اینفلوئنسر کیست؟
اینفلوئنسر (Influencer) در لغت به معنای تاثیرگذار است و در شبکههای اجتماعی به افرادی گفته میشود که معروف و شناخته شده هستند. اینفلوئنسرها، در یک یا چند شبکهی اجتماعی و در حیطهی مشخصی شناخته شده و تاثیرگذارند و در اصطلاحی دیگر به آنها سلبریتی نیز گفته میشود. اما تفاوتی که بین سلبریتی و اینفلوئنسر وجود دارد در این است که الزاما همهی اینفلوئنسرها سلبریتی نیستند و با گسترش اینفلوئنسر مارکتینگ، گاهی افرادی با تعداد دنبال کننده کمتر نیز در دستهی اینفلوئنسرها قرار میگیرند.
اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟
یکی از روشهای جذاب و تاثیرگذار بازاریابی، اینفلوئنسر مارکتینگ یا بازاریابی افراد تاثیرگذار است. در این روش، شرکتها، مخاطبان و مصرف کنندگان خود را به طور غیر مستقیم و به واسطهی چهرههای شاخص، محبوب و معروف هدف قرار میدهند و با تکیه بر نفوذ آنها محصول یا خدمات خود را معرفی میکنند. اینفلوئنسر مارکتینگ تاثیری مشابه بازاریابی دهان به دهان یا ریفرال دارد. این شکل از بازاریابی که در آن فروش و آگاهی از برند به واسطهی معرفی یک مصرف کننده انجام میشود، جزو روشهای تاثیرگذار بازاریابی است. تفاوت اینفلوئنسر مارکتینگ با بازاریابی دهان به دهان در غیرمستقیم بودن آن است.
چرا اینفلوئنسر مارکتینگ؟
اینفلوئنسرها دایرهی گسترده ای از مخاطبان را در حوزه ای مشخص دارند. به همین دلیل برای بازاریابی محصول یا خدمات استفاده از اینفلوئنسر مارکتینگ یک روش هدفمند و زودبازده به حساب میآید که ایجاد آگاهی از برند را نیز به دنیال خود دارد. مهم ترین دلیل این مساله هم آن است درصد بالایی از مصرف کنندگان کالا و خدمات به محتوا و پیشنهاد افراد هم سن و سال و یا به اصطلاح هم فاز خود اعتماد میکنند.
دسته بندی اینفلوئنسرها
اینفلوئنسرها در حوزههای مختلفی فعالیت میکنند که گسترده ترین این دستهها را در زیر مشاهده میکنید.
سبک زندگی
خانواده
آشپزی
عکاسی
گردشگری
مد و زیبایی
سرگرمی
چگونه کمپینهای موفق اینفلوئنسر مارکتینگ بسازیم؟
برای ایجاد کمپینهای موفق، علاوه بر تمرکز روی ایده عالی، باید درباره هدفتان تحقیقات دقیقی انجام دهید تا با اطلاعاتی کامل و خوب، بتوانید کمپین خود را به صورت عالی اجرا کنید.
نظرات و سوالات کاربران