چگونه بدون تلگرام تبلیغات دیجیتال داشته باشیم؟

دیجیتال مارکتینگ بدون تلگرام

پیام‌رسان تلگرام برای اولین بار در سال ۲۰۱۳ رونمایی شد و در اختیار کاربران قرار گرفت. از آن سال تاکنون، هر روز دامنه کاربرد آن در سراسر جهان بیشتر شده است و امروزه نزدیک به ۲۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه در سرتاسر دنیا دارد.

تلگرام در ایران نیز با ثبت رقم بیش از ۴۵ میلیون عضو، به محبوب‌ترین شبکه اجتماعی بین ایرانیان تبدیل شد. این پیام‌رسان، نزدیک به ۶۰% از پهنای باند اینترنت ایران را به خود اختصاص داده بود و کاربران ایرانی تا قبل از فیلتر شدن تلگرام، ۷۰ درصد از کل زمان سپری‎شده در تلگرام را به خود اختصاص داده بودند.

بخوانید: چرا تبلیغات محیطی فراگیرند؟

از این رو، تلگرام در ایران، یک رسانه مهم و تأثیرگذار برای تبلیغات آنلاین بود و تبلیغ‎دهندگان به کمک تلگرام می‌توانستند به تعداد زیادی از مخاطبان خود دسترسی پیدا کنند و محصول یا سرویس خود را به آن‌ها معرفی کنند. تبلیغ‌دهندگان تنها براساس تعداد view-های یک پست و یا براساس تعداد کاربران یک کانال در مورد میزان اثربخشی تبلیغات تلگرامی قضاوت می‌کردند. تبلیغات تلگرامی آمار حرفه‌ای و دقیقی در اختیار تبلیغ دهندگان قرار نمی‌داد.

تبلیغات دیجیتال بدون تلگرام

با فیلتر شدن تلگرام، پیدا کردن یک جایگزین مناسب برای این پیام‌رسان، دغدغه بسیاری از فعالان صنعت دیجیتال مارکتینگ شده است. برخی از فعالان سعی در یافتن بهترین گزینه در میان رسانه‌های اجتماعی دارند.

در این بین شبکه‌های اجتماعی داخلی هنوز نتوانسته‌اند اعتماد صنعت را به خود جلب کنند و به همین دلیل با وجود افت کارایی و صرفه اقتصادی پایین‌تر، تلگرام همچنان یکی از گزینه‌های اصلی بازاریابان دیجیتال است. در کنار تلگرام، اینستاگرام با بیش از ۲۰ میلیون کاربر فعال در ایران، دیگر گزینه مورد انتخاب فعالان صنعت بازاریابی دیجیتال است که البته با توجه به ویژگی‌های خاص رسانه‌ای آن، نمی‌توان اینستاگرام را جایگزین کاملی برای تلگرام تصور کرد.

بخوانید: جستجوی صوتی جادوی تبلیغات آینده

راه‌ حل دیگری که برای جایگزین تبلیغات در تلگرام وجود دارد، استفاده مؤثر از رسانه‌های دیجیتال مانند اپلیکیشن‌ها و وب‌سایت‌هایی است که روزانه مخاطبان زیادی دارند. بسیاری از صاحبان این رسانه‌ها تمایل دارند که بخشی از فضای رسانه خود را به تبلیغات اختصاص دهند و کسب درآمد از تبلیغات، یک جریان درآمدی جدید و پایدار برای آن‌ها به وجود آورده است.

از این رو فعالان بازاریابی دیجیتال می‌توانند از این فضا به‌عنوان جایگزینی برای تلگرام استفاده کنند. در این راستا نقش شبکه‌های تبلیغات دیجیتال می‌تواند بسیار اثربخش باشد.

شما به کمک شبکه‌های تبلیغات دیجیتال می‌توانید در رسانه‌های مرتبط مانند اپلیکیشن‌ها یا وب‌سایت‌ها تبلیغ کنید. اما انتخاب یک شبکه تبلیغات دیجیتال مناسب، همواره یکی از چالش‌های پیش روی تبلیغ‌دهندگان بوده است.

آن دسته از شبکه‌های تبلیغاتی می‌تواند برای تبلیغات برند شما مفید باشد که به مخاطبان زیادی دسترسی داشته باشد و بتواند تبلیغات دیجیتال شما را به‌صورت هدفمند نمایش دهد. در واقع باید بتواند مخاطبان مرتبط با شما را در اپلیکیشن‌ها و وب سایت‌های مختلف پیدا کند و پیام تبلیغاتی شما را به این افراد نمایش دهد.

تپسل، به‌عنوان یک شبکه تبلیغات آنلاین هوشمند فراگیر و با در اختیار داشتن فضای تبلیغاتی برترین اپلیکیشن‌های ایرانی و خارجی و وب موبایل‌ها، به طیف متنوع و وسیعی از کاربران فضای دیجیتال دسترسی دارد.

منبع: زومیت


آیا نیاز به مشاوره در مورد خدمات ما دارید ؟

برای مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر درباره خدمات ما تماس بگیرید

021-41895000

یا در صورت تمایل فرم زیر را تکمیل کنید تا با شما تماس بگیریم

تکمیل فرم

نظرات و سوالات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *