و جوی کلمات و عبارات کلیدی مورد نظر کسب و کار، سایت در رتبه‌های اول موتور جست و جو (گوگل) قرار بگیرد.

برای توضیح بیشتر و این که دقیق‌تر بدانید سئو چیست؟  کلیک کنید.

اینفلوئنسر مارکتینگ

اینفلوئنسر به شخصی گفته می‌شود که تاثیرگذار است. این تاثیرگذاری می‌تواند به علت داشتن تخصص، محبوبیت یا شهرت باشد. عموم مردم اینفلوئنسرها را می‌شناسند و گاهی یک اینفلوئنسر در یک حوزه‌ی مشخص شناخته شده است. اینفلوئنسر مارکتینگ فرایند بازاریابی محصول یا خدمات با استفاده از اینفلوئنسر است. یک مثال ساده از آن این است که یک شخص معروف در اینستاگرام برند شما را در یک پست تبلیغ می‌کند.

برای توضیح بیشتر و این که دقیق‌تر بدانید اینفلوئنسر کیست؟ کلیک کنید.

برای مشاهده یک نمونه از اینفلوئنسر می توانید روی این لینک کلیک کنید: مستر دانش بنیان

ویدیو مارکتینگ

ویدیوها روز به روز مخاطب بیشتری در فضای آنلاین پیدا می‌کنند. سال به سال مردم کمتر وقت برای خواندن متون صرف می‌کنند و ترجیح می‌دهند خیلی سریع، اطلاعات را از طریق ویدیو دریافت کنند. ویدیو مارکتینگ، بازاریابی دیجیتال از طریق ویدیو است.

برای توضیح بیشتر و این که دقیق‌تر بدانید ویدیو مارکتینگ چیست؟ کلیک کنید.

رپورتاژ خبری

تبلیغات به وسیله‌ی معرفی! یکی از سایت‌هایی که به هر دلیل شما انتخابش کرده اید و رنکینگ مناسبی بین سایت‌های ایرانی دارد و از تعداد مخاطبان بالایی برخوردار است، به وسیله ی یک خبر یا مقاله، سایت شما و کسب و کارتان را معرفی می‌کند.

برای توضیح بیشتر و این که دقیق‌تر بدانید رپورتاژ خبری چیست؟ کلیک کنید.

بازاریابی محتوایی

هر روز حجم بسیار بالایی از محتوا در فضای وب و شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود. شما باید محتوای مناسب و جذاب تولید کنید و آن را از طریق بازاریابی درست به دست مخاطبش برسانید. در غیر این صورت فقط وقت و هزینه را از دست داده اید!

برای توضیح بیشتر و این که دقیق‌تر بدانید بازاریابی محتوایی چیست؟ کلیک کنید.

وایرال مارکتینگ

وایرال مارکتینگ یا بازاریابی ویروسی فرایندی ست که در آن با روش‌های مختلف کاری می‌کنند که محتوا به صورت ویروسی و توسط خود مردم دست به دست بچرخد و همه گیر شود.

برای توضیح بیشتر و این که دقیق‌تر بدانید وایرال مارکتینگ چیست؟ کلیک کنید.

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

بازاریابی از طریق شبکه‌های اجتماعی. این که ورودی سایت، فروش محصول یا خدمات را با به کارگیری شبکه‌های اجتماعی افزایش دهید. نمونه‌های آن را در فروشگاه های تلگرامی و اینستاگرامی حتما دیده اید.

برای توضیح بیشتر و این که دقیق‌تر بدانید بازاریابی شبکه های اجتماعی چیست؟ کلیک کنید.

تبلیغات بنری

اکثر وبسایت‌های پر بازدید در بخش‌های مختلفشان بنرهای تبلیغاتی دارند. این که چه بنری طراحی شود و در کدام وبسایت قرار گیرد نیاز به بازاریابی دارد. تبلیغات بنری امکان تنظیمات مختلفی بر اساس لوکیشن، جنسیت، دستگاه و … دارند که قابلیت شخصی سازی و هدفمندی ایجاد می‌کند.

برای توضیح بیشتر و این که دقیق‌تر بدانید تبلیغات بنری چیست؟ کلیک کنید.

پوش نوتیفیکیشن

ارسال نوتیفیکیشن از طریق اپلیکیشن روی گوشی موبایل و تبلت نوعی دیگر از تبلیغات دیجیتال است. برای جذب کاربر اپلیکیشن و ورودی وبسایت یکی از روش‌های مناسب، پوش نوتیفیکیشن است.

برای توضیح بیشتر و این که دقیق‌تر بدانید پوش نوتیفیکیشن چیست؟ کلیک کنید.

بازاریابی مسابقه ای

طراحی مسابقه برای جذب مخاطب از دیگر فعالیت‌های دیجیتال مارکتینگ است. مخاطبان فضای مجازی به مسابقات علاقه مندند و پست‌های مربوط به مسابقه مشارکت بالایی می‌گیرند.

طراحی کمپین‌های دیجیتال مارکتینگ

کمپین مجموعه فعالیت‌هایی ست که برای یک هدف مشخص و گسترش آن میان مخاطبان و گرفتن مشارکت استفاده می‌شود. کمپین‌های دیجیتال مارکتینگ در شبکه‌های اجتماعی با شعار و هشتگ مشخص و هدفگذاری جذب مخاطب و مشارکت طراحی می‌شوند.

برای توضیح بیشتر و این که دقیق‌تر بدانید  کمپین دیجیتال مارکتینگ چیست؟ کلیک کنید.

مزایای دیجیتال مارکتینگ

تا الان متوجه شدیم که دیجیتال مارکتینگ چیست و چگونه در کسب  کار استفاده می‌شود. مزایای بازاریابی دیجیتال نسبت به بازاریابی سنتی را در ادامه لیست کرده ایم. برای توضیحات این موارد و مقایسه و ارزیابی دقیق تر مزایای دیجیتال مارکتینگ کلیک کنید.

  • نتایج قابل اندازه گیری
  • قابلیت شخصی سازی
  • هزینه پایین تر
  • دسترسی به مخاطب بیشتر
  • بهینه سازی آسان
  • نرخ بالاتر جذب مشتری

آیا نیاز به مشاوره در مورد خدمات ما دارید ؟

برای مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر درباره خدمات ما تماس بگیرید

021-41895000

یا در صورت تمایل فرم زیر را تکمیل کنید تا با شما تماس بگیریم

تکمیل فرم