اصول نوشتن کپشن های جذاب برای شبکه های اجتماعی (۲)

اول مقاله قبلی را بخوانید:

اصول نوشتن کپشن های جذاب برای شبکه های اجتماعی (۱)

 

کپشن ها، یکی از پرکاربردترین و مهم ترین عوامل موفقیت در شبکه های اجتماعی است و منجر به موفقیت قابل توجهی در بسترهای مجازی می گردد چرا که تنها تصاویر و ویدئوها نمی توانند مخاطب را به سمت پست منتشر شده جذب کنند و در این بین، محتواها نقش بسیار پررنگی را ایفا می کنند. با خلق یک عنوان جذاب و آغاز متن با جمله ای خلاقانه می توان میزان نرخ بازدید و تعداد دنبال کنندگان را به طرز شگفت انگیزی افزایش داد. در مقاله «چگونه در شبکه های اجتماعی، کپشن های جذاب بنویسیم؟(۱)»به چند اصل از شیوه های نگارش کپشن های جذاب و مناسب اشاره شد. در مقاله حاضر نیز به تعدادی دیگر از اصول نگارش کپشن پرداخته می شود.

5a2e0f141900001700035947

استفاده از شکلک ها و ایموجی ها

یکی از راه هایبیان احساسات که بر اساس آن حس، متنی نوشته می شود، استفاده از شکلک ها و ایموجی ها در ابتدا و آخر متن کپشن هاست. به کارگیری شکلک های کارتونی که در اکثر گوشی های هوشمند قابل دسترس است به سادگی به جذب مخاطب کمک می کند. به عنوان مثال اگر پست شما راجع به یک تجربه غذایی می باشد سعی کنید از ایموجی های مربوط به آن غذا در پست های خود استفاده کنید، این کار در زیبایی و دیده شدن کپشن شما بسیار مهم است. البته نا گفته نماند که افراط و زیاده روی در این کار اثر منفی را به همراه دارد.

هماهنگی حروف متن کپشن

بهتر است که در کپشن های خود از یک نوع حروف استفاده نمایید یا فارسی یا لاتین. زیرا در غیر این صورت،موجب بهم ریختگی و آشفتگی در کپشن شما می شود و خوانایی را از دست می دهد و این امر به هیچ وجه خوشایند مخاطبین نخواهد بود.

 

معرفی سایر شبکه های اجتماعی

اگر در سایر شبکه های اجتماعی نیز دارای یک پیج اختصاصی هستید، بهتر است که در کپشن های خود، دیگر شبکه های اجتماعی برند خودتان را نیز معرفی نمایید.با این کار شما به مخاطبانتان این فرصت را می دهید تا شما را در دیگر شبکه های اجتماعی نیز دنبال کنند و میزان تعداد فالوئر شما در سایر شبکه ها به طرز قابل توجهی افزایش یابد.

در هر شبکه از زبان همان شبکه استفاده کنید

هر شبکه اجتماعی، جهت ارتباط با مخاطبین خود، بسته به هدف اصلی شبکه، دارای یک زبان منحصر به فرد می باشد. به عنوان مثال برای موفقیت در شبکه اجتماعی لینکدین، می بایست از یک لحن جدی استفاده نمود. در صورتی که به کارگیری زبانی خشک و جدی در محیط فیس بوک، منجر به موفقیت نخواهد شد. در مقابل، به منظور موفقیت در شبکه اینستاگرام، می بایست از لحنی صمیمی و پر انرژی استفاده نمود تا بتوان هر روز موفقیت بیشتری را در این بستر اجتماعی مجازی کسب نمود.

استفاده از موضوعات داغ روز

به روز بودن و انتشار به موقع خبرها و موضوعات روز می تواند تاثیر به سزایی در موفقیت شما داشته باشد. چرا که با انتشار یک خبر داغ در رسانه ها و فضاهای مجازی، اذهان مخاطبین به سمت آن موضوع سوق پیدا کرده و بیشتر گرایش دارند تا حوالی موضوعات روز محتوا ببینند و از اخبار لحظه ای جامعه خود و سایر جوامع خارجی مطلع شوند.

 


آیا نیاز به مشاوره در مورد خدمات ما دارید ؟

برای مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر درباره خدمات ما تماس بگیرید

021-41895000

یا در صورت تمایل فرم زیر را تکمیل کنید تا با شما تماس بگیریم

تکمیل فرم

نظرات و سوالات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *