انواع شرکت تبلیغاتی و مراحل توسعه تبلیغات

 

یک شرکت تبلیغاتی شرکتی است که ایجاد می‌شود تا تعیین کند که آگهی‌های تبلیغاتی “ چه کسی؟”، “در کجا؟” و “چگونه؟” به مشتری ارائه می‌شوند.

شرکت تبلیغاتی کاملا مستقل از مشتریان خود است.

اصلی‌ترین هدف شرکت تبلیغاتی این است که اطمینان حاصل کند که محصول مشتری به موثرترین شکل ممکن به فروش خواهد رسید.

شرکت تبلیغاتی به طور معمول دارای متخصصینی در زمینه‌های مختلف است تا بتواند به مشتریان خود برای رسیدن به اهدافشان به صورت ساده و آسان کمک کند.

عمده‌ترین مشتریان شرکت تبلیغاتی شامل: سازمان‌های غیر انتفایی، موسسات حقوقی، سازمان‌های دولتی و کسب و کار، می‌باشند.

انواع گوناگونی از شرکت‌ تبلیغاتی با کارکردهای مختلف وجود دارند از جمله:

شرکت خدمات کامل

فعالیت اینگونه شرکت‌ها، تحقیق، ساخت، برنامه‌ریزی، تولید آگهی و انتخاب رسانه می‌باشد.

سایر خدمات توسط شرکت‌های خدمات کامل ارائه می‌شوند که این خدمات شامل آموزش‌های فروش، ارتقاء فروش، برنامه‌ریزی بازار استراتژیک، مدیریت رویداد، طراحی پکیج، نمایشگاه‌های تجاری و روابط عمومی است.

شرکت خلاقیت

کار شرکت‌های خلاقیت فقط برای خلق تبلیغات واقعی و نیز ایجاد تم‌های تبلیغاتی جالب و خلاقانه و همچنین تولید تبلیغات اصلی و نوآورانه است.

مشتری‌ای که با یک شرکت خلاقیت قرارداد می‌بندد، باید همچنین با یک شرکت تبلیغاتی دیگر برای انجام سایر خدمات اداری مربوط به تبلیغات نیز قرارداد ببندد.

شرکت تخصصی

یک شرکت تخصصی خدماتش را در یک صنعت خاص از قبیل املاک، مالی، پزشکی، آموزش و پرورش یا یک عملکرد خاص از جمله روابط عمومی، تحقیق، بازاریابی و اینترنت ارائه می‌دهد.

در حقیقت شرکت‌های تخصصی فقط در یک زمینه‌ی خاص فعالیت می‌کنند.

شرکت داخلی

شرکت‌های داخلی متعلق به تبلیغ کنندگان هستند.

شرکت‌های داخلی تشکیل شده و تحت نظارت خود شرکت هستند.

آنها تمامی کارکردهای مربوط به تبلیغ محصول شرکت را مانند شرکت خدمات کامل انجام می‌دهند.

اکثر شرکت‌ها، شرکت داخلی را به دلیل کاهش قیمت‌های شرکتشان تاسیس می‌کنند.

یک شرکت ممکن است فقط از شرکت داخلی خود استفاده کند و یا ممکن است با یک شرکت خارجی برای همکاری با شرکت داخلی خودش قرارداد ببندد.

شرکت تعاملی

شرکت‌های تعاملی به دلیل خدماتی که ارائه می‌دهند، کمی متفاوت‌تر از دیگر شرکت‌ها هستند.

آنها خدماتی از قبیل طراحی و توسعه‌ی شبکه، مشاوره‌ی تبلیغاتی و بازاریابی موتور جستجو ارائه می‌دهند.

شرکت‌های تعاملی نسبت به دیگر شرکت‌ها در خصوص استفاده ار اینترنت بسیار رایج‌تر هستند.

شرکت خرید رسانه

یک شرکت خرید رسانه شرکتی است که از رادیو و تلویزیون، زمان خریداری می‌کند و سپس آن زمان را به سایر شرکت‌ تبلیغاتی و تبلیغ کنندگان می‌فروشد.

شرکت‌های خرید رسانه همچنین به تبلیغ کنندگان کمک می‌کنند تا برای استراتژی برنامه‌های رسانه‌ای، برنامه‌ریزی کنند.

شرکت‌های خرید رسانه‌ای به طور معمول زمان و فضای زیادی از ایستگاه‌های رسانه‌های مختلف خریداری می‌کنند و به این صورت درصد تخفیف زیادی شامل آنها می‌شود و همین باعث می‌شود آنها بتوانند زمان رادیو و تلویزیون را به قیمت پایین به شرکت تبلیغاتی های کوچک و و سایر مشتریان خود بفروشند.

شرکت رسانه‌های اجتماعی

این شرکت‌ها مختص ارتقاء محصول مشتریان در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مختلف از جمله سایت‌های شبکه‌های اجتماعی، انجمن‌های گفتگو، بلاگ‌ها، میکروبلاگ‌ها و سایت‌های Q&A می‌باشند.

دو سرویس اصلی که توسط شرکت‌های رسانه‌ها‌ی اجتماعی به مشتریان توصیه می‌شود مدیریت اعتبار آنلاین و بازاریابی شبکه‌های اجتماعی هستند.

شرکت ارتباطات بهداشتی

این شرکت‌ها خدمات بازاریابی و ارتباطات استراتژیک را برای صنایع علوم و صنایع بهداشت ارائه می‌دهند.

شرکت آموزش پزشکی

شرکت‌های آموزش پزشکی محتوای آموزشی برای صنایع علوم انسانی و صنایع بهداشت تهیه می‌کنند.

دو حوزه‌ی تخصصی که این شرکت‌ها ادامه می‌دهند، مراقبت‌های پزشکی و گسترش و پیشرفت آموزش می‌باشد.

اهمیت تبلیغات

امروزه تبلیغات نقش بسیار مهمی در عصر رقابت ایفا می‌کند.

تبلیغات یکی از فاکتورهایی است که برای همه در زندگی روزمره امروز ضروری است، چه تولید کننده، چه معامله گران و چه مشتری. تبلیغات بخش بسیار مهمی است.

بیایید نگاهی به چگونگی و جایی که تبلیغات مهم است بیندازیم.

تبلیغات برای مشتریان مهم است:

فقط تلویزیون یا یک روزنامه و یا یک شبکه‌ی رادیویی را بدون تبلیغات تصور کنید!

نه! هیچکس نمی‌تواند هرگز چنین چیزی را تصور کند.

تبلیغات نقش بسیار پررنگ و مهمی در زندگی مشتریان ایفا می‌کند.

مشتریان افرادی هستند که محصول را تنها پس از اطلاع از موجودیت آن در بازار خرید می‌کنند.

اگر محصول تبلیغ نشود هیچ مشتری و خریداری برای شناخت محصول نخواهد آمد چه برسد به خرید محصول، حتی اگر آن محصول برای آنها مفید باشد.

نکته‌ی دیگری که وجود دارد این است که تبلیغات به مردم کمک میکنند تا بهترین محصولات را برای خودشان، فرزندانشان و خانواده‌شان پیدا کنند.

وقتی با جایگاه و رتبه بندی محصولات آشنا می‌شوند، قادر به مقایسه‌ی محصولات و در نهایت، خرید بهترین محصولی که به دنبالش بوده‌اند، خواهند بود و اینگونه پول ارزشمند خود را به بهترین شکل هزینه کرده‌اند.

بنابراین تبلیغات بسیار برای مشتریان مهم است.

تبلیغات برای فروشندگان و شرکت‌های تولید کننده‌ی محصولات بسیار مهم است. بله! تبلیغات نقشی بسیار حیاتی برای تولید کنندگان محصولات و همچنین فروشندگان محصولات ایفا می‌کند زیرا:

تبلیغات به افزایش فروش کمک می‌کنند:

تبلیغات به تولید کنندگان و یا شرکت‌ها کمک می‌کنند تا رقیبان خود را شناخته و برنامه‌ریزی کنند تا سطح رقابت را بالا ببرند.

اگر هر شرکتی بخواهد محصول جدیدی را به بازار معرفی کند، تبلیغات بستر آن را فراهم خواهد کرد و به مردم کمک می‌کند از محصولات جدید آگاه بوده و بتوانند آن را تهیه و استفاده کنند.

تبلیغات همچنین به نشان دادن حسن نیت شرکت و به دست آوردن وفاداری مشتری پس از مدتی کوتاه، کمک می‌کند.

تبلیغات برای جامعه نیز اهمیت دارد:

تبلیغات به آموزش مردم نیز کمک می‌کند.

برخی از مسائل اجتماعی از قبیل کودکان کار، مصرف مشروبات الکلی، کشتار دختران، سیگار کشیدن، آموزش برنامه‌ریزی خانوادگی و غیره وجود دارد که تبلیغات با آنها دست و پنجه نرم می‌کنند.

بنابراین تبلیغات نه تنها نقش مهمی در فروش محصولات در زمینه‌های مختلف دارد، همچنین نقش بسیاری حیاتی در جامعه ایفا می‎‌کنند.

مراحلی که شرکت تبلیغاتی در روند تبلیغات طی می‌کند.

“تقاضای جمعی تقریبا به طور کامل از طریق توسعه تبلیغات ایجاد شده است”

برای توسعه‌ی تبلیغات و گرفتن نتیجه‌ی بهتر لازم است فرآیند تبلیغات گام به گام دنبال شود. مراحلی که در زیر آمده است، مراحل مربوط به روند تبلیغات هستند که عبارتند از:

مرحله ۱٫ خلاصه سازی: شرکت تبلیغاتی در مورد خدمات یا محصولی که باید تبلیغ شود و تجزیه و تحلیل سازمانی بر روی آن انجام گیرد، باید سعی کند محتوای بسیار خلاصه‌ای استفاده کند.

مرحله ۲٫ دانستن اهداف: شرکت تبلیغاتی باید در ابتدا بداند که هدف از تهیه‌ی تبلیغات چیست و اینکه چه پیامی قرار است به مشتریان منتقل شود؟!

مرحله ۳٫ تحقیق: این مرحله شناسایی رفتار بازار، شناخت رقبا، چگونگی تبلیغاتی که آنها استفاده می‍‌کنند، اینکه پاسخ مشتریان چه خواهد بود ، دسترسی منابع لازم در این فرآیند و غیره را شامل می‌شود.

مرحله ۴٫ مخاطب هدف: گام بعدی، شناسایی مشتریان مورد نظر است که به احتمال زیاد محصول را می‌خرند.

هدف باید به درستی شناسایی شود. برای مثال، اگر محصول یک نوشیدنی سالم برای رشد کودکان است، بنابراین مشتریان مورد نظر والدینی هستند که می‌خواهند آن را برای کودک خود تهیه کنند، نه کودکانی که قرار است این محصول را استفاده کنند.  

مرحله ۵٫ انتخاب رسانه: حال که مشتریان مورد نظر توسط شرکت تبلیغاتی شناسایی شده‌اند، متخصصین یک شرکت تبلیغاتی باید رسانه‌ی مناسب برای تبلیغات را به نحوی انتخاب کند که مشتریانی که در مورد محصول مطلع شده‌اند و مایل به خرید هستند به راحتی و با موفقیت به دست آیند.

مرحله ۶٫ تنظیم بودجه: بودجه‌ی تبلیغات باید به نحوی تنظیم شود که در طول فرآیند تبلیغات با هیچ کمبود مالی و یا زیاد آمدن بودجه مواجه نشوند و همچنین هیچ ضرری برای شرکت وجود نداشته باشد.

مرحله ۷٫ طراحی و ایجاد آگهیابتدا طراحی اگهی که نمای کلی از آگهی بر روی کاغذ است توسط کپی رایتر شرکت تبلیغاتی تهیه شده و سپس ایجاد آگهی واقعی با کمک مدیران هنری و پرسنل خلاق شرکت تبلیغاتی انجام می‌شود.

مرحله ۸٫ تکمیل آگهی: در این مرحله آگهی ساخته شده توسط متخصصین شرکت تبلیغاتی دوباره آزمایش شده و آگهی دوباره تعریف می‌شود تا برای ورود به بازار کامل شده باشد.

مرحله ۹٫ زمان و مکان تبلیغ: گام بعدی تصمیم گیری در خصوص زمان و مکان نمایش تبلیغ است.

مکان بر اساس مشتریان مربوطه انتخاب می‌شود.

درست در جایی که تبلیغات بیشترین و واضح‌ترین اثر را می‌تواند بر مخاطبانش داشته باشد، نهایی شدن زمان تبلیغات در رسانه‌های منتخب از طریق بخش ترافیک شرکت‌ تبلیغاتی انجام خواهد شد.

مرحله ۱۰٫ اجرا: در نهایت تبلیغات توسط متخصصین شرکت تبلیغاتی با خلاقیت فراوان ، در مکان و زمانی مناسب در بازار پخش می‌شود.

مرحله ۱۱٫ عملکرد: آخرین گام این است که عملکرد آگهی را از لحاظ پاسخ از مشتریان قضاوت کنید.

اینکه آیا آنها از تبلیغات و محصولات راضی هستند یا نه؟

آیا آگهی به همه افراد مورد نظر رسیده است؟

آگهی به اندازه کافی برای رقابت با دیگر رقبا توانا بود؟ و غیره.

هر گام توسط متخصصین شرکت تبلیغاتی به درستی مطالعه شده و تغییرات لازم بر روی آنها انجام گرفته است.

اگر این مراحل به درستی دنبال شوند، این یک شروع موفق برای محصول در بازار خواهد بود.


به اشتراک بگذاریم

خدمات ما
our services