توجه انسانها در حال حاظر بیش از ۸ ثانیه نیست. این حتی کمتر از ماهی قرمز است! استراتژی محتوای گذاری در اینجا به درد شما می خورد ، شما می خواهید با استراتژی محتوای گذاری توجه مخاطبانتان را جلب کنید.
بازاریابها به طور قابل توجهی این تغییر و چالشهای در پی آن را احساس کردهاند. تا پیش از این تمام آنچه برندها میبایست انجام میدادند این بود که توجه مخاطب را برای چند ثانیه جلب کنند تا نیمی از کار انجام شده باشد. ولی اکنون اگر میخواهند موفق شوند باید پیشرفت کنند و این میل به بقا در بازار است که منجر به خلق بازاریابی محتوای زودگذر شده است.
تا کنون “بازاریابی محتوای زودگذر” به گوشتان خورده است؟
ممکن است این اولین بار باشد که به این عبارت برخورده باشید اما قطعا آخرین بار نخواهد بود چرا که یکی از ترندهای رسانههای اجتماعی در سال ۲۰۱۸ خواهد بود که شامل همه چیز و هر چیزی است که طول عمر محدودی دارد.
چه چیزی در مورد محتوای زودگذر جذاب است؟
ممکن است تا به حال بارها به پیام، ویدیو یا تصاویری زودگذر برخورد کرده باشید اما نمیدانید چرا چنین استراتژی محتوای گذاری جذاب است.
خب برای شروع، این نوع محتوا لحظهای زنده از ما را منتقل میکند بنابراین گفتگوهای صورت گرفته در این بستر ثبت نشده، ویرایش نشده و آنی است، پس میتواند بسیار به تعاملات چهره به چهره و مستقیم نزدیک شود. یک دلیل مهم دیگر در مورد منطقی بودنش برای بازاریابها این است که دیگر لازم نیست نگران رخدادهای منفی و خجالت آور باشند و درگیر حذف کامنتها شوند.
محتوای زودگذر هم برای برندها و هم برای مخاطبان مزایایی دارد به همین دلیل است که شبکههای اجتماعی مثل اینستاگرام و اسنپ چت و … ( بخش استوری ) به این سمت حرکت کردهاند. عامل دیگر محبوبیت محتوای زودگذر تازگی آن است که به خصوص کاربران جوان را آن را برای ثبت لحظات خود جذاب میدانند.
اما آیا باید روی این محتوا به عنوان یک استراتژی بازاریابی سرمایه گذاری کرد؟
فرض کنید کمپینی آنلاین برای خود تعریف کردهاید که پس از مدتی از شروع آن نتوانسته توجه مورد نظر شما را جلب کند. چرا نتوان دوباره این محتوا را برای بازاریابی خود مورد استفاده قرار داد؟ با بازاریابی زودگذر این امر امکان پذیر است.
این تنها یکی از تاکتیکهای بازاریابی زودگذر است. در ادامه مطالب بیشتری از چگونگی کارکرد آن خواهیم داشت.
محتوای قابل اعتماد
در دنیایی که مصرف کنندگان با کمپینهای بازاریابی مختلف بمباران میشوند، محتوای زودگذر روشی جدید است که تصویری جدید و متفاوت از برند شما را به نمایش میگذارد. این شفافیت موجب جلب اعتماد مشتری نیز میشود.
مشارکت بیشتر
تحقیقات بیان میکنند که محتوای بصری ۴۰ برابر شانس بیشتری برای اشتراک گذاری دارند و علاوه بر آن نرخ مشارکت آنها نیز بالاتر است. از این رو شرکتهایی مثل اسنپ چت امکان فیلترهای جغرافیایی و رویدادهای زمانی را برای کاربران خود فراهم می کند. این نوع خدمات هزینه زیادی ندارد اما برای همه افراد در یک مکانِ مشخص امکانی فراهم میکند تا یک فیلتر بر روی عکسهای اسنپ چتی خود قرار دهند و یک رویداد را برای مدت محدودی پروموت کنند. این نوع تبلیغات نه تنها ترافیک ارگانیک وبسایت شما را افزایش میدهد بلکه شانس صحبت در مورد خود را نیز افزایش دادهاید.
نتفلیکس با استفاده از این روش برای تبلیغ سریال سیاسی خود “خانه پوشالی” بیلبوردهایی در فرانسه به نمایش گذاشت و از عابرین خواست تا با اسنپ چت و face swap با آنها عکس بگیرند.
بخوانید : تاثیر محتوا بر روی طراحی کمپین تبلیغاتی
اثر FOMO (ترسِ از دست دادن)
هیچ کس دلش نمیخواهد از ترندها جا بماند، حتی مشتریان. بازاریابی زودگذر بهترین راه برای استفاده از این ترس است. شما میتوانید از این نوع بازاریابی برای هماهنگ کردن خریداران بالقوه در زمانهای مشخص و یا متناوباً استفاده کنید.
به مشتریان پشت پرده کارهای خود را نشان دهید
بازاریابی محتوای زودگذر روشی ساده و در عین حال برازنده برای سازمانهاست تا به پیش نمایش محصولات یا پروژه های خود بپردازند و محتوای پشت پرده، پروموشنها و رویدادهای خود را ارائه کنند.
همچنین آنها میتوانند رقابتهایی زنده یا رویدادهایی در رسانه های اجتماعی برگزار کنند تا مخاطبان را به مشارکت تشویق نمایند. به این ترتیب یکپارچگی بازاریابی و تکنولوژی برای برند مثمر ثمر خواهد بود.
نخست موبایل!
نزیک به ۷۷% از بزرگسالان آمریکایی گوشی هوشمند دارند و این عدد در سنین نزدیک به دانشگاه بیشتر نیز میشود. شما میتوانید با این پایگاه مشتری رو به رشد بدون نیاز به نرم افزار ویرایش ویدیو خاص یا تجهیزات فیلمبرداری دسترسی داشته باشید.
تمام آنچه که نیاز دارید یک استراتژی بازاریابی محتوای زودگذر است. کسب و کار شما میتواند کدهایی در اختیار مخاطبان قرار دهد تا به محتوایی خاص در پروفایل بیزینسی اسنپ چت شما با استفاده از اسکن کردن کد مخصوص توسط گوشیهای هوشمند خود دسترسی داشته باشند.
دسترسی آسانتر
بنا بر آنالیزهای اخیر مردم به دلیل راحتی، نمایشگرهای کوچکتر مثل تبلت و موبایل را به دسکتاپ ترجیح میدهند. بازاریابی زودگذر نیز میتواند به عنوان جریانی دائمی از محتوای خام بر روی این نمایشگرهای کوچک برای جذب مخاطبان استفاده شود.
بنابراین بازاریابی محتوای زودگذر قادر به همراه کردن مشتریان در سفری از فرایند تولید تا محصول نهایی است.
کسب و کارها چه انتظاراتی میتوانند داشته باشند؟
باور می کنید یا نه بازاریابی محتوای زودگذر منجر به بالاترین نرخهای مشارکت میشود. ممکن است به دلیل این واقعیت باشد که محتوا تنها برای زمانی محدود در دسترس کاربران است و افراد میخواهند قبل اینکه از دست برود کاری انجام دهند. همچنین محتوای زودگذر سطح خاصی از انسانیت به برند میدهد از آنجا که مسائل و مشکلات را در قالبی معتبر به اشتراک میگذارد.
برندهای B2B نیز همیشه با این مسئله در گذشته درگیر بودهاند اما بازاریابی محتوای زودگذر میتواند پاسخ مورد نیازشان برای استحکام رابطه بین آنها و مشتری باشد.
بخوانید : چگونه شبکه های اجتماعی ترافیک سایت شما را بالا می برند ؟
صحبت پایانی
در حالیکه محتوای زود گذر ممکن است به دلیل نیاز به ایجاد پیوستهی محتوای با کیفیت نیازمند استراتژی بازاریابی پیچیدهتری باشد نتیجه آن میتواند شگفت انگیز رقم بخورد. زیرا هر بار که کاربران محتوای شما را میبینند به طور خودکار درگیر میشوند.
کاربران با ایدهی محتوای حساس به زمان خو گرفته و با نرخ بالاتری درگیر آن میشوند.
استراتژی بازاریابی محتوای زودگذر میتواند برگ برندهای برای صنعت باشد و جای هیچ شکی نیست که برای آیندهای قابل پیش بینی همچنان حضور خواهد داشت و برندها باید همراه با آن رشد کنند و از این فرصت نهایت استفاده را ببرند.
نظرات و سوالات کاربران