ایده های جالب برای ساخت کمپین تبلیغاتی

ساخت کمپین دیجیتال

 

ایده های جالب برای ساخت کمپین تبلیغاتی

بر اساس نتیاج بدست آمده از مطالعات WordStream، مشخص شد که تجارت های کوچک و متوسط چیزی حدود ۲۵ درصد از بودجه تبلیغات کلیکی خود را کاملاً هدر می دهند و این مقدار پول، بسیار زیاد است. اگر شرکت ها بخواهند همین طور کورکورانه و مدیریت نشده به صرف پول در کانال های تبلیغاتی بپردازند، در دراز مدت با هزینه های فاجعه باری مواجه خواهند شد. پس نگذارید این اتفاق برای شما هم رخ بدهد. اگر شما صاحب یک تجارت هستید و یا مدیر تیم بازاریابی تان علاقه مند به تولید نرخ بازگشت سرمایه مثبت (ROI) از ساخت کمپین تبلیغاتی شرکت است، پیشنهاد می کنم که این پنج راه آسان برای خلق ایده های خارق العاده را از دست ندهید.

راهکارهای خلاقانه برای تجارت شما

ساخت کمپین تبلیغاتی در اوایل سال ۲۰۱۵ شرکت چیپس “Lay’s” رسما شروع سومین سال مسابقه “Do Us A Flavor” را اعلام کرد. در این کمپین آنها از مردم سراسر جهان خواستند که برای ساخت پرفروش ترین طعم های بعدی شرکتشان به آنها ایده بدهند. آنها برای این مسابقه چنان طرح جذابی پیاده کردند که همه طرفدارانشان را برای شرکت در آن، هیجان زده کردند.

بر اساس آمارهای ارائه شده توسط این شرکت، در سال ۲۰۱۴ آنها چیزی بیش از ۱۴ و در سال ۲۰۱۳ بیش از ۳٫۸ میلیون شرکت کننده در مسابقاتشان داشتند.

نکته ای که در این ماجرا نهفته، این است که به جای صرف هزینه های هنگفت برای تحقیقات دقیق و زمان بر می توانیم روی راه اندازی مسابقات هزینه کنیم تا از راهی آسانتر و بعضا کم هزینه تر به بهترین ایده ها و نتایج دست یابیم. با این کار این خود مردم هستند که انتخاب می کنند طرح یا محصول بعدی شرکت چگونه باشد.

مشخصا طراحی مسابقه یکی از بهترین استراتژی ها است، چرا که پتانسیل این را دارند که قوی ترین تعامل با برند را ایجاد کنند که به نحوی می توان آن را به افزایش فروش نیز تعبیر کرد. گرچه خیلی از شرکت ها آنقدر بزرگ و قوی نیستند که همانند Lay’s بتوانند جایزه یک میلیون دلاری برای برنده مسابقه خود تعیین کنند، اما با این حال هنوز هم جوایزی در حدود ۱۰۰ دلار نیز می تواند مردم را به هیجان در آورد.

یک پیشنهاد خرید رایگان ارائه دهید

برای ساخت کمپین تبلیغاتی بدانید که هیچ مشتری ای نمی تواند در برابر یک پیشنهاد رایگان مقاومت کند! بر اساس مطالعات انجام شده مشخص شد که اضافه کردن نمونه هایی به خرید مشتریان به شکل چشمگیری خرید آنها را در آینده تکرار خواهد کرد و شانس معرفی شرکت به دیگران را افزایش خواهد داد. دو یافته مهم از این گزارش به شرح زیر است.

مشتری ها برای دریافت جایزه های بیشتر باز می گردند.
بر اساس تجربیات اثبات شده بیش از ۹۰ درصد گیرندگان جوایز رایگان، به دلیل تجربه شیرینی که برایشان ساخته اید، دوباره برای خرید بیشتر به فروشگاه یا شرکت شما باز می گردند.
همچین در ساخت کمپین تبلیغاتی به این موضوع توجه کنید  که خریداران همیشه به چیزهای اضافه بر خریدشان که به آنها می دهید، واکنش مثبت نشان می دهند.
۶۵ درصد از گیرندگان هدایای رایگان تمایل دارند تا تجربه خرید خوبشان را در فضای مجازی و یا حتی دنیای واقعی با دیگران به اشتراک بگذارند.
شاید برایتان عجیب باشد، اما هدیه دادن برای تجارت شما سودآور است! در بسیاری از موارد متقبل شدن هزینه های اندک برای اینکه نمونه هایی از محصولاتتان را به مشتری هدیه دهید، به فروش بیشتر و سودآوری خارق العاده می انجامد.

بر اساس اولویت های کارتان در موتورهای جستجو بازاریابی کنید

وقتی عبارت “پیراهن” را در گوگل جستجو می کنم، سه نتیجه اولی که می بینم مربوط به شرکت های Men’s Wearhouse ، Macy’s و Nordstrom است. موتور جستجوی مورد علاقه هر شخص، بر این باور است که در میان ۴۰,۷۰۰,۰۰۰ نتیجه به دست آمده، این سه مهمترین برند های مربوط به عبارت “پیراهن” هستند.

جای تعجب نیست که برندهای جهانی بالاترین رتبه ها را در کلمات کلیدی پر رقابت، از آن خود کنند. این درحالی است که شرکت های دیگر باید در آرزوی این بمانند که شاید روزی در یکی از این کلمات کلیدی پررقابت در رتبه های اول قرار بگیرند.

اما چاره ی این کار چیست؟

چاره این است که تمامی شرکت ها چه کوچک و چه بزرگ، کلمات کلیدی شان را درست بر اساس ارتباط با کارشان اولویت بندی کنند. به عبارت دیگر باید گفت که اگر چه کلمات کلیدی رایج، جستجوی بالایی دارند، اما همان سه یا چهار کلمه کلیدی اصلی مرتبط با تجارتتان سودآوری بیشتری برایتان دارد و از طریق آنها بهتر می توانید با مشتری ارتباط برقرار کنید، پس بیشتر بر روی آنها متمرکز شوید.

برای روشن شدن موضوع به مثال زیر نگاهی بیندازیم:

فرض کنید شما صاحب یک فروشگاه کتونی مردانه هستید. در اینجا کلیدواژه “کفش” می تواند یک کلمه کلیدی رایج برای شما باشد و کلمه “کتونی مردانه” کلمه کلیدی مرتبط با کار شما باشد. گرچه کلمه “کفش” به خاطر کلی بودن، جستجوی بسیار بالایی دارد اما به احتمال بالا آقایی که به دنبال خرید کتونی در اینترنت است، بین دو کلمه “کفش” و “کتونی مردانه”؛ دومی را انتخاب خواهد کرد، چرا که او را زودتر به هدف خواهد رساند.

اما اگر به جای “کتونی مردانه” روی “کفش” متمرکز شوید، با ترافیک کاذب و بیهوده مواجه خواهید شد و خانمی که به دنبال کفش بلند یا مادری که به دنبال کفش بچگانه برای دخترش است هم به سایت شما می آید و دست خالی از آن خارج می شود.

به همین دلیل است که توصیه می کنیم روی کلید واژه های دقیقا مرتبط با کارتان متمرکز شوید.

با یک ستاره کوچک در حال پیشرفت همکاری کنید

یرای ساخت کمپین تبلیغاتی ، خیلی از شرکت ها و برندها به این معتقدند که اگر ستاره ها و چهره های مشهور با محصولات آنها روی یک فرش قرمز عکس بگیرند، دیگر به آرزوی دیرینه شان خواهد رسید و کسب و کارشان یک شبه از این رو به آن رو می شود. اما این یک اشتباه گران قیمت است که نباید گرفتار آن شد. ما برای شما راهکار ارزان تر و البته پربازده تری داریم.

نمی دانم تا به حال عبارت تأثیرگذاران کوچک به گوشتان خورده یا نه. تأثیرگذاران کوچک، افراد نیمه مشهوری هستند که در یوتیوب، تلگرام، اینستاگرام یا شبکه های دیگر فعالیت دارند. مردم آنها می شناسند و کارهایشان را دنبال می کنند (آنها معمولا چیزی حدود صدهزار نفر فالوئر دارند).

بر اساس تحقیقات انجام شده، چون این افراد، از افراد عادی هستند و نه از بازیگران و افراد مشهور پرزرق و برق، مردم آنها را از خودشان می دانند و ارتباط بهتری با آنها برقرار می کنند. بر اساس این تحقیقات اگر این افراد در پست های خود چیزی یا محصولی را پیشنهاد کنند، ۸۲ درصد از مردم آن را دنبال می کنند.

بخوانید: کمپین رسانه ای برای کمپین های تبلیغاتی چگونه است؟

مصداق بارز این مسئله دختر ۱۶ ساله ای به نام “بلیر فولر” بود که سابقا به در کانال یوتیوب خود ویدیو می گذاشت و اتفاقا طرفداران زیادی هم داشت. مدتی بعد یک شرکت کفش زنانه با او قرار داد بست و او در ویدیو های خود، برند آنها را به مردم معرفی کرد. شاید باورش سخت باشد، اما فروششان واقعا متحول شد و با سود خیلی بالایی مواجه شدند. اتفاقا آن دختر هم خیلی مشهورتر شد و بعدها وارد عرصه بازیگری شد. قرارداد آنها واقعا یک معامله دوسر برد بود.

اکنون از نمونه های ایرانی این افراد عرفان علی رضایی (کمدین اینستا گرمی) و سروش رضایی (سازنده انیمیشن های سوریلند) را در ذهن دارم. خب اگر تا به حال از این بعد به این قضیه نگاه نکرده بودید همین حالا دست به کار شوید و با گشتی در اینترنت چند فرد تأثیرگذار کوچک و فعال را پیدا کنید و با آنها درباره یک معامله دوسر برد مذاکره کنید.

تجارت خود را موبایل محور کنید

در ساخت کمپین تبلیغاتی نتایج تحقیقات اخیر حاکی از آن است که ۵۰٫۳ درصد از ترافیک دریافتی تمام تجارت های الکترونیک از موبایل های هوشمند است. در زمان کنونی، تکنولوژی به سمت و سویی پیش رفته که مردم عملا با موبایل هایشان زندگی می کنند. اما متاسفانه بسیاری از کسب و کارها هنوز در همان وادی قدیم سیر می کنند و وب سایت موبایلی بسیار ضعیف با سرعت لود اندک به کاربر ارائه می کنند. در نتیجه کاربر ناچار است خرید خود را تا دستیابی به یک کامپیوتر یا لپ تاب به تأخیر بیاندازد و یا این قدر کلافه شود که کلا از خریدش صرف نظر کند. از این روی لازم است که روی ورژن موبایلی سایت خود، حسابی سرمایه گذاری کنید تا خیل عظیم خریداران آنلاین تان را از دست ندهید.

نظر خود را درباره مقاله راه اندازی کمپین تبلیغاتی بنویسید

منبع: راتین


آیا نیاز به مشاوره در مورد خدمات ما دارید ؟

برای مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر درباره خدمات ما تماس بگیرید

021-41895000

یا در صورت تمایل فرم زیر را تکمیل کنید تا با شما تماس بگیریم

تکمیل فرم

نظرات و سوالات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *