از استودیوی محتوای ویدئویی چه می دانید ؟

استودیوی محتوای ویدئویی مکانیست که شما می توانید ویدیو مارکتینگ انجام دهید و ویدیو های مورد نیاز کسب و کار و برندسازی خودتان را بسازید .

 

ویدئو مارکتینگ چیست؟

یکی از جدیدترین روش های بازاریابی اینترنتی، ویرئو مارکتینگ که در آن کلیپ های ویدئویی در اختیار بازدیدکنندگان قرار می گیرد. بطوری که میزان تاثیر ویدئو مارکتینگ بر سئوی سایت چندین برابر محتواهای متنی و نوشتاری است. به کمک ویدئو مارکتینگ می توان محصولات و خدمات را به صورت تصویری به مشتریان معرفی کرد.

 

بخوانید : ویدیو مارکتینگ چگونه باعث افزایش ترافیک سایت می شود ؟

انواع ویدئو مارکتینگ

ویدئوها ممکن است فیلم یا سخنرانی باشند که می توان آنها را به چندین دسته تقسیم بندی کرد:

  • ویدئوهای آموزشی

زمانی که شرکت یک محصول جدید را وارد بازار می کند، استفاده و کار با محصول جدید برای مصرف کننده مشکل می شود. بنابراین شرکت تصمیم می گیرد با تهیه یه ویدئوی آموزشی کوتاه، نحوه کار با محصول را برای مشتریان خود شرح دهد. در ویدئوهای آموزشی یک نفر محصول جدید را مرحله به مرحله استفاده و نحوه کار با آن را آموزش می دهد.

  • ویدئوهای تبلیغاتی

در صورتی که مدیران شرکت قصد معرفی محصولات فعلی و گذشته شرکت را داشته باشند و یا بخواهند در رابطه با خدمات شرکت خود با مشتریان و مصرف کنندگان صحبت کنند، ویدئو های تبلیغاتی می کنند. در این نوع ویدئوها، جملاتی که استفاده می شود، به صورت توصیفی هستند.

  • ویدئوهای علمی

در ویدئوهای علمی هدف اصلی شرح یک مقاله یا مطلب به صورت گفتاری است. به طوری که تحقیق و پژوهش در رابطه با یک محصول در قالب یک فیلم کوتاه تهیه و در اختیار کاربران قرار می گیرد.

  • ویدئوهای سخنرانی

زمانی که مدیران شرکت قصد ارتباط با مشتریان خود را داشته باشند، سعی می کنند صحبت های خود را به صورت یک فیلم ویدئویی تهیه و در وب سایت بارگذاری کنند. ویدئوهای سخنرانی می تواند جنبه تبلیغاتی، علمی و بخیا معرفی محصولات را داشته باشند.

علت اهمیت ویدئو مارکتینگ

خواندن مطالب و محتوا گاهی طولانی و خارج از حوصله کاربران است. به همین دلیل تهیه یک فیلم کوتاه می تواند در تشریح مطالب کمک کند. از سوی دیگر ویدئو مارکتینگ حجم بیشتری را در سایت اشغال می کند که برای موتورهای اهمیت بیشتری دارند.

 

بخوانید : ۱۵ آمار جالب ویدیو مارکتینگ

مزایای ویدئو مارکتینگ

  1. شرح و توصیفات به طور مختصر و بدون ابهام
  2. جلب نظر کاربران و در نتیجه افزایش تعداد بازدیدکننده های وب سایت
  3. کاهش احتمال کپی برداریمحتوا توسط سایر وب سایت ها
  4. انتشار ویدئو در شبکه های مجازی و در نتیجه تبلیغات بدون پرداخت هزینه بازاریابی
  5. آشنایی کامل مشتریان با محصولات و خدمات شرکت
  6. تاثیرگذاری بیشتر ویدئوها بر کاربران و افزایش اعتبار شرکت به شرط حرفه ای بودن

معایب ویدئو مارکتینگ

  1. فیلم ها تنها یک بار تولید می شوند و به همین دلیل باید در تولید آنها نسبت به محتواهای نوشتاری حساسیت بیشتری به خرج داد.
  2. تولید ویدئوها برای بارگذاری در وب سایت با هزینه زیادی همراه است.
  3. تولید محتوا به صورت ویدئویی نیازمند تخصص و به کارگیری تکنیک های خاصی است که از عهده هر کسی ساخته نیست.
  4. تولید ویدئوها نسبت بهمحتوا نوشتاری به زمان و انرژی بیشتری نیاز دارند.
  5. برای تهیه ویدئوها به وسایل فیلمبرداری پیشرفته نیاز است.
  6. برای تشریح فیلم به گوینده با صدای گوش نواز نیاز است.
  7. عده زیادی از کاربران به دلیل حجم بالا و سرعت کم اینترنت تمایل زیادی برای دانلود کردن ویدئوها ندارند.
  8. گاهی قرار دادن فیلم ها موجب بالا رفتن حجم وب سایت و کاهش سرعت لود شردن صفحات می شود.

تکنیک های در ویدئو مارکتینگ

  • انتخاب عنوان مناسب برای ویدئو ها
  • تهیه ویدئوهای مفید و مختصر و با حجم کم
  • استفاده از موسیقی و گوینده برای تشریح ویدئو
  • صرف وقت کافی برای تهیه ویدئو کامل و مطلوب
  • استفاده از آرم و لوگوی محصولات در انتشار ویدئوها
  • قرار دادن آدرس و شماره تلفن شرکت در ویدئوها
  • استفاده از دوربین های با رزولوشن بالا برای تهیه ویدئوها
  • استفاده از شبکه های اجتماعیبرای انتشار بیشتر ویدئوها
  • ویرایش، اصلاح و ادیت ویدئوها با استفاده از نرم افزارهای گرافیکی و قرار دادن افکت ها برای جذابیت بیشتر ویدئوها
  • استفاده از زیرنویس برای ویدئوهایی که به زبان خارجی تهیه شده اند.

 

نکات مهم تولید محتوای ویدیویی در کسب و کار اینترنتی

  • گوش دادن به مخاطبین و درک کردن آنها
  • محتوای ویدیویی شما باید متناسب با موضوع کسب و کار اینترنتی تان باشد.
  • محتوای تولید شده را فراگیر سازی کنید.
  • تا جایی که می توانید محتوایی ویدیویی تان را به اشتراک بگذارید.
  • محتوای ویدیویی تان را حتما بسنجید.
  • بعد از سنجیدن محتوای ویدیویی تان آن را تحلیل کنید.
  • محتوای ویدیویی تان را اول خودتان درک کنید.
  • نکات آموزشی مفیدی در ویدیو هایتان داشته باشید.
  • در ویدیو هایتان به معرفی محصولات و خدمات تان بپردازید.
  • محتوایی ویدیویی تان را با کیفیت خوبی تولید کنید.
  • آپارات را برای اشتراک ویدیوهایتان انتخاب کنید.

به اشتراک بگذاریم

خدمات ما
our services