طراحی کمپین تبلیغاتی یکی از مهم ترین کارها برای افزایش فروش است . اکثر وبسایتها برای موفقیت در زمینه سئو، تنها به مراحل پایانی چرخه تولید محتوا توجه میکنند، اینیک اشتباه رایج است که بسیاری از طراحان وبسایت مرتکب آن میشوند.به نظر میرسد که وبسایتها به ابتدای چرخه تولید محتوا (تولید محتوای آموزنده و غنی از اطلاعات مفید) توجهی ندارند.طراحی کمپین تبلیغاتی شما نیاز به تمام توجه خود را معطوف به انتهای چرخه تولید محتوا (جذب ترافیک و جذب حداکثری مخاطب) میکنند. ازنظر من این استراتژی بسیار ضعیف بوده و نگرش صحیحی در آن وجود ندارد. لذا نمیتواند حجم زیادی از ترافیک واجد شرایط مدنظر صاحبان وبسایتها را برای آنها فراهم کند. برنامههای موفق سئو نیاز دارند طراحی محتوای وبسایت بهگونهای انجام شود که نیازهای چرخهی فروش را در تمامی مراحل برآورده سازد.
بهانههایی که مانع موفقیت شما میشوند
زمانی که به طراحان وبسایت گفته میشود که محتوای آموزندهتری را در وبسایت خود قرار دهند تا بتوانند برنامههای سئوی خود را بهتر پیش ببرند، معمولا آنها در پاسخ میگویند:
- ما هیچوقت نمیتوانیم برای چنین موضوعاتی که تا این حد عمومی و کلی هستند و حجم جستجوی بسیار بالایی دارند، رتبه خوبی کسب کنیم.
- ترافیک جذبشده با این روش نرخ تبدیل بازدیدکننده به مشتری کمی دارد.
به نظر میرسد که ترس از عدم موفقیت در رتبهبندی برای یک کلیدواژه مانع از آن میشود که طراحان وبسایت در جهت ایجاد یک محتوای غنی در آن زمینه فعالیتی بکنند. این طرز تفکر میتواند موجب شود که طراحان وبسایتها خلاقیت خود را در این زمینه مورداستفاده قرار ندهند و هیچوقت نتوانند در نتایج جستجوها رتبه خوبی کسب کنند.با ایجاد محتوایی که ازنظر مراحل ابتدایی چرخه فروش نیز غنی باشد و برای کاربران بتواند اطلاعات سودمند و آموزندهای را ایجاد کند شما میتوانید برای کلیدواژههایی که حجم جستجوی زیادی دارند و قادرند ترافیک زیادی را برای وبسایت شما جذب کنند، در نتایج جستجوهای موتورهای جستجوگر رتبه خوبی کسب کنید.
بخوانید : چگونه صفحه فرود بهتری داشته باشید
حمله DDoS
شما حتی میتوانید از رویدادها و وقایع جدید به نفع خود استفاده کنید. برای مثال اخیرا یک حمله DDoS برای بسیاری از شبکهها اتفاق افتاده است. حمله DDoS یا حمله dos مخفف عبارت (denial of service attack) هست. این عبارت به زبان ساده به معنی سرازیر کردن درخواستهای زیاد به یک سرور (کامپیوتر قربانی یا هدف) و استفاده بیشازحد از منابع (پردازنده، پایگاه داده، پهنای باند، حافظه و…) بهطوریکه سرویسدهی عادی آن به کاربرانش دچار اختلال شده یا از دسترس خارج شود.(به دلیل حجم بالای پردازش یا بهاصطلاح overload شدن عملیات سرور).
در این نوع حملهها در یکلحظه یا در طی یکزمان بهصورت مداوم از طریق کامپیوترهای مختلف که ممکن است خواسته یا حتی ناخواسته مورداستفاده قرارگرفته باشند، به یک سرور (با آی پی مشخص) درخواست دریافت اطلاعات میشود و به دلیل محدود بودن قدرت پردازش سرور به کاربران در وضعیت عادی (قدرت سرور را به تعداد کاربرانش در حالت عادی در نظر گرفتهاند نه حالت غیرطبیعی)، مثل حالاتی که کامپیوترهای رومیزی دچار کندی یا توقف کامل میشوند، دچار وقفه در سرویسدهی یا حتی down شدن آن میشود).
دادههای PPC
به دلیل وقوع این حملهها برای بسیاری از شبکهها، حجم جستجو در رابطه با آن افزایش شدیدی داشته است. این فرصت برای یک کمپانی امنیت شبکه فرصت مناسبی است.تا با ایجاد محتوا در زمینه حملههای DDoS حجم زیادی از ترافیک را به وبسایت خود جذب نموده و ترافیک خود را برای یک عبارت جستجوی با حجم جستجوی بالا که رقابت در آن کم است، افزایش دهد و برای آن عبارت در نتایج جستجوهای موتورهای جستجوگر رتبه خوبی کسب کند.این دیدگاه که ترافیک مربوط به محتواهای سطح بالا نرخ تبدیل کاربران به مشتریان کمتری دارند بدین دلیل در میان طراحان وبسایتها رواج یافته است که آنها با توجه به نتایج مربوط به دادههای PPC قضاوت میکنند.
با توجه به اینکه در نتایج مربوط به این نوع ترافیک نرخ تبدیل بازدیدکنندگان به مشتریان کم است، این برداشت غلط برای آنها ایجاد میشود، درحالیکه آنها این نکته را نادیده گرفتهاند که سئو عملکردی متفاوت نسبت به PPC دارد.این دیدگاههای نادرست موجب میشود طراحان وبسایتها انگیزه خود را برای ایجاد محتوای باکیفیت و جامعتر از دست بدهند و متعاقبا پتانسیل جذب حجم زیادی از ترافیک را از دست بدهند.
بخوانید : بازاریابی موبایلی چیست ؟
هدف از ایجاد وبسایتها دادن خدمات به مشتریان است، نه پیش بردن اهداف تیم فروش شما
همیشه به خاطر داشته باشید که هدف اصلی موتورهای جستجوگر این است که وقتی کاربرانی سوالی را در اینترنت جستجو میکنند آنها را به صفحاتی هدایت کند که در آن بتوانند بهترین و جامعترین پاسخ را برای سوالات خود بیابند. بسیاری از این جستجوها به خرید منجر میشود و بسیاری از کاربرانی که سوالی را در اینترنت جستجو میکنند به مشتری تبدیل میشوند، پس به خاطر داشته باشید که باید بتوانید سوالات کاربران را پاسخ دهید.وبسایتهای خوب آنهایی هستند که بهگونهای طراحیشده باشند که به نیاز کاربران پاسخ دهند و تنها در جهت تامین اهداف تیم فروش طراحی نشده باشند.
دقت داشته باشید که شما باید مطالب منحصربهفرد، تاثیرگذار و غنی ازلحاظ اطلاعاتی برای کاربران خود فراهم کنید تا بتوانید به آنها در طول پروسه خرید و تحقیقات لازم پیش از خرید کمک کنید. این کار علاوه بر آنکه موجب میشود شما به افزایش آگاهی بازدیدکنندگان و دادن اطلاعات بیشتر به آنها کمک کرده باشید، میتواند موجب شود کاربرانی که قصد خرید دارند با مطالب وبسایت شما تعامل خوبی برقرار کنند و بتوانند به شما اعتماد کنند تا وارد مرحله خرید شوند.
وبسایتهای B2B
برای مثال بسیاری از وبسایتهای B2B بهصورت رایگان نسخههای آزمایشی، دموها و مظنههای قیمت فروش به مشتریان را به کاربران خود پیشنهاد میکنند و کاربران برای دریافت هریک از این خدمات باید در وبسایت عضو شوند. این نوع از Call to Action (در اینجا منظور درخواست عضویت است) یکی از بهترین روشها برای جذب هدفمند مشتریان است و می-تواند موجب جذب آن دسته از مشتریانی شود که میخواهند پس از تست یک محصول آن را خریداری نمایند.
اما در این روش چه تدابیری برای آن دسته از بازدیدکنندگانی که قصد ندارند اطلاعات تماس خود را با شما به اشتراک بگذارند و قصد ندارند با تیم فروش شما تعاملی برقرار نمایند، اندیشیده شده است؟اگر شما تمام تمرکز خود را بر روی ایجاد محتوایی که منجر به جذب هدفمند مشتریان میشود بکنید، ممکن است شانس بزرگ خود را برای فراهم کردن اطلاعات مفیدی که میتواند برای ایجاد علاقه و تمایل در کاربران و افزایش آگاهی آنها کارآمد باشد را از دست بدهید. ایجاد محتوای باکیفیت و جامع که موجب افزایش اطلاعات کاربران گردد و برای آنها آموزنده باشد میتواند موجب گردد بازدیدکنندگانی که در ابتدای چرخه خرید هستند اطلاعات مفیدی از شما دریافت نمایند و نام برند شمارا بشناسند.
این شناخت میتواند موجب شود که آنها در ادامه چرخه خرید خود زمانی که مراحل تحقیقات آنها به پایان میرسد و تصمیم به خرید میگیرند مجددا به وبسایت شما مراجعه نمایند.علاوه بر این نیاز اصلی یک برنامه سئوی مقاوم داشتن محتوای عمومی است، چنین محتوایی میتواند موجب شود کاربران در هریک از مراحل جستجو و تحقیقات پیش از خرید به وبسایت شما مراجعه کنند و نام شمارا بهعنوان یکی از گزینهها به خاطر بسپارند.
ارتباطات وبسایت خود را گسترش دهید
محتوای وبسایت شما باید بهگونهای باشد که بتواند موجب جذب مشتریانی که در مراحل اولیه چرخه خرید هستند نیز بشود، شما باید برنامههای سئویی برای جذب کسانی که به دنبال اطلاعات بیشتری راجع به محصولات هستند داشته باشد و بتواند به آنها در تمام طول پروسه خرید (تکتک مراحل چرخه خرید) کمک کند.
نتیجهگیری
در برنامههای سئو و بهینه سازی سایت خود هیچگاه تنها به خودتان و اهداف خودتان فکر نکنید، خودخواهی را کنار گذاشته و خواستهها و نیازهای مشتریان را نیز لحاظ کنید زیرا با این روش میتواند در بین مشتریان از محبوبت بسیاری برخوردار شوید و اعتماد آنها را جلب کنید. جزو آن دسته افرادی نباشید که تنها به جذب هدفمند مشتریانی که در مرحله نهایی چرخه فروش هستند فکر میکنند. مشتریان را در تمامی مراحل چرخه خرید راهنمایی و همراهی کنید و با آنها همکاری کنید تا به اهدافشان برسند.
منبع : www.sitesazan.net
نظرات و سوالات کاربران