جذب مشتری با برند مارکتینگ

Why Brand Marketing Does Not Work for every Business.jpg

استراتژی بازاریابی برند یا برند مارکتینگ به روش‌هایی در بازاریابی گفته می‌شود که با هدف افزایش آگاهی از برند انجام می‌شود. برند، همان هویتی است که یک کسب‌وکار را با آن می‌شناسند. اینکه که هستید؟ چکار می‌کنید؟ چه محصولاتی و با چه سطح کیفیت و چه سطح قیمتی ارائه می‌دهید؟ برند مارکتینگ هم برای کسب‌وکارهای B2B و هم B2C کاربردی و مهم است. یک نام تجاری برای تبدیل شدن به یک برند باید راه دشواری را طی کند. تمام برند های نام آشنا که امروزه ملیت های مختلف آنها را می شناسند مسیرطولانی و پرفراز و نشیبی را طی کرده اند تا امروزه به یک غول تجاری تبدیل شده اند.

برند یا نام تجاری چیست؟

نام تجاری یا برند تصویری نهایی و منحصر به فرد است که یک شرکت با طی کردن مسیری طولانی بتواند نام شرکت و محصول را در ذهن مخاطبین خود ثبت نماید تا مشتریان وفادار را جذب کرده و از حضوری قابل توجه و متمایز در بازار برخوردار شود. طراحان ما در زمینه طراحی برند نمی توانند یک برند را ایجاد کنند بلکه آنها می توانند یک هویت را برای نام تجاری شرکت مورد نظر طراحی کنند. نام یا علامت تجاری یک شرکت از استراتژی آن شرکت می آید که امروزه به آن لقب مارک می دهند. نام تجاری را با لوگو اشتباه نگیرید. نام تجاری لوگو نیست. نام تجاری هویت نیست. نام تجاری یک محصول نیست. نام تجاری یک وعده مهم برای مشتریان شماست. نام تجاری تنها یک تجسم فعال به این معنی که شما صرفا یک شرکت هستید نیست. نام تجاری اعتمادی است که شما به مشتریان خود می دهید.

برندینگ چیست؟

برندینگ فرایندی است که یک محصول باید طی نماید تا بتواند در ذهن مصرف کنندگان و از طریق ایجاد کمپین های تبلیغاتی و با هدف یک موضوع ثابت انجام شود و باقی بماند. در راستای مسیری که فرد به یک برند تبدیل می شود باید مراحل برندینگ را طی کند. بخشی از خدمات برندینگ شامل لوگو، کارت ویزیت و سربرگ می باشد. طراحی لوگو، طراحی کارت ویزیت و یا طراحی وب سایت به عنوان بخشی از هویت تجاری شماست که شرکت شما ملزم به ارائه آنهاست. یک برند را می توان به عنوان یک شرکت، خدمات، محصول یا شخصیت معرفی کرد. در واقع نام تجاری فقط لوگو، کارت ویزیت و سربرگ نیست. اصطلاح برندینگ در بازاریابی برند اصطلاح دشواری است چرا که درک اینکه چه چیزی نام تجاری یک شرکت را مشخص می کند مشکل است. این اصطلاح از جمله کلماتی است که به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد اما هر کسی درک درستی از برندینگ و قوانین آن ندارد. از اصول برندینگ می توان اثری را نام برد که پس از فروش یک محصول در ذهن مخاطب ایجاد می شود.

استراتژی برندینگ

استراتژی تجاری شما یکی از مهمترین بخش های بازاریابی برند شما و به معنی سلاح مخفی شماست. هدف از استراتژی برندینگ ایجاد ارتباط طولانی مدت با مشتریان است. در استراتژی دیجیتال برندینگ شما باید اعتماد را به مشتریان خود هدیه بدهید.

بیشتر بخوانید: برندینگ آنلاین و چگونگی خلق تجربه کاربری موثر در سایت های (B2B)

موقعیت برند

موقعیت برند فرآیند قرار دادن نام تجاری شما در ذهن مشتریان شما است. این یک تاکتیک تبلیغاتی نیست، بلکه هسته استراتژی رقابتی برند شما است. چیزی است که نام تجاری شما بدون توجه به مشتریان قرار می گیرد، بنابراین زمانی شرکت فعال شما در مورد ایجاد یک موقعیت نام تجاری موفق خواهد شد که برند شما در بازار معروف باشد. مهمترین عنصر پیام های بازاریابی شما تصویری بزرگ از برند شماست و نشان دهنده طیف وسیعی از مزایای شرکت می باشد.

بیشتر بخوانید:‌  ۲۰ برند ارزشمند دنیا در سال ۲۰۱۸

برند مارکتینگ چیست؟

برند مارکتینگ در بازاریابی سنتی روشی برای افزایش احساسات مثبت مشتریان نسبت به برند بوده است که معمولا از طریق تبلیغات تلویزیونی انجام می‌شد. در بازاریابی سنتی در برند مارکتینگ، هدف این است که تعداد بالایی از مشتریان، برند را بشناسند. از لوگوی برند و ویژگی‌های بررسی تا هدف و ارزش‌های آن و ویژگی‌های متفاوت دیگر. اما در عصر امروز رقبا از هر ابزاری و هر شیوه ای برای پیشی گرفتن از یکدیگر و جذب سهمی از بازار بهره می برند و این یعنی شما به چیزی بیشتر از تکنیک های معمول برای رقابت و مطرح کردن برند خودتان در ارائه و فروش خدمات و سرویس ها و شناسایی و ارتباط با بازار هدف نیاز دارید. در این میان برندهایی که از سیستم ها و سرویس های آنلاین برای این رقابت در مارکت استفاده می کنند یک قدم جلوتر از دیگران هستند.

کمپین های برند مارکتینگ چگونه هستند؟

هنگام طرح ریزی موارد بازاریابی و بازاریابی برند، تبلیغات و پیام های بازرگانی، تصمیماتی که در طول فرآیند برندسازی گرفته می شود، انتخاب های ما را آسانتر خواهد کرد. از یک تبلیغ به تبلیغ دیگر و در طول کمپین شما، مجموعه رنگ هایتان همیشه یکسان خواهند بود و لوگوی شما نیز بدون تغییر بوده و یا تغییرش محسوس نخواهد بود. به همین دلیل لازم است که در هنگام طراحی برندینگ همزمان لوگوهایی طراحی کرد که از نظر بصری بهترین تصویر ممکن از شرکت شما را مجسم سازند.
موفقیت و عدم موفقیت شما در حوزه وب برندینگ مستلزم برخورداری از ویژگی هایی است که مشخص می کند آیا کمپین وب برندینگ شما به موفقیت خواهد رسید یا که خیر؟ لازم است تا قبل از اینکه وارد این رقابت شوید درک صحیحی نسبت به طراحی، پیاده سازی و توسعه کمپین برند مارکتینگ خود داشته باشید و در ابتدا شما نیاز دارید که رقبای خود را قبل از هر برنامه ریزی کاملا بشناسید و جهت پایه ریزی سیستم تجارت آنلاین خود برنامه ریزی زمانبندی شده ای را نسبت به مسیرها و شیوه های فروش، نوع اطلاع رسانی، وفادارسازی مشتریان، ارتباط مستمر و متناسب با سلایق آنها برای پیشبرد اهداف خود و حرکت به سمت آینده داشته باشید.

چگونه برندمان را با روشی درست معرفی کنیم؟

برند بسیار بیشتر از یک سری تصاویر و واژه هاست، در حقیقت برند با ابزارهای مورد نیاز به منظور معرفی درست و ارتباط صحیح را برای کمپین های تبلیغاتی شما فراهم می کند. هنگام ساختن یک استراتژی، برند شما را آگاه می سازد که چگونه آن را انجام دهید، با این حال عوامل بیشتری در اینجا نقش بازی می کنند. استراتژی های ارتباطی هم موضوعات برندینگ و هم بازاریابی را در بر می گیرند و آنها را با هم متحد می کنند. هنگام تفکر و اندیشه در مورد استراتژی ارتباطی، باید سه چیز را باید در نظر بگیرید: اهدافتان، مخاطبانتان و پیامتان.

اهداف کمپین بازاریابی برند

همه بازاریابی های موفق یک هدف واضح و آشکار را در ذهن دارند برای یافتن اهداف می توانید سوالاتی از این قبیل از خود بپرسید:
¬ آیا شما سعی در بهبود فروش خود دارید؟
¬ آیا قصد دارید که یک پیام خاص را گسترش دهید؟
¬ آیا می خواهید مشتری های جدید به مشتریان وفادار برند شما تبدیل شوند؟
مهم نیست که هدف خاص شما چیست، آنچه مهم است این است که اهداف مشخص و واضحی را داشته باشید تا اطمینان یابید استراتژی های شما همیشه به خوبی متمرکز شده اند.
مخاطبان کمپین بازاریابی برند شما در چه دسته ای قرار می گیرند؟
با داشتن یک هدف در ذهن خود، مخاطبان شما در مرحله بعد قرار می گیرند. بهبود فروش می تواند با هدف تمرکز بر روی مشتریان کنونی، وفاداران به برند و یا مشتریان گذری باشد. پخش یک پیام خاص نیازمند یافتن بازارهای جدید و مشتریان بالقوه می باشد. بدست آوردن مشتریان جدید نیز شامل یافتن مخاطبانی است که در بازار هدف شما قرار داشته باشند، به استثنای کسانی که هم اکنون در حال استفاده از کالاها و خدمات سایر رقبا هستند، یا کسانی که به صرفا دنبال کالایی با کیفیت بهتر هستند. با شناخت بهتر مخاطبان می توانید متناسب به شرایط جنسی، سنی، سطح درآمد، نیازها و سلایق آن ها برنامه ریزی کنید.
پکپارچگی پیام در تبلیغات
هرچه بیشتر در یکپارچگی و پیام واحد در انواع تبلیغات دقت کنید، تبلیغات شما موثرتر خواهد بود و بیشتر به درآمدزایی ختم می‌شود و اینکه نصب اپلیکیشن، پایان مسیر کسب‌وکار برای یک محصول اپلیکیشنی نیست. برند شما بر روی استفاده از اپلیکیشن تاثیر می‌گذارد. تبلیغات خود را با پیامی درست ادامه دهید. پیام تبلیغات باید همان حسی را داشته باشد که استفاده از محصول به کاربر منتقل می‌کند و این نشان‌دهنده کیفیت محصول و صداقت شما در برخورد با جامعه مخاطبین است. در نتیجه منجر به اعتماد و درآمدزایی بیشتر می‌شود.

نکاتی در خصوص موفقیت در برند مارکتینگ

• آمادگی پیش از طراحی یک برنامه
قبل از اینکه به این موضوع فکر کنید که چگونه باید کمپین برند مارکتینگ خود را راه اندازی کنید قبل از هر چیز باید فاکتورهایی را به جهت آمادگی برای شروع فعالیت آن مهیا کنید و سپس میتوانید با توجه به آن اهداف خود را معین کنید.

• پیام کمپین برند مارکتینگ
به نظر می رسد این مهمترین و اساسی ترین بخش پروژه مارکتینگ شماست، تمایل دارید دیگران چه پیامی را از سمت شما دریافت کنند؟ سعی دارید به چیزی برسید؟ آیا قصد دارید یک محصول جدید را معرفی کنید؟ قصد دارید یکی از محصولات قبلی خود را به شکل متفاوتی به مشتریان اطلاع رسانی کنید؟ آیا به دنبال مشتریان و بازارهای جدید هستید؟ یا اینکه قصد دارید چیزی را به شکل ارزان و یا حتی رایگان در اختیار دیگران قرار دهید تا بعدا بتوانید یک فروش بزرگ را برنامه ریزی کند؟ با پاسخ دادن به این سوالات دقیقا وضعیت دقیق شما مشخص خواهد شد آنوقت می توانید تعیین کنید که با چه عنوانی و چه شعاری پیام خود را کاراکترسازی کنید البته در نظر بگیرید که این اتفاق در مدت زمان کوتاهی حادث نخواهد شد و شما نیازمند طراحی یک استراتژی مناسب برای ارسال پیام خود به دیگران می باشید.

• طراحی و کاراکترسازی کمپین برند مارکتینگ
همانند مرحله قبل، پروسه طراحی کاراکتر و دیزاین یک استراژی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. اگر قصد دارید که ارتباط صمیمانه و مستمری با مشتریان خود داشته باشید و تلاش می کنید که این ارتباط بر پایه ارزش برند شما پیاده سازی شود مرحله طراحی کاراکتر برند شما باید با دقت و ظرافت بالایی به انجام برسد.
فرقی نمی کند که اهداف شما به صورت آنلاین محقق می شوند و یا آفلاین و یا ترکیبی از هر دوی اینها و یا بر اساس یک کمپین ارتباطی نیمی آنلاین و نیمی آفلاین، اما چیزی که الزامی است این است که پیام های آن کمپین باید طوری طراحی شود تا توانایی ایجاد، انتقال و تفهیم پیام و شعار برند شما را به دیگران داشته باشد. اولین کاری که می توانید در زمینه طراحی انجام دهید انتخاب یک لوگو و یا تصویر برای برند خودتان است. برند شما می تواند با استفاده از یک رنگ یا چند رنگ و ترکیب آن با یک نوشته و یا تصویر اولین قدم را در کاراکترسازی بردارد. بعدها این موضوع به شما کمک خواهد کرد تا تصویر مشخصی از برند خود در ذهن مخاطبان خود ایجاد کنید به طوریکه اگر این تصویر مشخص در هر وب سایتی و یا هر شبکه اجتماعی و یا ایمیلی دیده شود پیام شما را به شکل ناخودآگاه در ذهن کاربران شما متصور خواهد کرد.

• استفاده از از چند کانال مختلف
اگر قصد دارید که پیام شما از جهات و روش های مختلفی به مخاطبان شما برسد و آنها در همه جا شما را ببینند باید یک استراتژی تبلیغاتی مناسب پیاده کنید، برای اینکه دیده شوید نمی توانید فقط از کانال سایت خود استفاده کنید و انتظار داشته باشید که همه پیام شما را دریافت کنند استفاده از کانال های محدود برای اطلاع رسانی سرعت رشد شما را به شدت کاهش می دهد و زمان رسیدن به اهداف کمپین برند مارکتینگ شما را طولانی می کند.
تبلیغات و اطلاع رسانی از شبکه های اجتماعی مختلف، وب سایت های اینترنتی، دایرکتوری ها، سیستم های متنوع بازاریابی اینترنتی مثل ایمیل مارکتینگ، موبایل مارکتینگ، بازاریابی محتوا و شیوه های بسیار دیگری کمک می کنند تا به دفعات بیشتر و از طریق کانال های متفاوت در جلوی چشم مشتریان خود قرار گیرید و به همین واسطه آنها با اطمینان بیشتری توجه و تمایل خود را به سمت شما هدایت خواهند کرد، زمانیکه استراتژی کمپین مارکتینگ شما بر این موضوع استوار باشد که در هر جایی پیام شما ظاهر شود این تصور در ذهن مشتریان بالقوه شما نقش خواهد بست که میتوانند به پیامی که شما به آنها می دهید اطمینان کنند و این موضوع نه تنها باعث خواهد شد تا تصویر درست و دقیقی از برند خود در ذهن مشتریان ایجاد کنید بلکه نتیجه آن افزایش فروش شما در میان طیف وسیع تری از مخاطبان شما خواهد بود ضمن اینکه در دفعات بعدی مشتری شما با همان تصویری که در ذهن خود نسبت به برند شما از گذشته دارند از محصولات و سرویس های دیگر شما نیز استفاده خواهند کرد.

• استفاده از بازاریابی محتوا
اگر به دنبال این هستید که کمپین برند مارکتینگ شما تاثیر گذاری بیشتری روی مشتریان هدف شما بگذارد تلاش کنید تا با ایجاد محتوا سرعت رشد و انتشار پیام ها و شعارهای خود را افزایش دهید، با ایجاد محتوای منحصر و موثر و قابل اشتراک گذاری از این ابزار بهترین استفاده را ببرید.
شبکه های اجتماعی بهترین مکان برای انتشار سریع محتوای برند شما می باشد. سعی کنید با ارسال محتواهای موثر خود و با مشخص کردن اهداف از پیش تعیین شده از پتانسیل بی نظیری که در این مکان ها وجود دارد برای توسعه نام برند خود و انتشار سریع آن به مخاطبان دیگر استفاده کنید. تلاش کنید تا بر اساس پیامی که قصد انتقال آن به دیگران را دارید محتوای موثر تولید کنید و سعی نمایید به دفعات مختلف محتواهای متفاوتی با توجه به اهداف خود در اختیار مشتریان هدف قرار دهید. با این کار شما کمک می کنید تا با تاثیر گذاری روی دیگران آنها را به درستی به سمت اهداف خود هدایت کنید.
سعی کنید در این راستا از ویدئو های منتشر شده در یوتیوب، راه اندازی مباحث مرتبط با موضوع پیام خود در شبکه های اجتماعی، ارسال بلاگ در جاهای مختلف، اطلاعات آماری دقیق، اینفوگراف ها و تصاویر مرتبط، اطلاعات آموزشی، بازی های آنلاین و موارد بسیار دیگر بهره ببرید.

 

بیشتر بخوانید: نقش هوش مصنوعی در جدیدترین ترندهای دیجیتال مارکتینگ 


آیا نیاز به مشاوره در مورد خدمات ما دارید ؟

برای مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر درباره خدمات ما تماس بگیرید

021-41895000

یا در صورت تمایل فرم زیر را تکمیل کنید تا با شما تماس بگیریم

تکمیل فرم

نظرات و سوالات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *