تبلیغات بنری

تبلیغات بنری

این روزها وارد هر وبسایت پربازدیدی که بشوید احتمالاً تعداد زیادی بنرهای رنگارنگ و متنوع خواهید دید که هر کدام مشغول تبلیغ برای خدمات یا محصولات شرکتها و سازمانهای عموما مشهور می باشند و هر کدام از آنها که توجه شما را جلب کند و برای کسب اطلاعات بیشتر بر روی آن کلیک کنید شما را به وبسایت شرکت آگهی دهنده هدایت می کند. این فرایند قرار دادن بنرهای جذاب در وبسایت های پربازدید برای جذب مخاطب اصطلاحاً تبلیغات بنری نامیده می شود.

تبلیغات بنری چگونه ساخته می شوند ؟

تبلیغات بنری در واقع یک لینک ورودی به وبسایت مقصد است که کاربر آنها را در وبسایت های پربازدید مشاهده می کند و با کلیک بر روی آنها به صفحه تعیین شده توسط شرکت آگهی دهنده (صفحه فرود Landing Page) هدایت می شود که در آنجا می تواند محصول خریداری کند و یا در صورت نیاز با آن شرکت تماس بگیرد.

این لینک های ورودی که به صورت معمولی یک قطعه نوشته هستند در تبلیغات بنری در قالب بنرهای گرافیکی که در برخی موارد حتی متحرک هستند قرار می گیرند تا با تصویرسازی مناسب بتوانند توجه کاربر را جلب کنند و آنها را ترغیب به کلیک کردن روی آنها نمایند.

بنرهای استفاده شده در تبلیغات بنری می توانند در سایزهای مختلفی و بسته به جایگاه های موجود و سیاست وبسایت منتشر کننده آنها نمایش داده شوند. رایج ترین سایز ها برای تبلیغات بنری عبارتند از:

  • ۴۶۸ در ۶۰ پیکسل
  • ۳۹۲ در ۷۲ پیکسل
  • ۲۳۴ در ۶۰ پیکسل
  • ۲۱۰ در ۲۴۰ پیکسل
  • ۱۲۵ در ۱۲۵ پیکسل
  • ۱۲۰ در ۹۰ پیکسل
  • ۱۲۰ در ۹۰ پیکسل
  • ۸۸ در ۳۱ پیکسل

سایزهای ذکر شده در بالا لزوماً تنها سایزهای ممکن برای ساخت بنرهای تبلیغاتی نمی باشند و ممکن است برخی از وبسایت ها از سایزهای دیگری هم استفاده کنند ولی به صورت کلی و استاندارد برای تبلیغات بنری از این سایزها استفاده می شود و بنر با سایز ۴۶۸×۶۰ را می توان محبوب ترین سایز برای بنر محسوب کرد.

از نظر ظاهری نیز بنرهای تبلیغاتی استفاده شده در تبلیغات بنری یا به صورت ثابت (با فرمت jpg یا png) و یا به صورت متحرک (gif) ساخته می شوند و بنرهای متحرک که با عوض شدن چند تصویر باعث خلق یک داستان یا یک موضوع خاص می شوند عموماً از محبوبیت و همچنین تاثیر بالاتری برخوردار هستند.

تاثیر تبلیغات بنری در کسب و کارها چیست ؟

در حالت کلی هدف یک کسب و کار از استفاده از خدمات تبلیغات بنری، جذب مخاطب بیشتر و متعاقباً افزایش فروش می باشد. به این صورت که با طراحی یک بنر جذاب که ویژگی های محصول یا خدمات شما را بیان می کنند و بعضاً با ارائه تخفیف و آفرهای وسوسه انگیز می توانید افرادی که این بنر را مشاهده می کنند ترغیب نمایید که بر روی آن کلیک کنند و وارد وبسایت شما شوند و حتی خرید کنند.

ولی آوردن کاربر به وبسایت شما و خرید کردن تنها هدف تبلیغات بنری نمی باشد بلکه باید به جنبه برندسازی این فرایند نیز پرداخت. منظور از این حرف این است که ممکن است (احتمال خیلی زیاد) که کاربر حتی پس از مشاهده بنر شما بر روی آن کلیک نکند و به سادگی از آن عبور کند ولی همین حضور شما در وبسایت های پربازدید باعث شناخته شدن نام و برند شما برای تعداد زیادی از کاربران وب خواهد شد که این کار در بلند مدت باعث افزایش شانس شما برای جذب سهم بیشتری از بازار می شود و زمانی که کاربر به خدمات یا محصولات شما نیاز داشته باشد شما را به خاطر خواهد آورد.

همچنین با توجه به این موضوع که تبلیغات بنری باعث هدایت حجم قابل توجهی از ترافیک اینترنتی به سمت وبسایت شما می شود که شما در حالت عادی قادر به جذب آنها نبودید، این افزایش بازدید و دریافت بک لینک از وبسایت های معتبر و پربازدید باعث بهبود عملکرد شما از نظر بهینه سازی وبسایت SEO می شود.

تبلیغات بنری

هزینه تبلیغات بنری

هزینه تبلیغات بنری را می توان به طرق مختلف مانند بر اساس کلیک، تعداد نمایش و بازه زمانی تعیین و محاسبه کرد. رایج ترین نوع این تبلیغات به صورت PPC یا پرداخت به ازای هر کلیک انجام میشود که در آن، بنر تبلیغاتی شما پس از قرار گرفتن در وبسایت های تبلیغ کننده تا زمانی که تعداد کلیک مشخصی بر روی آن شود باقی خواهد ماند و پس از رسیدن به تعداد کلیک مد نظر غیر فعال می شود. در تبلیغات کلیکی شما برای نمایش بنرتان هزینه ای پرداخت نمی کنید و تنها زمانی از شما هزینه کسر می شود که یک کاربر بر روی بنر کلیک کند و وارد وبسایت شما شود.

یک نوع دیگر از تبلیغات بنری بر اساس تعداد نمایش است که در طی آن طبق توافق شما با شرکت تبلیغ دهنده، بنر شما برای تعداد مشخصی بازدید در آن وبسایت قرار می گیرد. فرض کنید توافق شما برای ۲۰۰ هزار بار نمایش بنرتان می باشد در این حالت شرکت تبلیغ کننده در وبسایت های پربازدید بنر شما را قرار می دهد و تا زمانی که بنر شما به تعداد تعیین شده دیده نشود (فارغ از اینکه بر روی آن کلیک بشود یا نه) آنها را نگه می دارد.

تبلیغات بنری توسط MTeam Media

ما در طراحی کمپین پس از شناخت نیازهای مشتری به طراحی بنرهای تبلیغاتی منحصر به فرد و خلاقانه و انتشار آنها در بسترهای معتبر و مرتبط با حوزه کسب و کار شما می پردازیم. این کمپین ها از طریق ابزارهای مختلف و با استراتژی مشخص، اجرا و بازخوردها در قالب گزارش به مشتری ارایه می گردد.


آیا نیاز به مشاوره در مورد خدمات ما دارید ؟

برای مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر درباره خدمات ما تماس بگیرید

021-41895000

یا در صورت تمایل فرم زیر را تکمیل کنید تا با شما تماس بگیریم

تکمیل فرم

نظرات و سوالات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *