آیا می دانید چه مدت زمان در شبکه های اجتماعی صرف می کنید ؟

مدت زمان صرف شده در شبکه های اجتماعی

مدت زمان زیادی از وقت افراد در شبکه های اجتماعی سپری می شود که این روند به سرعت در حال رشد است. نوجوانان بیش از ۹ ساعت شبانه روز را در پلتفرم های مختلف شبکه های اجتماعی هستند که بیش از ۳۰ درصد از کل این زمان را به فعل و انفعالات موجود در این رسانه های اجتماعی صرف می کنند. همچنین حدود ۶۰ درصد از زمان های صرف شده در شبکه های اجتماعی و رسانه های دیجیتالی از طریق دستگاه های موبایل صورت میگیرد.

توسعه قابلیت های شبکه های اجتماعی

شرکت های مالک این پلتفرم ها نیز در حال توسعه قابلیت ها و ابزارهای مختلف و متنوع جهت جذب مخاطبان بیشتر هستند به عنوان مثال ظهور قابلیت های پخش زنده ، عکس و فیلم ۳۶۰ درجه و … که همگی در حال توسعه نیز هستند. رسانه های جدید شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام و اسنپ چت و نیز موزیکالی هم در حال رقابت به منظور کسب سهم بیشتری از بازار هستند.

بر همین اساس برندها و مارک های مختلف در حال انتقال از یک شبکه اجتماعی به شبکه اجتماعی دیگر هستند و یا حتی بر روی چند پلتفرم شبکه اجتماعی به صورت همزمان مشغول فعالیت و بازاریابی هستند و نیز جهت تبلیغ ، برندسازی و جذب مشتریان بیشتر، مبالغ هنگفتی را مبادله و سرمایه گذاری می کنند. پیش بینی می شود این مبلغ در پایان سال ۲۰۱۷ به ۳۶ میلیارد دلار برسد.

زمان صرف شده در هر روز در شبکه های اجتماعی

برای درک بهتر افراد و بازاریاب ها از چشم انداز حضور و فعالیت در شبکه های اجتماعی ، ما زمان های صرف شده در شبکه های اجتماعی مطرح را محاسبه کردیم و این موضوع را با واژه ها و عبارت های ملموس نظیر طول عمر افراد ، فعالیت های و اشیا معمول مانند دیوار چین و دوی ماراتن مقایسه می کنیم.

به صورت شگفت آوری یک فرد عادی زمانی حدود ۲ ساعت (۱۱۶ دقیقه) را در هر روز در شبکه های اجتماعی صرف می کند. این زمان چیزی حدود ۵ سال و ۴ ماه از طول زندگی یک انسان است.

زمان صرف شده در شبکه های اجتماعی بر اساس هر پلتفرم متفاوت است. یوتیوب در این زمینه در رتبه اول قرار دارد و تقریبا به طور متوسط ۴۰ دقیقه در روز مردم جهان از آن استفاده می کنند (چیزی در حدود ۱ سال و ۱۰ ماه از کل عمر افراد). فیسبوک تقریبا ۳۵ دقیقه و در کل ۱ سال و ۷ ماه از طول زندگی و همینطور اسنپ چت و اینستاگرام به ترتیب ۲۵ و ۱۵ دقیقه از زمان هر فرد در طول روز را به خود اختصاص می دهند. در آخر هم به طور متوسط هر فرد ۱ دقیقه در روز را در توییتر سپری میکند که حدود ۱۸ روز در طول زندگی یک فرد عادی را شامل میشود.

 

زمان صرف شده در طول عمر در شبکه های اجتماعی

به طور متوسط ۵ سال و ۴ ماه از زندگی یک فرد در شبکه های اجتماعی می باشد که بیشترین سهم از این زمان را یوتیوب و فیسبوک تصاحب کرده اند.

 

مقایسه زمان صرف شده در شبکه های اجتماعی و سایر فعالیت های روزمره

در تصویر زیر این مقایسه زمان ها و طول عمر سپری شده در فعالیت در شبکه های اجتماعی مختلف با دیگر فعالیت های روزمره مانند خوردن ، روابط اجتماعی ، مراقبت از پوست و … می تواند بسیار جالب و شگفت انگیز باشد. (در شرایط کنونی حدود ۵ سال و ۴ ماه از کل زمان زندگی ما در رسانه های اجتماعی طی می شود.)

به طور مثال در حال حاضر به طور متوسط افراد ۷ سال و ۸ ماه از طول زندگی خود را صرف تماشای تلویزیون می کنند که با توجه به نرخ بی سابقه رشد رسانه های دیجیتالی ، انتظار می رود که این رقم در سال های آتی کاهش یابد.

 

و اصولا مردم با جایگزین کردن مدت زمان فعالیت در شبکه های اجتماعی چه نوع فعالیت های دیگری و با چه تکراری قادر به انجام هستند. مثلا شما می توانید به کره ماه سفر کنید و به زمین برگردید و یا حتی بیش از ۱۰ هزار بار در دوی ماراتن شرکت کنید و بسیاری از کارهای جذاب دیگر.

 

 


به اشتراک بگذاریم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *