برای صحبت درباره برگزاری استارتاپ ویکند بهتر است با این موضوع شروع کنیم که استارتاپ و استارتاپ ویکند چیست؟
استارتاپ چیست؟
استارت آپها معمولا به شرکت یا کسب و کاری گفته میشوند که در نتیجه ی کارآفرینی ایجاد شدند و ضمن رشد سریع در جهت تولید راهحلی نوآورانه و دوامپذیر برای رفع یک نیاز موجود در بازار شکل میگیرند. در واقع استارتآپها نیاز به سرمایه اولیه هنگفتی ندارند و با حمایت های مالی اندک به کمک فناوری توسعه پیدا میکنند.
استارتاپ ویکند چیست؟
استارتاپ ویکند یک رویداد آموزشی و تجربی در سراسر دنیا است که در ۳ روز متوالی (معمولا در انتهای هفته) برگزار میشود. در این برنامه شرکتکنندگان پرانگیزهای گرد هم میآیند تا طی ۵۴ ساعت ایدههایشان را مطرح نمایند، تیم تشکیل دهند و هر تیم ایدهای را اجرا کند.
برگزاری استارتاپ ویکند یکی از راههایی است که مخاطبین را برای به واقعیت رسیدن رویاهایشان یاری میکند. استارت آپ ویکند با هدف آشنایی مخاطبین رویداد با ادبیات کسب و کار و مراحل شکل گیری یک ایده، ایجاد انگیزه میان آنان و ترویج و تقویت فرهنگ کارآفرینی برگزار خواهد شد تا شکاف میان آموزش و بازار کار کم رنگ شده و به افزایش کارآفرینی کشور منجر شود.
چرا استارتاپ ویکند برگزار کنیم ؟
هدف اصلی استارتاپ ویکند ها ایجاد راه میانبُر برای خلق شغلهای جدید و تبدیل ایدهها به کسب و کار است و در صنایع مخالف با توجه به ویژگی های خاص آن که نوآوری در آن حرف اول را میزند، استارتآپها میتواند عامل مهمی برای اتصال ایدهها با صاحبان مشاغل و سرمایهگذاران باشد. از دیگر اهداف مهم استارتاپ ویکند می توان به موارد زیر اشاره کرد:
- جذب ایده های نوین
- حرکت به سوی رفاه فردی و رشد اقتصادی جامعه
- سرمایه گذاری و توسعه صنعت
- حرکت به سمت اشتغال افزایی مبتنی بر دانش و مهارت های کارآفرینی در جامعه
- فرهنگسازی برای ایده پردازیهای خلاقانه
- افزایش فرصت های اقتصادی و ایجاد عدالت اجتماعی
فرآیند برگزاری استارتاپ ویکند
استارتاپ ویکندها در سه روز آخر هفته برگزار می شوند که هر یک از روزها دارای برنامه ویژه ای برای مخاطبین می باشد. برگزاری یک رویداد نیازمند برنامه ریزی دقیق و در نظر گرفتن تمامی موارد مورد نیاز از قبیل محل برگزاری، اسکان و پذیرایی و هماهنگ نمودن با مربیان، مدیران، سخنرانان، مستندسازی، فراخوان و جذب شرکت کنندگان می باشد که بایستی مورد توجه قرار گیرد. به طورکلی، فرایند برگزاری یک رویداد شامل سه مرحله ذیل می باشد:
۱- پیش رویداد: فراخوان، جذب شرکت کنندگان، مستندسازی، تبلیغات و پروموشن، دعوت از سرمایه گذاران و…
۲- برگزاری رویداد در سه روز: اجرای برنامه، مستندسازی، پروموشن خبری و…
۳- بعد از رویداد: مستندسازی و ارائه گزارش
خدمات ما برای برگزاری استارتاپ ویکند
- برنامه ریزی: طراحی و برنامه ریزی زیرساخت ها و کلیه مراحل مورد نیاز برای اجرا
- جذب مخاطب: افزایش انگیزه جامعه مخاطب و ترغیب آنها به شرکت در رویداد و خلق ایده
- انتخاب مربیان و سخنرانان: معرفی مربیان و سخنرانان حرفه ای و مجرب به منظور آموزش در کارگاه ها و سخنرانی در برنامه های افتتاحیه و اختتامیه
- تبلیغات و پروموشن: تبلیغ در شبکه های اجتماعی و پروموشن برگزاری رویداد در بستر رسانه های مختلف
- مستندسازی: مستندسازی فرایند برگزاری رویداد همراه با تولید تیزرهای تبلیغاتی
- دعوت از سرمایه گذاران: دعوت از سرمایه گذاران جهت جذب سرمایه گذار برای ایده های برتر در رویداد
- اجرای برنامه: اجرای استارتاپ ویکند گردشگری سلامت