ابزارهای سئو (SEO Tools)

 

اما بعد از اینکه در مورد سئو و روش‌های تاثیرگذار در رتبه بندی موتورهای جستجو خواندید اکنون نیاز به ابزارهای دارید که به شما در تحلیل و آنالیز وب سایت کمک کند. به کمک این ابزارها می توانید عملکرد خود و رقیب‌تان را در هر لحظه مورد بررسی قرار دهید.

Google Analytics  : اگر شما واقعا در SEO قدم گذاشته اید ، گوگل آنالیتیکس غیر قابل انکار است. مشاهده صفحاتی که بیشترین ورودی و کلیک را از گوگل داشته اند، نرخ خروج از سایت، تحلیل ترافیک و درصد ورودی از طریق موتور جستجو تنها بخشی از اطلاعات مفیدی است که آنالیتیکس در اختیار شما قرار می دهد. »

Google Search Console:  کنسول جستجوی گوگل (GSC) مجموعه‌ای از ابزارهای مفید است که مستقیم از سوی گوگل جهت کمک به مدیران سایت ارایه شده است. شما می توانید محتوای تکراری ، وضعیت ایندکس صفحات و نحوه نمایش سایت در نتایج جستجو و … را مشاهده و بررسی کنید.  »

Google Keyword Planner: ابزاری از سوی گوگل برای کشف و انتخاب کلمات کلیدی مناسب جهت فرآیند سئو یا کمپین‌های تبلیغات اینترنتی و مشاهده میزان جستجو کلمات مدنظر در بازه زمانی خاص. در نظر داشته باشید برای دسترسی به این ابزار به وی پی ان نیاز دارید.  »

Google Mobile-Friendly Test: گوگل اهمیت زیادی برای سایت‌های که با رزولوشن‌های مختلف و دستگاه‌های مختلف تطبیق پذیر و واکنش‌گرا است قائل می شود. ابزار تست سایت برای موبایل وضعیت سایت شما را در این مورد نشان می‌هد.  »

Google PageSpeed Insights: سرعت بارگذاری سایت یکی دیگر از عوامل رتبه بندی است. ابزار تست سرعت گوگل به شما می گویید یک سایت با سرعت خرگوش دارید یا سایتی شبیه لاک پشت ! همچنین جهت افزایش سرعت سایت پیشنهاداتی نیز به شما ارایه می‌شود. »

Sitecheckup: سایت چکاپ به عنوان یک سامانه تحلیل‌گر، هر وب‌سایتی را از نظر SEO بررسی و آنالیز می‌کند و در راستای حل مشکلات موجود، راهکار‌های اثربخش پیشنهاد می‌دهد و با ارائه گزارش کامل مشکلات سئو به زبان فارسی به شما کمک می کند. »

Browseo: یک ابزار عالی برای مشاهده سایت به روش عنکبوت‌ موتورهای جستجو که با آن وضعیت نمایش محتوا و لینک‌های قابل دسترسی را می‌توان دید. اگر بخشی از محتوا یا لینک‌های شما در اینجا نمایش داده نشد برای رفع آن سریعتر اقدام کنید. »

Open Site Explorer: سایت اکسپلورر ابزاری برای شناسایی و نمایش لینک‌ها است. این ابزار توسط شرکت MOZ توسعه یافته است و در بخش Off-site حسابی به شما کمک می کند. دقت کنید که برخی ویژگی‌های پایه به صورت رایگان ارایه شده است و برای قسمت پیشرفته و دریافت گزارش نیاز به حساب کاربری دارید.


به اشتراک بگذاریم

2 پاسخ به “ابزارهای سئو (SEO Tools)”

  1. […] از مهمترین قسمتها در  داشتن کلمات کلیدی مناسب می باشد . هر کلمه ثبت شده در تبلیغ دارای یک نمره […]

  2. […] سئو (seo)  مخفف کلمه  می باشد و به معنی بهینه سازی سای برای موتورهای جستجوگی می باشد سئو سایت نیز به معنی مجموعه از قوانین برای بهینه سازی سایت می باشد با به کار آمدن دنیای مجازی و خرید های اینترنی مفهومی به نام دیجیتال مارکتینگ به وجود آمد دیجیتال مارکیتینگ یک روش متفاوت برای خزید می باشد شما زمانی که در گذشته میخواستید یک خرید انجام دهید مثلا یک کتاب بخرید به مغازه کتابفروشی می رفتید و کتاب خود را انتخاب و خرید می کردید اما در مفهموم دیجیتال مارکتینگ شما با استفاده از سرچ اینترنتی در گوگل و سایر موتورهای جستجوگر میتوانید خرید خود را انجام دهید معمولا برای خرید اجناس از طریق اینترنت از گوگل که یک موتور جستجوگر می باشد بهر میگیرد البته موتورهای جستجوگر دیگری نیز وجود دارد اما گوگل به عنوان یکی از موتورهای جستجوگر کامل  شناخته شده می باشد . […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *