چگونه تبلیغات موثر داشته باشیم !

تبلیغات موثر

 

اگر بخواهید به یک مسافرت چند روزه بین شهری بروید کدام رفتار را از خودتان بروز می دهید ؟ قبل از انجام سفر تمام پیش بینی های لازم را انجام می دهید یا مسیر سفر را آغاز کرده و با پیش آمدها نیازهایتان را رفع می کنید و تصمیمات لحظه ای می گیرید ؟

حال اگر شما مدیر بازاریابی و تبلیغات یک شرکت یا سازمان باشید و نیاز باشد تا مسیر پیش روی تبلیغات خود را ترسیم کرده و طی مسیر نمایید کدام رفتار را خواهید داشت ؟

طراحی یک کمپین تبلیغاتی همانند بافتن یک فرش نفیس و دست بافت و ظریف است . قبل از بافتن یک فرش نیاز به تهیه نقشه دقیقی از محل گره های تار و پود به دار قالی داریم و بعد از آن باید با دقت و حوصله به دار قالی گره بزنید .

برای طراحی یک کمپین تبلیغاتی نیز باید به درستی زمینه طراحی خود را بشناسید . مخاطبان شما کسانی هستند که شما قرار است تار و پود محتوای تبلیغاتی خود را در ذهن آنان گره بزنید و نقشی ماندگار برایشان خلق کنید . باید رده های سنی مخاطبان خود را به درستی بشناسید و رفتار فرهنگی و اقتصادی آنان را به درستی درک کنید . متناسب با نیاز آنان تصمیم بگیرید که پیام خود را چگونه به ایشان منتقل کنید . مطمئنا رفتار های فرهنگی و اقتصادی افراد میان سال با نوجوانان بسیار متفاوت خواهد بود زنان با مردان ، دختران با پسران تفاوت رفتاری خواهند داشت . باید به درستی شناسایی بکنیم که هنگامی که زن و شوهر در کنار هم هستند چگونه رفتار فرهنگی و اقتصادی بروز خواهند داد و یا زمانی که یک پدر با فرزند خود به یک فروشگاه اسباب بازی فروشی می رسد چه اتفاقی رخ می دهد .

بدیهی است که نمی توانیم از منظر فردی به طور قطعی و دقیق به نتایج مستدل و یکسانی دست پیدا کنیم . اما هرچقدر که این تحقیقات از مختصات رفتار مصرف کننده عمیق تر و دقیق تر صورت بگیرد به طور کلان و در سطح وسیع به نتایج واحد و یکسانی دست پیدا خواهیم کرد

پس از ایجاد شناخت مناسب از رفتار های مخاطبان خود یا به عبارت دیگر پس از مخاطب شناسی درست ، دقیق و حساب شده وقت آن است که محتوای پیام شما طراحی و ساخته شود . این محتوا می تواند در قالب چاپ کاتالوگ ، ساخت تیزر تبلیغاتی کوتاه با متدها و مولفه های گوناگون همچنین طراحی پوستر ها و بنر های مختلف و یا یک فایل صوتی باشد . محتوای این تبلیغات آنجایی اثر بخش خواهد بود که به مشتری نشان دهیم که وی با محصولات ما چه تغییری می کند . این که تمرکز در تبلیغات بر بیان ویژگی های محصول باشد در ذهن مخاطب پیامی قابل اطمینان نخواهد بود .

پس از نهایی شدن بستر های ایجاد تبلیغات و طراحی محتوای آن باید ابزار تبلیغاتی خود را به درستی انتخاب کنیم . به طور مثال در صنعت چاپ میزان گرم کاغذ برای مخاطب بسیار تاثیر گذار است . ذکر این نکته حائذ اهمیت است که اثر گذاری در  تبلیغات با کاتالوگ به معنای داشتن کاتالوگی با کاغذ گرم بالا و سنگین نیست . بلکه داشتن تناسب در انتخاب نوع مواد اولیه صنعت چاپ از هوشمندی مدیران موفق بازاریابی و تبلیغات خواهد بود . در مقاله های گذشته به طور مفصل به استراتژی بهره گیری از رسانه های مختلف باتوجه به صرفه و فایده آنها اشاره کرده ایم .

اما در انتها باید به یاد داشته باشیم که در حوزه بازاریابی بسیاری از موضوعات با حوزه کشاورزی همخوانی و تطابق دارد . یعنی سه گام اصلی بازاریابی و تبلیغات با سه گام اصلی حوزه کشاورزی که همان کاشت ، داشت و برداشت است شباهت دارد . مدیران موفق تبلیغات و بازاریابی باید همیشه به این نکته توجه داشته باشند که بازاریابی و تبلیغات یک فرایند زمان بر و اثر بخش خواهد بود و برای نیل به اهداف سازمانیشان که بافتن یک فرش نفیس از نخ های تبلیغات و بازاریابی ست باید صبور باشند.

منبع : novik


آیا نیاز به مشاوره در مورد خدمات ما دارید ؟

برای مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر درباره خدمات ما تماس بگیرید

021-41895000

یا در صورت تمایل فرم زیر را تکمیل کنید تا با شما تماس بگیریم

تکمیل فرم

نظرات و سوالات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *