برندینگ دیجیتال چیست؟

برندسازی در فضای مجازی

hand arrange white letters brand 1384 198

برندسازی در فضای مجازی، مجموعه ای از فعالیت ها در اینترنت است که به نام تجاری شرکت ها هویت داده و جایگاه آنها را در بازار نسبت به رقبا مشخص و متمایز می کند. هویت یک شرکت، صرفا یک لوگو، کلمه یا شعار سازمانی نیست. هویت فراتر از کلمات بوده و تصویر ذهنی است که در ذهن مخاطب شما به وجود می آورد. هویت برند شما باید در راستای کار شما باشد. هویت های زیبا و جذاب زمانی که مربوط به حرفه شما و در راستای اهداف شما نباشند هیچ  سود و دستاوردی ندارند. هویت شما باید خلاصه و کوتاه، ساده و قابل درک و دست یافتنی برای عموم باشد. نکته حائز اهمیت این است که هویت های پیچیده یا نشدنی، برند ها و شرکت ها را به بی راهه می برند.

به‌طورکلی، برندینگ راهکاری‌ است برای این‌که برخی ویژگی های یک فرد، یک کسب و کار یا سازمان به گونه ای پررنگ گردد که در نظر عموم با آن ویژگی ها شناخته شود، به‌این‌ترتیب این افراد و سازمان ها در زمینه های کاری خود صاحب اثرگذاری و اعتباری به مثابه یک برند تجاری می شوند. برندسازی از طریق حضور و ارتباط نزدیک با مردم و تعامل و تأثیرگذاری مستقیم و غیر مستقیم بر افراد جامعه به وجود می‌آید. آنچه که سازمان ها و شرکت ها باید برای رسیدن به آن تلاش نمایند، داشتن یک برند  جذاب و قدرتمند است. چیزی که به‌عنوان نمایش معتبری از جنبه‌های جذاب فعالیت‌ها و علایق حرفه‌ای ‌آنها، در رسانه های دیجیتال مطرح می‌شود.

برندسازی دیجیتال یا بازاریابی آفلاین

هنگامی‌که عملکردتان درست باشد، شمارا منحصربه‌فرد می‌کند و مشتریان این تمایز را حس، لمس و تجربه می‌کنند. این کاری است که برندینگ برایتان انجام می‌دهد ولی نمی‌توان این حس را صرفاً از طریق یک پیام بازرگانی به مخاطب القا کرد و از اینجا می‌توان به تفاوت برندینگ و بازاریابی پی برد. در واقع، بازاریابی مشتریان را پیدا می‌کند اما برندینگ آن‌ها را نگه می‌دارد و مصرف‌کنندگان را روزبه‌روز فعال‌تر و مشتاق‌تر می‌کند.

بازاریابی می‌گوید “مرا بخر”. اما برندینگ می‌گوید “این چیزی است که من هستم”و چنین ویژگی‌هایی دارم و اگر دوست داری می‌توانی مرا بخری و به دوستانت معرفی کنی و از من حمایت کنی.

اساسی‌ترین تفاوت میان برندینگ و مارکتینگ این است که بازاریابی سعی نمی‌کند احساسات طولانی‌مدت کاربر را نسبت به محصول شکل دهد و با چند تبلیغ ساده مشتری را متقاعد می‌سازد. از سوی دیگر برندینگ به دنبال ساخت دیدگاه بلندمدت مشتری با استفاده از اهرم‌های استراتژیک یک برند می‌باشد که در آخر با ایجاد وفاداری مشتری را متقاعد به خرید می‌سازد.

تبادل محتوا در بستر رسانه های اجتماعی دنیا

نمودار زیر بیانگر میزان تبادل محتوا در انواع رسانه های اجتماعی  مختلف دنیا بر اساسآمار سال های ۲۰۱۵، ۲۰۱۶ و  ۲۰۱۷ می باشد. به عنوان مثال، تعداد پیام های ارسال شده در واتس اپ، از روند کاملا رو به رشدی برخوردار بوده است به گونه ای که در سال ۲۰۱۵ تعداد پیام ها برابر با ۱۲.۵ میلیون بوده، در حالی که در سال های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ به ترتیب برابر با ۲۰.۸ و ۲۹ میلیون پیام ارسال شده است.

Picture1

 


آیا نیاز به مشاوره در مورد خدمات ما دارید ؟

برای مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر درباره خدمات ما تماس بگیرید

021-41895000

یا در صورت تمایل فرم زیر را تکمیل کنید تا با شما تماس بگیریم

تکمیل فرم

نظرات و سوالات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *