اشتباهات رایج در دیجیتال مارکتینگ

 

اشتباهات دیجیتال مارکتینگ

 

همه ما می‌دانیم که سرعت اتفاقات در دنیای دیجیتال مارکتینگ سریع است، این امر باعث می‌شود که به درس‌های گذشته توجه کافی نداشته باشیم. توسعه آگاهی و درک اشتباهات گذشته یکی از بهترین راه حل ها برای رسیدن به موفقیت در آینده است. وقتی ما به چگونگی راه اندازی دیجیتال مارکتینگ در برندهای مختلف نگاه می‌کنیم، متوجه می‌شویم که بسیاری از اشتباهات تکراری هستند. دوری‌کردن از این اشتباهات می‌تواند مسیر کمپین ما را برای رسیدن به اهداف کسب و کار هموار‌تر کند.

در ادامه این مقاله به تعدادی از اشتباهات بزرگ در دیجیتال مارکتینگ اشاره می‌کنیم.

مشخص نکردن هدف
جمله‌ایی وجود دارد به این معنی که ” نبود برنامه‌ریزی، برنامه‌ریزی برای شکست است”

شما باید قبل از شروع اجرای دیجیتال مارکتینگ خود، مجموعه‌ایی از اهداف را مشخص کنید.

بدون اهداف، هرگز نمی‌توانید موفقیت خود را مورد ارزیابی قرار دهید یا مناطقی را شناسایی کنید که کمپانی شما نیاز به پشتیبانی بیشتر یا تغییر استراتژی درآن ها دارد.

به این نکته هم باید توجه کرد که توجیه کردن سرمایه‌گذاری در دیجیتال مارکتینگ، بدون هدف کاری دشوار و بیهوده می باشد.

توجه نداشتن به تجزیه و تحلیل‌ها

وقتی بحث دیجیتال مارکتینگ در میان باشد، کمپین‌ها باید به شکلی منظم و مرتب عملکرد کسب و کارها را بررسی کنند و این امر مستلزم نگهداری و نظارت لحظه ایی می باشد.

هنگامی‌ که عملکرد کمپین را مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌دهید، مهم است که روی تصویر کلی تمرکز کنید. این به معنای آن نیست که باید هر روز ماتریس بازدیدکنندگان وب سایت خود را تغییر دهید بلکه شما باید به روند کلان آن توجه داشته باشید. به عنوان مثال، کانال هایی که بیشترین میزان ترافیک را فراهم می کنند، ممکن است کمترین کیفیت را ارایه دهند، بنابراین فقط در ارجاع ترافیک به شما یک نتیجه ناقص از عملکرد را به شما می‌دهند.

عدم ارزیابی

ارزیابی مداوم، برای موفقیت شما در بازاریابی دیجیتال ضروری است. توجه نکردن به نتیجه‌گیری در مورد این‌که چه چیزی کار می‌کند و چه چیزی اشتباه است می‌تواند پیامد‌های بدی برای موفقیت کمپین شما داشته باشد. برای اطمینان از این که کمپانی در مسیر درست حرکت می‌کند و بهترین فرصت‌ها را برای رشد در اختیار دارد، ارزیابی بهترین اولویت است.

هدف‌گذاری اشتباه مخاطبان هدف
طولی نمی‌کشد که حتی بزرگترین شرکت‌های بازاریابی در صورت انتخاب اشتباه مخاطبان هدف خود با شکست مواجه شوند. در بازاریابی دیجیتال مخاطبان همه چیز هستند.

ممکن است شما تبلیغی را برای گوشی های همراه بنویسید که از نظر شما عالی است اما اگر برای مخاطبان واقعی شما حس متفاوتی را ایجاد نکند، عملا تبلیغ شما هیچ نتیجه‌ای در بر نخواهد داشت. شما باید وقت خود را صرف شناخت و صحبت کردن با مخاطبان واقعی خود کنید، بدانید که مشکل آن‌ها چیست؟ چه نوع گفتاری آن‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد؟ از چه کلماتی برای شرح آن که چه چیزی می‌خواهند استفاده می‌کنند؟ و……………….

دانستن این پاسخ ها کلیدی برای رسیدن به مخاطبان مورد هدف شماست.

با هرجریان داغی درفضای مجازی همراه می‌شوند
همیشه یک تعادل ظریف بین جریان ثابت و ماندگار و توجه به ترندها (TREND) وجود دارد.

اگر می‌خواهید در بازاریابی دیجیتال موفق باشید، بودن در صدر روند‌ها و تغییرات عاملی مهم و ضروری است. عوامل به سرعت تغییر می‌کنند و بازاریابان باید بر روی آخرین تکنولوژی ها و استراتژی های روز تمرکز کنند و با شرکت های دیگر به رقابت بپردازند. توجه به این نکته که شما باید از آخرین اخبار در بازاریابی دیجیتال آگاهی داشته باشید بسیار حائز اهمیت می باشد.


به اشتراک بگذاریم

یک پاسخ به “اشتباهات رایج در دیجیتال مارکتینگ”

  1. دنا گفت:

    متاسفانه عدم تجزیه و تحلیل مشکل خیلی از کسب و کارهاست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *