این دو اشتباه برندسازی بسیار رایج هستند

اشتباه برندسازی

امروزه بسیاری از افراد و مشتریان در مورد نحوه طراحی لوگوی خود سوالات بسیار زیادی دارند. در این مقاله می خواهیم  دو درباره اشتباه برندسازی را در اینجا بررسی کنیم

ما در این مقاله قصد نداریم کار کسی را نقد نموده و یا آن را زیر سوال ببریم, مخصوصا زمانی که نکات مثبت بسیار زیادی برای گفتن وجود دارد, خیلی دوست داریم به افراد در زمینه طراحی و پیاده سازی یک کار حرفه ای کمک بسیار زیادی را نماییم.

این متخصص میباشد که میتواند با انجام یک کار هنری بسیار خوب به آن مجموعه یک هویت جدید را بدهد. البته در این زمان اشتباهاتی هم ممکن است به وجود بیاید که طراحان لوگو ممکن است آن را انجام دهند. بعضی از آنها بسیار بد میباشند و باعث خواهد شد که طراح برای آن پول زیادی را پرداخت نکند و بعضی از آنها نسبت به مختصات آن پروژه ممکن است بد به نظر برسند.صرفا کی خواهیم اشتباهات در برندسازی را تکرار نکنیم .

در لیست زیر و در این مقاله به اشتباهاتی اشاره خواهیم نمود که معمولا در این طراحی ها میتوان آنها را دید.

خواه شما یک طراح باشید و برای بالا بردن مهارتهای طراحی خود کوشش نمایید و یا صاحب کسب و کار هستید و قصد دارید تا در مورد نحوه طراحی لوگوی سازمان خود مواردی را بدانید, این مقاله میتواند به شما کمک بسیار زیادی را نماید و جلوی هدر رفتن زمان و حتی پول شما را خواهد گرفت.

بخوانید : اشتباهات رایج در برندسازی

۱ – طراحی بدون خلاصه سازی

این مفهوم در بسیاری از موارد ممکن اشتباه گرفته شده و حتی پیاده سازی شود, ممکن است بعضی از حرفها که در این لیست به آنها اشاره میکنم کمی برای شما نادرست به نظر برسد, ولی تمامی آنها حقیقت دارد. من این اعتقاد را دارم که بسیاری از پروژه های کاری که ما بر روی آنها کار مینماییم کمی احساسات در داخل آنها وجود دارد و یا حتی احساساتی برخورد نماییم.

اگر چه طراحی بدون خلاصه سازی امکان دارد, بسیاری از طراحان سرخود بسیاری از موارد را حذف مینمایند در حالی که میتواند آن مورد برای طراحی لوگو بسیار ایده آل به نظر برسد.

خلاصه سازی میتواند به طراح در طراحی لوگوی مربوطه کمک بسیار زیادی را نماید, و خواسته های شما را از طراحی مشخص سازد. بنابراین این نکته میتواند در شروع یک طراحی خود به خود طراح و مشتری کمک بسیار زیادی را نماید و نبود آن باعث خواهد شد تا طراح به صورت آزادانه طراحی خود را انجام داده که در نهایت شاید کار به درستی از آب در نیاید.

ما در اینجا تنها به بعضی از موارد اشاره نمودیم. بدون خلاصه سازی که مشتری میتواند در اختیار طراح قرار دهد کار نهایی میتواند فاجعه بار باشد. اگر شما کار حرفه ای در زمینه طراحی لوگو میخواهید, بنابراین در مورد کار باید به طراح توضیحات بیشتری را بدهید.

بخوانید : از صفر تا صد لوگو طراحی کنید 

۲ – برای خودتان طراحی کنید

ذات طراحی بیشتر به تجربه و مهارت طراح بستگی دارد و همیشه این سوال به وجود می آید که چه شخصی این لوگو را طراحی نموده است. در صورتی که برای طراحی آن طراح لوگو دشواری های بسیار زیادی را کشیده است. بازدید کنندگان اغلب از این دشواری ها نمیدانند.

شما باید متوجه باشید که هدف ایجاد نمودن لوگو چیست و قرار است چه افرادی را تحت تاثیر قرار بدهد. زمانی که در مورد لوگو مواردی را متوجه شدید و بسیاری از سوالات پاسخ داده شد سپس میتوانید طراحی و تعریف پروژه را آغاز نمایید.

بخوانید : اصول طراجی تبلیغات بنری

این هشدار برای شرکت های متوسط میباشد: فکر نکنید که لوگو میتواند شما را به تمامی هدفها و ایده هایتان برساند. شما تنها با لوگو میتوانید مفاهیمی را به مخاطبان خود منتق منتقل و با آنها صحبت کنید. بنابراین باید طراح بسیار خوب و حرفه ای را برای این کار استخدام نمایید.

منبع : www.gowebsite.ir


به اشتراک بگذاریم

یک پاسخ به “این دو اشتباه برندسازی بسیار رایج هستند”

  1. […] این برند به مشتریان گوش میدهد و اشتباه را تصحیح می کند.اما اگر همان ابتدا از مصرف کنندگان بپرسند که خواسته های آنان چیست، این عذرخواهی نیز لازم نخواهد بود. […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *