جستجوی صوتی جادوی تبلیغات آینده

جستجوی صوتی

 

 

جستجوی صوتی جادوی تبلیغات آینده

 

جستجوی صوتی برای چندین سال در رادار ما بوده است. در بازاریابی دنیای دیجیتال، پس‌ازآن که شرکت اپل، اولین دستیار مجازی خود را بانام “سیری” در اکتبر ۲۰۱۱ راه‌اندازی کرد.

طبق توضیحات شرکت تام گروبر، سیری کاربران را قادر به ‘مکالمه’ با اینترنت می‌سازد. این برنامه ازنظر هوش و پیچیدگی در سطح بالایی طراحی‌شده است.

امروزه این پدیده روزبه‌روز رشد کرده است، نتایج یک مطالعه اخیر تائید می‌کند که حدود ۶۱٪ از افراد در حال حاضر از طریق برنامه‌های کاربردی AI مانند کورتانا و Google Talk – قادر به صحبت کردن از طریق اینترنت بر روی دستگاه‌های تلفن همراه خود بوده و محبوبیت رو به رشد آمازون اکو و گوگل را هم نباید فراموش کرد.

 

۱٫ مصرف‌کنندگان چگونه می‌توانند از جستجوی صوتی استفاده کنند؟

 

این رشد نتیجه افزایش دقت در برنامه‌های کاربردی AI است، بر اساس مطالعات انجام‌شده، مصرف‌کنندگان از جستجوی صوتی در مواقعی که دستشان بند بوده و یا با چشمشان مشغول انجام کار دیگری هستند، استفاده کرده و باعث صرفه‌جویی در وقت آن‌ها شده است.

۲٫ جستجوی صوتی چگونه می‌تواند هم محتوای سایت و هم محتوای برون سایتی را بهینه‌سازی کند؟

جستجوی صوتی با جستجوی مبتنی بر متن متفاوت است؛ زیرا در جستجوی صوتی افراد تمایل بیشتری به مکالمه دارند. به‌عنوان‌مثال، به‌جای جستجوی تایپی بهترین رستوران در لندن کدام است؟ کاربران به‌صورت صوتی سؤال می‌پرسند بهترین رستوران در لندن کدام است؟».

در بحث بهینه سازی این مقاله چگونه مطالب خود را برای مخاطبان موبایل بهینه کنیم؟ کمک شایانی به شما خواهد کرد.

بخوانید: شما هم با حمله گوگل موجه شده اید؟

مفهوم جستجوی محاوره‌ای» بحرانی برای صاحبان صنایع و بازاریابان دیجیتال هم به وجود آورده است؛ زیرا محتوای وب را باید برای جستجوی صوتی بهینه‌سازی کنند درحالی‌که تاکنون بر اساس روش‌های سنتی با استفاده از کلمات کلیدی جستجوها صورت می‌گرفت، اما اکنون باید آن‌ها را با کلیدواژه‌های صوتی جایگزین کنند.

خوشبختانه، با توجه به مقدمه الگوریتم Hummingbird گوگل در سپتامبر ۲۰۱۳ بازاریابان بر روی جستجوی با دنباله طولانی» در محتوا برای چند سال، تمرکز کردند که باعث شده نیازی به تعمیرات اساسی در محتوای استراتژی بازاریابی نباشد.

۳٫ جستجوی صوتی چه نقشی درحرکت روبه‌جلو در بازاریابی دیجیتال ایفا می‌کند؟

برآورد شده است که تا سال ۲۰۲۰ ۵۰٪ از تمام جستجوهای آنلاین از طریق جستجوی صوتی خواهد بود؛ بنابراین برای هر ۱۰ جستجویی که مربوط به کسب‌وکار شما هستند، حداقل ۵ تا از آن‌ها صوتی خواهند بود که از طریق امثال سیری و یا کورتانا است. از دیدگاه بازاریابی دیجیتال فکر می‌کنم تمرکز اصلی در سال ۲۰۱۷ میلادی بر بهینه‌سازی وب‌سایت و یا ایجاد محتوا برای جستجوی صوتی و یا دریافت صوت خواهد بود.

جالب‌تر این است که چه تأثیری بر استراتژی کلمات کلیدی برای PPC یا دیگر کمپین‌های تبلیغاتی دیجیتال خواهد داشت؟ این قطعاً چیزی خواهد بود که با مشاهده و تجزیه‌وتحلیل آدرس‌های محبوبی مانند AI آشکار خواهد شد.

منبع: کروشه


آیا نیاز به مشاوره در مورد خدمات ما دارید ؟

برای مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر درباره خدمات ما تماس بگیرید

021-41895000

یا در صورت تمایل فرم زیر را تکمیل کنید تا با شما تماس بگیریم

تکمیل فرم

نظرات و سوالات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *